A legőszintébb álláshirdetés ever!
2018. július 10. írta: MagyarTarka

A legőszintébb álláshirdetés ever!

Fent/Bent vagyok a Linkedin-en, a szakmai fészbukon - egy valamirevaló munkavállaló 2018-ban nem lehet meg enélkül... Természetesen vannak előnyei is a tagságnak, például rég nem látott egykori kollégákkal lehet örömködni egymásnak. Olvasgatni lehet a remek önéletrajzokat - gratulálhatunk a pár éve köztudomásúlag semmire se jutó, legutoljára bármixer tanfolyamon kínlódó ismerősnek, akiből hirtelen filozófia professzor lett...

És persze rendre feldob neked való álláshirdetéseket is az oldal: ezeket akkor is érdemes végigmazsolázni, ha nem akarsz éppen váltani. Egy fárasztó nap után remek mulatság az olykor 4-5 embernyi munkát és elvárást felsoroló, majd cserében a munkához való laptopot extra juttatásként feltüntető hirdetéseket látni: rögvest megbecsülöd azt a melót, amit ugyan utálsz, de legalább már nem érnek meglepetések...

Többedszer futottam bele a kötöttpályás közlekedési vállalat egyik hirdetésébe, amelyben Kommunikációs szakértőt, avagy menőzve 'Communication Expert' munkatársat keresnek. Több hete. Nem csoda... 

A Linkedin szerint mid-senior level a pozíció szintje. Ehhez képest a Profession oldalon már úgy szerepel, hogy nem igényel tapasztalatot.

mav_4.jpg

Magyarul: mindegy ki, csak legyen már ott valaki, aki felveszi a telefont és kiír valamit a fészbukra... A feladatok leírása a belső kommunikációs stratégia alkotásától kezdve, a céges háziasszonyon át, a vezetők kommunikációs trénelése és a közösségi médiák (így: médiák! Nem médiumok!) kezelése. Nem csak stratégia, de végrehajtás is!

mav_2.jpg

Szerteágazó feladatkör, nemde? Tapasztalatot nem igénylő, semmiség feladatok. Elképzeltem, amint a tapasztalatlan emberke odaáll a bármelyik vezető elé és megmondja neki a tutit, hogyan kell kommunikálni. Szép. Kapiskáljuk már, miért tart ott ez a cég, ahol? Nem csoda, hogy a munkakör betöltésének feltételei között szerepel a kommunikációs stílusok közti váltás képessége. Ez vajon mit jelenthet a gyakorlatban? Hogy az anyázó, a nagyi temetését a döcögő vonat miatt lekéső utas-aspiráns és a felsővezetőnekhogyanmondjammeghogynemillikapiroszoknialilanyakkendőhöz stílusok közt ugrabugrálni kell? Valószínűleg. Ez nagy kihívást jelentő feladat ám! Különösen gyakorlat nélkül...

Na de, menjünk tovább! Akad még csemege! A munkakör betöltésének feltételei között szerepel a személyiségből fakadó szolgáltatói szemlélet. Óóóóóóó! Bravó!

mav_3.jpg

Legalább odáig már eljutottak, hogy kellene a szolgáltatói szemlélet! A vonatok ugyan még késnek, mocskosak, de ideje fejlődni! A munkakörhöz szükséges tulajdonságok között ott találjuk a szakmai ismereteken alapuló magabiztosságot is. Akkor mégiscsak jó lenne valami gyakorlat, nemde? 

