Szagos szívküldi aranyáron?
2020. március 03. írta: MagyarTarka

Szagos szívküldi aranyáron?

tulips-4564795_1920.jpgNagynéném, aki nem mellesleg Anyám ikertestvére, nemrég töltötte be a 75. életévét. Franciaországban él, nincs gyermeke, évek óta nem tudja vállalni egészségügyi okokból a hazautazás fáradalmait. Én sem tudtam hozzá kiutazni, hát gondoltam, meglepem őt egy csokor virággal. A néni nem a mai kor gyermeke, Fokhagymás Rózsi vadul netező nyolcvanas anyukájával ellentétben Ő nem szörfözik a világhálón, így utólagos beszámolója szerint azt sem tudta, hogy létezik országhatárokon átívelő virágküldés. Szumma szummárum, nagynéni rendben megkapta a virágot, bódottá, hüpp-hüppp-hüpppp. És persze, ez a lényeg, hogy sikerült neki váratlan nagy-nagy meglepetést és örömet szerezni.

Azonban nem bírom ki, hogy ne osszam meg veletek a virágvásárlás vicces (?) tapasztalatát. 

Nem vagyok spúr alkat, de amikor a magyar virágküldő szolgáltatások weboldalait átnézve gyors fejszámolást végeztem, kiderült, hogy Anyám havi nyugdíjának a felébe simán belekerülne ez a kis játék. 35-50 ezret vagy még annál többet kóstál innen a Kárpát-medence szívéből a szagos szívküldi... Ebből a pénzből már vehettem volna egy repjegyet valami fapadosra, a sarki virágosnál meseszép csokrot, majd személyesen oda-vissza megjártam volna kb 4-5 óra alatt. Már majdnem letettem a meglepiről, amikor is Fokhagymás Rózsi megvilágosodott, és odavetette, miért nem boltolok le valami ottani virágossal? Nosza, gyere Gugli-cimbora! Két kattintással találtam egy céget, nem francia, hanem amszterdami, akiknek a weboldalán álomszép csokrok közül választhattam, és még a szállítás ingyenes is volt. A legnagyobb méretű csokor egy csini üvegvázával együtt kijött 49 euróból. Mindenestül alig 16 ezret emeltek le a bankkártyámról forintban, mert a bank nem eladási áron, hanem középárfolyamon váltja az eurómanit. És pontosan meg is érkezett, bizony, pont a születésnapra.

Nem tudom, értitek-e, mi a bajom.

Az, hogy kb harmadannyi fizetésért melózom itthon, mint odakint, és közben kétszer-háromszor annyiért  vehetnék igénybe egy szolgáltatást innen, mint Amszterdamból. Hö?

Az idősebb generáció emlékezhet még Márkus László remek kabaréjelenetére, amelyben darabokra szed egy vadonatúj fotelt, hogy "mi kerül ezen a fotelen X forintba?" Na, ez jutott nekem is eszembe. Mi a franc kerül egy csokor virágon 35-50 ezer forintba? Miért akar egy magyar cég ennyivel többet legombolni rólam? Akinek nem jóbarátja Gugli, az fizessen mint a katonatiszt? Még ha rá is tesznek némi szervezési díjat, vagy telefonköltséget arra, ha ők is megrendelik az amszterdami cégtől, csak elintézik helyettem... Na bumm, legyen a számla 20 rugó a 16 helyett, és valszeg nem is keresgéltem volna tovább. Ráadásul még az árak összevetése előtt megnéztem a véleményeket (szintén Gugli), és nem egy helyen azt írták, hogy nem érkezett meg a rendelt virág, pl. egy temetésre. Önmagában már ettől elbizonytalanodtam, még mielőtt a magas ár miatt kerestem volna más megoldást. (Az olcsóbb cég Google értékelése 1,8.)

Szeret? Nem szeret? Szeret? Nem szeret? Szeret? Nem szeret? Szeret!

 

(terka)

 

(Az árakról a screenshotokat 2020 március 3-án készítettem.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr2415502636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2020.03.26. 14:21:43

Olyan szívesen tenném "helyre" a meggyőződésed, meg venném védelmembe a magyar vállalkozásokat, de sajnos nem lenne hiteles. Mocskos visszaélés ez azoknak a vállalkozásoknak a munkájával, akik tisztességes kalkulációval szolgáltatnak, rendes munkát végeznek, és közben próbálnak lyukat beszélni a "nemzetközi gazdaság" híveinek hasába a hazai jóságáról, hasznosságáról, megbízhatóságáról. Sok ilyen sztorit hallok, és nem értem, hogy ezek a pofátlan vállalkozások miért nem értik, hogy a tevékenységük nem csak saját magukat járatja le, hanem kárt okoz mindennek, és mindenkinek, akik velük akár csak formálisan is kapcsolatba hozható. Tisztességes vállalkozót, csak mert az is vállalkozó, magyar embert, csak mert ő is magyar, és még sok összefüggés, nemre, fajra, vallásra, szexuális beállítottságra, politikai állásfoglalásra tekintettel. Jó lenne valamiféle megkülönböztető jelzés a becsületeseknek, de ezek vennék meg az elsőket az aluljárókban zsebből.
süti beállítások módosítása