Ki nevelje a kölyködet, ha te nem?
2018. április 15. írta: MagyarTarka

Ki nevelje a kölyködet, ha te nem?

A mai gyerekek eszeveszetten ordítanak. Úgy tűnik, jóval gyakrabban, mint amikor én voltam gyerek, vagy amikor nekem született a kisfiam. Játszóterek mellett sétálva artikulátlanul sikító, torzult arccal le-föl rohangáló, egymást felöklelő kölyköket látok egyre gyakrabban. A kis lapátokkal homoksütiket készítő, egymással békésen gagyogó édes porontyok üdítő kivételnek számítanak.

watercolour-1766301_1920.jpgA szülők meg csak legfeljebb egymással beszélgetnek vagy a telefonjukba merülve egyszerűen nem vesznek tudomást kedves magzatuk fékevesztett ámokfutásairól. Kötelességből lehozták levegőzni a kölyköt, aztán ennyi. Nekik nincs több dolguk. Iránysüketek. Vagy fáradtak az egész napi hajszától. Vagy csak simán lusták. Úgy gondolják, azt, hogy nekik gyerekük lett, azt az egész társadalomnak meg kell szenvednie. Az, hogy a környezetük miként kénytelen tolerálni mindezt, arról hosszan mesélhetnének például a játszóterekre néző lakásokban élők... Oké, velük ne foglalkozzon a kedves szülő, mindenki törődjön a maga bajával, a békés egymás mellett élésre teszünk magasról. De vajon arra miért nem gondol a szülő, hogy azzal, ha a gyerek csak nő, mint a dudva, azzal neki tesz rosszat. Mert ha gyerekkorban nem tanulja meg a minimális odafigyelést egymásra, a környezetre, illetve az egymással való normális közlekedési szabályokat, akkor kiállhatatlan, békétlen, tolakodó, agresszív és nárcisztikus, csak én-én-én jellegű, ámde lelkileg könnyen felborítható dömpereket termelnek. Akik sem önmagukkal, sem másokkal sosem lesznek jóban. Igazi magyarokat... De bezzeg, ha valaki rászól a kölyökre! Akkor mint anyaoroszlán kikel magából, hogy bezzeg az ő gyerekét ne nevelje más! Hát akkor neveld te, ha már megszülted!

Nemrég összefutottam fiam egykori óvónőjével, aki kora reggel szomorú arccal sétáltatta kutyáját. Mindig mosolygós asszonyként emlékeztem rá, nem értettem, mitől lett ilyen. Kiderült... Aznap óvodai kirándulásra mentek, anyukákkal egyetemben. Mondtam, ez tök jó, kellemes nap lesz! Aha... Elmesélte, hogy égnek áll a haja már előre, mert manapság a 4-5 éves ovisok és anyukáik kölcsönösen elküldik egymást ordítva a melegebb éghajlatra... Elszoktak a közös programoktól, idegesítik egymást.  És hogy ő már előre kész van ettől a naptól. Mert ha meg rászól egy vásott kölyökre (ő, az óvónő), akkor a szülő rövid úton kiosztja, hogy ne korlátozza Ödönkét... Sőt... A szeme láttára tanítja a szülő a gyereket arra, hogy húzza meg a kismajom farkát az állatkertben...

A mai gyerekekre nem szabad rászólni, mert megsérül a lelkük... Szabadon kell nevelni őket, hogy szabadon kibontakozhassanak. Hajrá. 