És amit mindezért ajánlanak, az is őszintén beszédes. Rögtön ott az igényes munkakörnyezet. Jó fantáziám van, de ezt mondjuk tényleg nehéz elképzelnem, ha csak a legutóbbi pályaudvari látogatásaimra vagy vonatos útjaimra gondolok. Íme, a vonzó csomag:

mav_1.jpg

A barátságos csapat láttán az egykori, hív a vasút, vár a máv szlogen ugrott be. A támogató munkahelyi légkör vajon mit jelenthet? Ez az Jóska! Szépen elmondtad neki, hogy miért verte meg a kalauz! Vagy? Hajrá, mondd csak meg a górénak, mit mondott rosszul a szakszervezetisnek! És aztán ott a következő sorban a széleskörű juttatási csomag. Ami annyira széleskörű, hogy rögvest benne foglaltatik a munkásszállás és a SEGÉLYEZÉSI RENDSZER IS! Baszki! Ez az! Ettől azonnal beindultam! Olyan sokat fogok keresni, hogy jut belőle a munkásszállóra, közös zuhannyal, és még segélyt is kell felvennem! Máris beadom a cv-met! De amit nagyra értékeltem: a korrekt munkafeltételek! Amit már az álláshirdetés is tükrözött: ha képes vagy a sorok között olvasni, pontosan láthatod, mi vár rád... Egy hosszú távú szép karrier lehetősége. Ami a biztos szakmai végállomás...

 

A hirdetések teljes mivoltukban itt megtekinthetők - amíg megtekinthetők:

https://www.linkedin.com/jobs/view/728293888/

https://www.profession.hu/allas/kommunikacios-szakerto-mav-szolgaltato-kozpont-zrt-1188967?recommender_job_sticky

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8714105419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.07.11. 19:35:11

Jól látjátok... igen kb. mindegy, hogy ki csak üljön be azért a bruttó 200-250 ezerért, napi 9.5 órában h-p

mindenannyi 2018.07.11. 19:57:50

A hirdetés csak az egyik fele a témának.
A másik meg az, hogy hogyan lehet a MÁV-hoz jelentkezni. Nem ám beadsz egy jól megszerkesztett cv-t, nem. Csak a saját felületükön keresztül lehetséges a jelentkezés, úgy, hogy minden adatot külön-külön, aprólékosan meg kell adni. De olyan szintig, ami egy közepes hosszúságú cv-nél legalább egy 50 perces munka, mert részletekbe mennek, a napra pontos dátumoktól elkezdve az iparágon belüli alkategórián át mindenbe.
Na, én ezt egyszer - nem jókedvűen bár, de - végigpötyörésztem. A legvégén a szerverük valamiért nem fogadta el, és huss, elszállt az egész, visszahozni nem lehetett.
Soha többet a büdös életben nem jelentkezem a MÁV-hoz semmilyen pozícióra,

blogen 2018.07.11. 20:42:13

Médiák:
smallbiztrends.com/wp-content/uploads/2016/05/shutterstock_311472353-850x476.jpg

médiumok:
noiportal.hu/images/kepgaleriak/nagyok/12_11057.jpg

A média többesszáma a médiák a magyar nyelvben, a médium egészen mást, nem létező forrásokból származó információkat közvetítő személyt jelent, bár kissé találó korunk álhírektől sújtott világában így többesszámba tenni a médiát is! :D

McKinney 2018.07.11. 20:47:58

@blogen: média: nem magyar szó (elárulom: /latin) és eleve többesszám, a medium = közepes, köztes, közvetítő többes számú alakja

Omnisapient 2018.07.11. 21:04:49

2016 vége felé jártam náluk egy személyes interjún a Déli pályaudvari bazi nagy és mostanra már elég leromlott épületben. Igazi idöutazás volt. A recepción a korai 90-es, az emeleti folyosón és a lépcsöházban a késö 70-es, korai 80-as, míg az interjúztató irodájában a 60-as években éreztem magam. A fazon beszéde viszont a korai 2000-es évek gondolkodását tükrözte.

Darth Revan 2018.07.11. 21:45:55

@McKinney:

"ha valaki megint jönne ezzel a média = többes szám dologgal, csak annyit mondjunk neki: Juci pszichológus. Ha vinnyogva eliszkol, becsüljük, mert tud latinul. Ám ha csodálkozva kérdi, ki az a Juci, kacagjuk ki, mint félművelt álvámpírt."

dr utcai arcos 2018.07.11. 21:52:40

Hát nem tudom, lehet érdemes bepróbálkozni, benyomni egy 500 nettót, aztán ki tudja. Legfeljebb kinevetnek. De ha nem...

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2018.07.11. 21:54:22

Munkásszállás.
Ízlelgessük cseppet ezt a szót és gondoljunk bele, hogy az esti médiaeseményre a bölcsész háziasszony a juttatásként kapott (konfekció) kisestélyiben letipeg a hetedikről, kikopog a levedlett beton talpfákon át a mindentől emberfeletti távolságra lévő külön megállóba, majd a BKK csodás kék járgányán beutazik az esemény helyszínére.
És komolyan gondolják.

flamer 2018.07.11. 22:08:16

@McKinney: az a helyzet, hogy a magyar nyelvet ez baromira nem érdekli, a többes számot fixen a -k-val képzi, nem veszi át a latin szavak többesszámát, mint pl. az angol. Meg hát miért csak a többesszámot vennéd át? Birtokosesetben meg legyen medii, részesesetben meg medio! Vagy ennyire már nem megy a latin? :D

2018.07.12. 06:27:46

Én mozdonyvezetőnek jelentkeztem 12-13 éve. Gyerekkori álmom volt.

Helyi újságban volt apróhirdetés, felhívtam a számot, felvettek pár adatot és pár hét múlva csörögtek, lehetne jönni teszt írásra..... Hatvanba! Ózdi vagyok....

Elcsattogtam oda. Saját költségen, rohadt igazolást valamit nem voltak képesek adni, az ő hülyeségük miatt vonatozok.

Teszt megvolt, go haza. Majd értesítenek.

1 hét múlva csörög a telefon, jó lett a teszt, BP. Nyugati melletti fehér házba kellene jönnöm HR tesztre..... megint több ezer Ft vonatra. Semmi gond, munkanélküliként... kértem kölcsön. Megint.

Ott közölték, mehetek orvosira. Kérdem, mikor? Nem tudom? És hová... azt sem tudom. Visszakéne menni Hatvanba, ott fogják tudni. Hívtam a hatvani mobilt, amir megadtak senki nem vette fel. Odamentem.... közli velem a csóka, hogy Miskolcra kellene menni. Ekkor meg akkor..... nyád.....

Elmentm az orvosira, egész napos történet volt... hopp ma nincs neurológus... holnap megint jönni kéne.

Mentem, másnap... ok. Hívom a pesti HR-es tyúkot... aszondja Hatvanba vigyem el az orvosi vizsgálat eredményét.

Elvittem. A fickó megköszönte, gyakorlatilag kidobott. Kérdésemre miszerint mikor kapok érdemi választ, mikor indul a tanfolya stb, közölte majd telefonál.

Többször hívtam eztán mert 2 hétig semmi. Ha nagy nehezen felvette, kb 10mp lerázott, nem ér rá. Utolsó telefonhívásunk alkalmával még ő volt megsértődve, hogy már megint hívom.

Akkor már az elvonatozott összeg tekintetében nagyjából 20 Ezer Ft-nál tartottam.

Felhívtam a HR-es tyúkot, most akkor mi van? Semmi. Mi lenne? 1 hónapja megy a tanfolyam. Nem kerültem be........

Utána volt pár szívhez szóló levelem, amit írtam a MÁV.-nak, ugyan ha már beetettek, térítsenek már meg valamit a vonatjegyek árából.... válasz soha nem érkezett.

Így nem lettem mozdonyvezető.

arabok balrol 2018.07.12. 07:40:30

Igazából inkább hálásnak kéne lenni hogy a MÁV/BKV stb. úgy ahogy még müködik és hajlandóak - lustaságból, egyéb lehetőség hiányából - még emberek oda naponta bemenni dolgozni.