Rám a szüleim és a nagyszüleim rám szóltak, ha például nagy ritkán eljutottunk egy étterembe ebédelni és rohangáltam volna ebéd közben. Hogy ne zavarjak másokat. Nem lettem ettől lelki sérült, bizton állíthatom. Én sem hagytam a fiamnak, hogy mondjuk egy közértben mindent megfogdosson, ledobáljon, vagy hogy a buszon ordítozzon. Manapság meg eljutottak oda éttermek és szállodák, hogy kényszerűségből nem engedik be a kisgyerekes családokat, a többi ember nyugalma védelmében... Az igazság nyilván valahol félúton van. 

beke.jpgNemrégiben pár napot Olaszországban tölthettem, kipihenve az elmúlt hetek-hónapok-évek fáradalmait. Komolyan mondom, ott nem hallottam esztelenül ordítozó kiskölyköket. Szépen ücsörögtek vagy fogócskáztak a szülőkkel például Pisa főterén a ferde torony mellett. Beszélgettek. Normális emberek módjára. Odafigyelve egymásra. Megérintve egymást. Nem, ott sincs kolbászból a kerítés... De tagadhatatlan, hogy az 5 nap alatt számos olyan élmény ért, amitől úgy gondolom, nálunk valami nagyon eltorzult és nagyon nem normális.

És nem kell ezt rákenni senkire. Bármelyik atyuska is osztja éppen az észt odafentről, a lényeg rajtunk múlik. Se a mindenkori hatalomra, se a pártokra, se bárki másra nem mutogathatunk. Magunkba kell nézni, kedves magyar embertársak. A mindennapjainkat mi alakítjuk, a gyerekeinket mi neveljük felnőtté. Mogorva, önelégült, másokat semmibe vevő, érzéketlen, zárkózott, mindent akaró, de örülni képtelen magyarokká.

Nézzünk csak körbe. Láthatjuk az eredményt.

(terka)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8113836940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2018.04.16. 20:15:58

@Donaldkacsa: Csak tudod, az normális, ha a Balatonban rohangásznak, és sikítanak a gyerekek. Az nem normális, ha ezt egy étteremben, vagy egy szálloda folyosóján teszik. Vagy egy boltban, mert neki „az” kell. Tudsz követni?

élhetetlen 2018.04.16. 20:27:38

@metal: „Klasszikus bezzeg az én időmben kezdés, és a folytatás is hasonló baromság!”. Nem baromság. Mese nincs, kultúra/kulturálatlanság váltás van. Mert szerinted az is biztosan baromság volt, (csak egy példa), hogy adott családhoz látogatóba megyek, és a két gyerek bejön köszönni, pár szót beszélek velük, és mennek a szobájukba, és a vendéglátóim velem foglalkoznak, nem a gyerekekkel, hogy jaj, azt bántsd, ne rántsd le, ezt most ne csináld, stb. Bár lehet, hogy nem is tudod, miről beszélek.

Sorrybori77 2018.04.16. 20:39:00

Tökéletesen egyetértek a posztal! Amikor a 3 éves félvér unokahugom 5 perc ismertség után simán eltöltött velem 2 egész napot kettesben, akkor azon én is kicsit meglepődtem, de hát ő ìgy lett nevelve. Koszban, porban, tyùkok között egy ázsiai földrészen. Bezzeg amikor a szomszédom 3 év körüli fiùgyermekét 2 másodpercre kint meri hagyni egyedül a folyosón, na azt az ormótlan, kislábujjból felszakadó vérvörös fejű üvöltést amit az a gyerek levág, na az a nem normális! Mint ahogy az sem, hogy egy màsik két gyermekes szomszédom minden egyes átkozott reggel sìrva, üvöltve, sìpákolva indulnak el oviba, bölcsibe, mindezt jó teátrálisan természetesen a gangon! Utàna még végigvonulnak az ablakok alatt, azt is jó látványosan hadd hallja ország világ, hogy a kiscsalád szìnre lépett!

élhetetlen 2018.04.16. 20:41:28

@Zalai Béla: Jó vagy! Aki zokon veszi, hogy a gyerekét egyszerűen fellöki egy fél fejjel magasabb, vagy a játékát nem elkéri, vagy nem együtt játszani akar, hanem elveszi, az „én-én-én jelleggel, a gyerekek és szüleik lelki világára való minimális nyitottság híján kiállhatatlankodik és békétlenkedik.”. Gratulálok!