Riszpekt a bruttó 200ért dolgoztatott összes szerencsétlennek, de a legnagyobb szopi nem a pénzen van az ilyen mocsok alja helyeken, hanem a mocsok alja emberekkel akik ott dolgoznak, tiszteleta...

Nerevaryne 2018.07.12. 08:08:51

Legalább őszinték, az is valami. Hatalmas riszpekt annak a HR-esnek aki képes volt beírni, hogy munkásszállót és segélyezést biztosítanak. Ha ebből nem esik le egy jelentkezőnek miről van szó akkor tulajdonképpen meg is érdemli.

É2I 2018.07.12. 08:50:16

Erről a kiváló hirdetésről (munkásszállás \o/) ugrott be egy régebbi másik. Vagy egy évig ment egy napilapban, jól látható vörös színnel kiemelve, úgy egy nyolcad oldalnyi.
Benne 4-5 éves gyakorlattal kerestek pályakezdő(!), angol és német műszaki felsőszintű nyelvtudással, villamos- és IT mérnöki diplomával rendelkező egyedet (SAP, CAD, CNC ismerete ajánlott). A pénzről természetesen szó sem esett.
Gondolkodtunk egy páran, hogy akkor ez egy vicc-e, de mivel a cég valóban ilyen irányú és itt van a városkában, ráadásul ilyen viccet egy évig finanszírozni...

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2018.07.12. 09:02:14

@mindenannyi: megértelek... én a válság csúcspontján, vidéken, 216 válasz nélkül maradt megkeresés és pályázat után mint legutolsó szalmaszál gondoltam a "vasútra", és szó szerint ugyanez történt. (BTW: lehet, hogy MINDENKI így jár? Vajon van-e valaki, aki emígyen tudott jelentkezést leadni? Nem lepődnék meg, ha nem találnánk senkit... :-D )

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.12. 09:06:40

Jó hát a hirdetések minőségére lehet meganyi példát mutatni, potn a minap volt egy hirdetés, ahol alul 1 - 3 év tapasztalt szükséglet volt, fent meg 5év. Ugyan így volt már nem szükséges nyelvtudás / kommunikáció képes nyelvtudás elvárásként ugyan abba a hirdetésben.

Nem kell meglepődni ezen, hisz ezek nagy részét egyetemről kikerülő hr-es picsák szerkesz.. copy/pastelik, azt dobják fel átnézés nélkül a netre. Nyilván sokat elvárni tőlük fölösleges....

2018.07.12. 09:10:42

Nem értem minek a mávnak kommunikáció, az már teljes hatékonysággal működik. A keleti pályaudvaron évek óta hallgatom a géphangot, hogy már megint késik a vonatom, és "az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük" de úgy látom, ennél többre nincs igény. Az a helyzet, hogy a szíves elnézések kéréséből már tele a padlás, amikor 536. alkalommal is késve indul a vonat, akkor már nem érzem őszintének az elnézés kérést. Nem kommunikációs szakemberre lenne szükség, nem kidumálni kellene a fiaskókat, hanem megoldani !

fda 2018.07.12. 09:36:56

@BRF915: Más cégeknél, gondolom, azt tapasztaltad, hogy az otthonodban rendezték meg a felvételivel kapcsolatos eseményeket és nem kellett a cég valamely központjába bemenni. Az is tipikus, hogy a felvételizőknek megtérítik a felvételire utazás költségeit.

Magentax 2018.07.12. 09:44:05

@fda: Látom, faszául megértetted a komment lényegét...
Te is mávos vagy?

langesz 2018.07.12. 09:55:14

@BRF915: Mozdonyvezetőnek jelentkeztél és meglepődtél, hogy Miskolcra kellene menni ??? A "mozdonyvezetőség" örökös utazgatásból áll...

langesz 2018.07.12. 10:01:59

Felvenni felvennének boldog boldogtalant, de úgy megszűrik utána a népet, mint a felsőoktatásben az első évfolyamon! (Tudom rosz példa, de ez van:)
Elsőre javaslom átnézni a "forgalmi utasítás" témakört, meg a munkaköri alkalmassági vizsgálatokat . . . hogy hányan buknak meg/ki.