Zalai Béla 2018.04.16. 20:49:00

@élhetetlen: Tessél már emlékeztetni, hogy hol írtam bármi ilyesfélét.

MEDVE1978 2018.04.16. 21:11:47

A világ is megváltozott. Én 40 leszek van két kisfiam, mindketten ovisok. Rendkívül energikusak, szeretnek rohangálni, játszótéren meg főként. Itt az első fő megjegyzés: a játszótéren ordító gyerek az teljesen normális. Az is az, ha átszellemülten homokozik pár percig. Másrészt a nyolcvanas években, amikor gyerek voltam, teljesen más volt az ingerszint. Hétfőnként adásszünet volt, nyaralásra egy jó könyvet vittünk magunkkal, TV-t csak ritkábban néztünk. Örültem, hogy a szüleimtől kaptam nagyon sok legót, de ez kb. 4-5 csomagot jelentett. A szüleim sokat dolgoztak akkori mércével is, de nyugodtan mentek el szabadságra vagy esetleg betegállományba, nem rettegtek attól, hogy kirúgják őket. Anyukám, amikor beteg voltam, sokszor otthon tudott lenni velem. A munkahelyén nem örültek, de megoldotta.
Lassabb és kellemesebb volt a világ.

A mai világ rohan. A szülő kezében is ott a mobiltelefon, nyomkodja a játszótéren is vagy dumálgat a másik anyukával. Egyébként is feszültebb mindenki. A gyerek otthon TV-t néz, nagyon nagy erő kell ahhoz, hogy a mai világban visszatartsd. Mivel a gyerekvállalási kor kitolódott, ezért sokszor már halottak a nagyszülők, amikorra meglesz az unoka vagy nagyon öregek. Ezért nem is nagyon tudnak úgy vigyázni a gyerekre, mint a nagypapák és nagymamák anno. A szülő stressze tehát hatványozottan több, mint amikor mi voltunk gyerekek, a teljes környezet stressze, pörgése nagyobb. Ez átragad a gyerekekre is, akik érzik ezt, izgatottabbá, aktívabbá válnak. Sokkal több a hiperaktív gyerek. A nagyobb fiam hajaz a hiperaktív kategóriára. Anyukáját a kedves munkaadója nagyon sokat dolgoztatta a terhesség alatt, amikor feleségem könnyítést kért a hatodik hónapban, mert nagyon fáradt volt, a válasz az volt: Tudtad, hogy ez a munka ezzel jár, miért csináltattad fel magad. Mondanom sem kell a munkaadó egy idősebb nő. Az anya stressze valószínűleg hozzájárul a hiperativitáshoz, túlérzékenységhez. A fiam már csecsemőként is túl érzékeny volt, nehezen állt be az alvása, az életritmusa, rengeteget sírt.
Most, 5 évesen is brutál aktív, az óvónők nem bírnak vele, csak ketten tudják kezelni az oviból (bár ez inkább az óvónők képzettségét jellemzi).

Valószínűleg a posztoló a játszótéren a gyerekemet ordító őrültként definiálná, sőt lehet, hogy azon kívül is. De kisgyerek, szeret játszani, szaladgálni és hangoskodni. Ez tökéletesen normális a korában. Jelenleg, két kisfiú apjaként még néha irigyen nézek a kedvesen és csendesen játszó kislányokra. Aztán eszembe jutnak a hasonló csendes és kedves kislányok az iskolából. Döntő részük nem sokra vitte az életben.

Szóval engedjük meg a gyerekeknek, hogy gyerekek legyenek a játszótéren. Ebben benne van az ordítozás, a focizás, fogócskázás, sőt még a kismértékű verekedés is a fiúknál. Komolyan nem tudom megérteni, hogy valaki ezt nem képes természetesként elfogadni.