Nerevaryne 2018.07.12. 10:02:28

@Jankove: Mondjuk harmadolni a járatok számát, kidobni a szerelvények legótvarabb 30 százalékát, és akkor lehet elkezdeni minőségi szolgáltatást nyújtani. De akkor meg őrjöngeni fog a nép, hogy mi az hogy nem megy óránként a vonat a Nyugatiból. Lehetne minden járatot IC-sre szabni, hogy csak helyjeggyel lehessen közlekedni, de azért is kitörne a forradalom.

A magyar vasút felé ma az elvárás az, hogy építsen szarból várat úgy, hogy nem kap hozzá trágyát. Úgy nem lehet pontosan indítani a vonatokat, ha egy műszaki hiba miatt 10 percet késő Intercity miatt a fél országban csúsznak a szerelvények, az dominóként borítja fel a menetrendet mindenhol, és óhatatlanul valaki le fogja késni a csatlakozását, hiszen nincs biztonsági idősáv a csatlakozópontokon.

A hiba a rendszerben van, mert érdekes módon a helyközi buszok nem csúsznak 5 percnél többet sehol, pedig ők független forgalomban közlekednek és nem kapnak minden kereszteződésnél elsőbbséget sem.

Tipikus vonatélmény: Cegléd csomópont, átszállás Szeged felől Debrecen-Nyíregyháza felé. Leszállsz a 6. vágányon, menetrend szerint 5 perced van megtalálni, melyik vágányról indul a csatlakozás. A bemondó süket, összesítő tábla csak a váróban, a 0. vágányon van, rohansz le az aluljáróba, keresed a táblán a járatodat, de nincs kiírva csak az IC. Most akkor lekésted vagy az késett vagy mivan? Az IC után jön a rendes ugyanoda? Felmész az IC-s vágányhoz, megérkezik, elindul, majd megszólal a hangosbemondó, hogy a Budapest-Nyugati gyorsvonat jön, Debrecen-Nyíregyháza felé az 1-es vágányra. Le az aluljáróba, rohamtempó a nulladik vágányra, mert az egyeshez nincs aluljárós csatlakozás (meglepi), onnan kell hátraszaladni és felszállni a vonatra.

A gondokat felsorolni végelehetetlenül lehet, de amíg az utazóközönség minimum elvárása a japán minőség albán árakon addig nem kell csodálkozni hogy nem megy. A MÁV hozzáállása meg persze az, ha zavar a minőség akkor lehet megbízható, kényelmes vonatra szállni IC pót- és helyjeggyel.

gigabursch 2018.07.12. 10:07:30

@Jankove:
+1 (+10000000000000000000000000000000000)

subtotal 2018.07.12. 10:09:53

Igényes munkakörnyezet alatt még azt is lehet, hogy azt értik, ami: bérelnek irodát a Népligettel szemben a Könyves Kálmán krt-on.

Komojtalan 2018.07.12. 10:11:40

@langesz: Lol, téged sem az eszedért tartanak ... Lefordítom magyarról-magyarra: 6 különböző helyre és időpontra hívták be, szigorúan a lakóhelyétől távolra. A MÁV -nak kb semmibe nem kerülne ingyen vonatjegyet adni, más cégnél ez pénzbe kerülne, de ez a legkisebb gond. De legalább valakin kerestek 20k -t.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.12. 10:15:43

@Nerevaryne:
Én inkább az autizmusban keresném a hibát, mert ahol úgy terveznek meg egy rendszert, hogy a két sávos vonal mind2 részén nem mehetnek a vonatok egyes hibák után, ott komoly gondok voltak a tervezői gárda minőségével...

taecleau 2018.07.12. 10:34:43

A médium az egyes szám, a média a többes szám. Latinul.
De mi nem latinul beszélünk. Úgyhogy...