MEDVE1978 2018.04.16. 21:23:30

@élhetetlen: Tömegközlekedési eszközök kultúrája meredeken esett lefelé. Alapvetően nem értek egyet, kb. 7-8 éves korig szegény kisgyerekek nehezebben kapaszkodnak, gyengébbek. Ilyenkor át illik adni nekik a helyet. Tinédzserkorban ezt fordítottan látom, egy tinédzsernek kvázi minden rászorulónak át kellene adni a helyet: terhes nőnek, kisgyerekes anyának és gyereknek, idős embernek. Mentem már kanyargó BKV buszon a 75 éves anyámmal úgy, hogy a két óvodás gyerekem kezét fogtam és vittem fel őket a buszra. Senki nem állt fel, pedig szegény anyám az egyik kanyarnál majdnem beesett a széksorok közé. Két megálló után szerencsénk volt, egy fószer leszállt. Mondtam anyámnak üljön le, egyik gyerek az ölébe, a másik kezét továbbra is fogom. Az utazók kb. fele 20-30 körüli fiatal volt.

élhetetlen 2018.04.16. 21:47:28

@Zalai Béla: Hát így nehéz. A blogger az üvöltő, rohangászó, agresszív gyerekekről írt. Ön meg arról, hogy a blogger nem elég nyitott, mert nem érti meg ezeknek a gyerekeknek a szüleit, mert csak én-én-én. Nem tudom, mit értettem félre.

glad az egyetlen 2018.04.16. 22:07:36

Na erre az egészre van egy jó történetem.
Gondoltam művelem a gyermekeimet így elővettem gyermekkori Kipling mese gyűjteményem és abból meséltem. Aztán hamar elakadtunk, mert magyarázatra szorult, hogy a kis elefántot miért verik meg minden alkalommal a felnőttek ahányszor kérdezett a gyerek elefánt tőlük valamit. Ekkor elmagyaráztam nekik, hogy igen a viktoriánus időkben a jól nevelt gyerek nem szólíthatott meg egy félnőtett, ha megtette, akkor megbüntették érte. Értetlenkedve néztek rám, aztán újfent megállapítottam magamban, hogy a klasszikus mese 1:1-ben értelmetlen a mai korban, illetve az, hogy ami a múltban volt az marhára nem jelenti, hogy jobb volt.
Hangos gyerekek a játszótéren egy teljesen normális dolog. Inkább az nem volt normális pl., hogy anno sok 8-12 éves "kulcsos" gyerek nyáron ki volt csapatva a lakótelepre minden felügyelet nélkül. Ez a "bezzeg a mai ifjúság" szöveg Platón óta nyomon követhető és bizony anno a posztoló generációját is leszólták az akkori emlékezett kopásban szenvedő öregek, hogy ezek milyen trógerek ma már bezzeg a mi időnkben...

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2018.04.16. 22:36:14

@Rich.mond: figyu, rosszabbra számítottam... nem ordítoznak, hanem KOMMUNIKÁLNAK... nagy különbség

Zalai Béla 2018.04.16. 23:18:06

@élhetetlen: Nem biztos, hogy az Ön készülékében van a hiba. Nyilván az enyémben is lehet. Én azt szűrtem le, hogy a blogger az az alkat, aki minden gyerekzsivajra egyből hanyag szülőket kiált, holott sok esetben arról van szó, hogy a kisgyerekes családok környezete - főleg, ha elszokott már ettől a helyzettől, vagy éppen soha nem is szokott hozzá - gyakran nehezen viseli az amúgy teljesen normális, kisgyerekekkel-babákkal együtt járó dolgokat.

The G 2018.04.16. 23:25:27

Semmitmondó cikk. Ne írj többet.