okleveles naiv 2018.07.12. 10:35:16

Év elején megpályáztam egy állást, fel is akartak venni, de...
Nagyon gyorsan kiderült, h a hölgy, akivel emailezek, nem a máv hr csapat tagja, hanem külsős, aki azért van a láncban - jó pénzért - h a rettentő elfoglalt máv hr hölgyeknek ne kelljen a leendő kollégák időrabló kérdéseire válaszolni (nem fejvadász, hanem egy kommunikációs helyközi megálló :) ). H h derült ki? Nos, hósötétke nem csak nem tudta önállóan megválaszolni a kérdéseimet, de a máv hr-rel történt segítségkérő levelezését (azaz a nekik továbbküldött emailemet és a kapott választ) is simán elküldte nekem.
Sok máv fikázóval ellentétben én szívesen dolgoztam volna ott. Azonban mivel a közbeiktatott kommunikációs kiccsibe sem, ill közvetítésével a máv hr sem volt hajlandó lepontosítani egy feltételt többszöri konkrét rákérdezésemre sem, inkább kiszálltam az egyoldalú (én kérdezek, ők nem válaszolnak, v hantahintáznak) levezésből.
...és persze közben rizsáztak, h mennyire várnak. Aha, persze.

Terézágyú 2018.07.12. 11:23:17

@Jankove:
"amikor 536. alkalommal is késve indul a vonat, akkor már nem érzem őszintének az elnézés kérést."

Nem akarom védeni a szar mávot - de a volán ugyanez. Hol indul és hol érkezik időben egy távolsági busz??????
De valahogy a mávot illik fikázni...

perpillanat 2018.07.12. 11:54:08

Akkor a jobb megértés végett: egy állami vállalat vezetését mindig politikai megbízhatóság mentén teszik az arra illetékesek. Erre nagyon jó példa a MÁV. A MÁV-ot mát vezették MOL-osok is. Oda ejtőernyőztek. A maiakról nem részleteznék, de az is megérne egy misét.

Hogy nem omlottak össze, az azért volt, mert a lejjebb lévő vezetők még régi vasutasok voltak. Igen ám, de a felső - rohadtul hozzá nem értő - vezető nem tűrte meg, hogy a beosztott keni-vágja, ő meg tök süket a szakmai dolgokhoz. Hát talált valami indokot - többnyire bizalom hiány - és megszabadult tőle. Így, az évek elteltével már nagyon kevesen vannak, akik még tudnak olvasni-írni, azaz, értik, hogy mitől indul el egy vonat. Ezért egyre többször külső céget bíznak meg, hogy segítsen. Például vonat takarítás. Külsős. Némileg maffia alapon. Akik takarítanak talán négy osztályt végeztek. Nincs más. A diplomások nem jelentkeznek rá, bár szerintem ők még rosszabbak lennének. Persze lehetne változtatni, ésszerűsíteni, áramvonalasítani...ha nem volna szakszervezet. De van és erős. Többnyire rajtuk minden elhal, mert nekik úgy jobb. És nincs ember fia ebben az országban, aki szembe merne velük menni. Még a kormány sem. Ha elakarnak valami ésszerűt fogadtatni velük, akkor pár milla gazdát cserél.

El kellene dönteni: a melósnak segítünk, vagy a vezetőknek? Mert egyszerre nem megy.:)

2018.07.12. 12:07:00

Én megyek szívesen.
Nincs szakértelmem a kommunikációhoz. Erre való tekintettel csak nettó 5 milla a bérigényem. +8 ezer Erzsébet utalvány, ebből sajnos nem tudok engedni. Szerintem elég baráti, és nagyvonalú ajánlat...

ComLo 2018.07.12. 12:15:39

@mindenannyi: Tapasztalat szerint, a külföldi nagy multik min 30-40%-a ilyen rendszert használ (legalábbis azon a területen ahol én élek). Iszonyat idegesítő, és ha nem olyanról van szó, ahol egyszer már kitöltöttem régebben, vagy épp nincs hangulatom rá, én tovább is szoktam ugrani ezekről a hírdetésekről.

Nerevaryne 2018.07.12. 12:54:28

@Terézágyú: Azt azért tegyük hozzá, hogy a MÁV kötött pályán, mindenkori elsőbbséggel közlekedik, tehát csak a saját forgalma zavarja a műszaki hibákon kívül. Hogy hogyan hoznak össze ebből félórás késéseket az rejtély, de nagyon durva rendszerszintű gondokat jelez.

A távolsági buszok egyébként a vonatokkal ellentétben megnövelt sebességgel tudnak csökkenteni a hátrányukon, ha félúton egy negyedórás késésben lévő távbuszra szállsz fel még odaérhetsz időben. A vonat ha késik akkor annál már csak jobban fog késni. Főleg annak a meglehetősen megdöbbentő MÁV-politikának köszönhetően, hogy ha az egyik vonat csúszik 10 percet, akkor inkább feltartják még 20 percig, nehogy két másik késsen 5-5 percet, akkor is ha amúgy csomópontra érkezne és csatlakozás várja. "A csatlakozást már úgyis lekéste, akkor van egy óránk behozni" kb így folyhat a beszélgetés az irányítóközpontban, aki meg végállomásra menne bekaphatja.

Az egész forgalmat teljesen át kellene szerkeszteni, biztonsági idősávot adni csomópontokon, ritkítani a járatok gyakoriságát, növelni az IC-k arányát, vagy vidéki IC-t csinálni ami nem áll meg a városokban. De Budapest-Nyíregyháza vonal helyett lehetne Budapest-Szolnok és külön Szolnok-Nyíregyháza járatot csinálni, hogy rendeződjön a logisztika.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.12. 13:03:25

@Nerevaryne:
Hát igazából az egészet kb. fel kéne robbantani és behinteni sóval, mert az elejétől a végéig szar, és egy teljes felújítás (mind eszköz, mint emberi állományban) szükséges lenne ahhoz, hogy hatékony legyen, szal ennyi erővel egy teljesen ujjat is csinálhatnának :D

Csinálni egy normálisan működő nagysebességű vasutat, ami csak a fontosabb állomásokon áll meg, ezt meg meghagyni a plebnek meg a teherszállításnak.
Más kérdés, hogy egy kormány sem fogja ezt meglépni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.07.12. 13:16:48

A fentiek kapcsán vizsgáljuk meg a következő helyzetet.

Adott egy jelentkező.

Jelenleg vidéken él, van egy friss diplomája, szeretne elhelyezkedni, otthon nem tud, Budapestre viszont nem egyszerű szállást keresni, nyelvi szempontból nincs a topon.

Neki mit kínál az állás? A szakterületén, ahol jól képzett, magabiztos, el tud helyezkedni. Fent lehet Budapesten, lesz szállása, és amit félretesz abból később önálló lakhatást megoldja, aminél a rendkívüli költségekbe a MÁV besegít. Elvben elő is léptethetik, de pár év múlva lehet olyan állásra is, amihez kell gyakorlat és nem árt az, ha már Budapesten lakik.

Aston Kanál 2018.07.12. 14:58:42

@taecleau: mondasz-e olyat, hogy legoptimalisabb?

Void Bunkoid 2018.07.12. 15:02:16

@McKinney: de egyes, rögzült szavaknál simán magyar szabályok szerint ragozzuk-képezhetjük őket.

Tipikus példa a "futball-labda". Igaz, hogy az eredeti angolban maga a "football" szó leírja a labdát, mi meg duplázzuk, de hát na és.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.12. 15:20:27

@blogen:

Nem, mind a "médiák", mind a "médiumok" helyes, s jelenthetik ugyanazt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.12. 15:21:37

@McKinney:

"média: nem magyar szó (elárulom: /latin) és eleve többesszám"

Nem, egyes szám. Ha többes lenne, azt mondanánk, hogy pl. "a média azt írták".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.12. 15:23:20

@Darth Revan:

Egy ballib megmondóember terjesztette el a "média" mítoszt a 90-es évek elején. S hiába cáfoltak százan, sokan ma is terjesztik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.12. 15:41:16

@flamer:

"nem veszi át a latin szavak többesszámát, mint pl. az angol"

Valójában az angolban is csak a művelt regiszter veszi át. Az utca embere ott is azt mondja, hogy "medias", s ott is helyes.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2018.07.12. 17:37:08

@McKinney: Nyilván te az alufóliát is alufoliumnak hívod, és egy kiló kenyeret is csak akkor veszel, amikor pontosan egyezer darab kenyérre van szükséged. És mikor megkérdik, h hány luxot tud a fényképezőgéped, te szólsz, h azt nem így ragozzák, mert erős i tövű (v gyenge?).
De mivel a nyelvészetben szemmel láthatólag nem nagyon vagy otthon, segítek: A média magyar szó, csak éppen latin eredetű.

Meridian74 2018.07.12. 21:21:13

miért ne lenne helyes az a szó hogy médiák? Többesszáma a médiának - magyarul. A médium amúgy is angul/latin származású - angolul medium, és ott meg a többesszáma: media.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.07.13. 00:03:39

Jól felkavartad az állóvizet. Igazából nincs mit csodálkozni a hírdetésen. Olyan cég adta fel, ameiyik mindennapjait, személyzeti politikáját, vezetési struktúráját, általános lényeglátását és valóságérzékelését elég sajátos megközelítésben lehet csak értelmezni.
Ralán az itt kezdődő írások sokmindenre magyarázatot adnak: bugyutania.blog.hu/2016/01/21/prologus_610

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.07.13. 02:15:55

Pont a napokban akartam szintén egy MÁVos (másik) állásra pályázni. Szerencsére, mire rászántam magamat, hogy az oldalukon kitöltögetem az adataimat, levették a hirdetést.

Más téma, HR

Felhív a HR-es, és elkezdünk beszélgetni. A szakmához, amiben pályázom, semmi tudása, fogalma sincsen róla, de kinyilatkoztat olyan "arany"igazságokat, hogy a szőr felállt a hátamon.

Az eddigi legjobb hirdetés, ahol egy asszisztensnek kértek felsőfokút, folyékony angolt, lehetőleg még egy diplomát,.... Ismertem a hirdetőt (kicsi piac a szakmám) és odaszóltam direktbe, mi az ábra? A munka, amire embert kerestek, egy adatrögzítői munka volt, amihez négy kifejezést kellett tudni a szakmából, annyi angol kellett, mert a kurva multi nem vette meg külön a magyar Office csomagot, és a program, amin dolgozni kell, angol nyelvű. Még érettségihez sem ragaszkodtak.

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.13. 10:38:21

@Berelhetoreklamfelulet: Ez Franciaországban van így, nálunk lehet menetirányt fordítani.

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.13. 10:39:58

@Nerevaryne: A buszok viszont nem várják be egymást. Késtem már le a délelőtti egyetlen buszt Balassagyarmaton, aznap annyi volt a kéktúrázás, hogy lebuszoztunk Gyarmatra, majd hazamentünk (akkor már vonattal).

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.13. 10:42:55

@Nerevaryne: Az, hogy a menetvonalán közlekedő vonatnak elsőbbsége van a késővel szemben Svájci találmány és elég alapvető a rendszer szempontjából (megakadályozza a láncreakciót). A TGV is félreáll a tehervonat elől, ha az van a menetvonalán

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.13. 11:00:42

@Benbe: Igen, ez ott van így, ahol a tervező/üzemeltető gárdának egy marék szöcskénél több esze van.
süti beállítások módosítása