élhetetlen 2018.04.17. 00:35:47

@MEDVE1978: Nem akarok végigmenni az eszmefuttatásodon, csak pár apróság. „A szülő kezében is ott a mobiltelefon, nyomkodja a játszótéren is„. Miért is? Mert nem hiszem, hogy a világ, vagy éppen a munkahelye (ahol éppen nem dolgozik) problémáit oldaná meg. Saját döntés, hogy a gyerekére figyel, vagy a mobiljára. „A szülő stressze tehát hatványozottan több, mint amikor mi voltunk gyerekek,”. Mitől is nagyobb? A barátnőmet már több, mint huszonöt éve azért hívtam át a cégünkhöz dolgozni, mert a férje szervizelt szanaszét az országban, a barátnőm egy kft-nél, valahol a városban valamelyik partnernél, mobil még nem volt minden zsebben, csak azt akartam, hogy, ha bármelyik gyerekkel valami történik a suliban, legalább egyikük fix telefonon elérhető legyen. Mennyivel volt az lassabb, és nyugisabb élet? És nem a hatodik hónapban, hanem a szülés előtt két nappal is elküldte a főnöke a város másik végebe tömegközlekedéssel, a gyermekei mégis tudtak/tudnak viselkedni.
„Aztán eszembe jutnak a hasonló csendes és kedves kislányok az iskolából. Döntő részük nem sokra vitte az életben.”. Most értünk célba. Volt kolléganőm, nagyon okos, nem taposó típus, és soha, még a hangját sem emelte fel, és tényleg csak egy csoportvezetőségig vitte, de mindenki őszintén értékeli. Én őt tartom sikeres embernek. Te meg hagyd, hogy a gyereked ordító őrült legyen, még egy kis agresszivitás is kell, így sikeresebb lesz. A „kismértékű verekedés” meg, ha úgy nő fel a gyerek, hogy így is lehet rendezni a problémát, akkor húszévesen is kiszáll a kocsiból, és lerúgja a gyalogost, aki be mert szólni neki, mert majdnem elgázolta. Na sok sikert a neveléshez.

élhetetlen 2018.04.17. 00:49:48

@Zalai Béla: Én meg abból indultam, hogy a blogger írta, hogy neki is vagy gyereke, tehát nem arról van szó, hogy nem tudja, hogy ez mivel jár. De az tény, hogy vannak szülők, akik veszik a fáradságot, hogy elmondják a gyereknek, hogy ne vedd el a másik játékát, hanem kérdezd meg, hogy játszhatsz-e vele, és vannak, akik észre sem veszik, hogy a gyerekük lerángatta a hintáról a kisebbet, mert ő akar hintázni. Ja, ott bőg egy kicsi? Neki semmi köze hozzá. És ehhez még hozzájöhet, hogy a bőgő gyerek anyja, ha szól, leoszthatják úgy, hogy ő is sírva fakad. Nem mindenki képes az agresszióra agresszióval válaszolni.

GMS 2018.04.17. 01:31:28

na, latom a hozzaszolok kozt sem tud a legtobb olvasni, es meg meg is erteni, amit olvas. (alt. iskola also tagozat, erto olvasas) nem a kiabalassal van baj, hanem annak mennyisegevel es milyensegevel. a folyamatosan sikitva es hiszterikusan orditva kommunikalo gyerek nem normalis. ha vki minden aldott reggel igy indul el a gyerekkel, az nem normalis (nem egy ilyen csalad van a kornyezezemben, akiknel belelatok a mindennapokba. nem white trash,
hanem ertelmisegi, mernok, orvos szulok). ha az egyebkent normalisnak tuno apuka, uvoltve kozli a 3 eves gyerekkel a belso kert osszes haza es lakoja fule hallatara, hogy o a fonok, nem a gyerek es a gyerek fogja be a szajat, az NEM normalis. a fel familiam tanar, es tudnanak mit meselni a mai helyzetrol (mar aki meg nem nyugdijas es meg nem hagyta el a palyat).
az olaszokat pedig akkor emlegesd, ha ott elsz es nevelsz gyereket. ellenkezo esetben kb fingod nincs arrol, hogy milyenek. es nem, nem jobbak, mint a magyarok. sot.
a telefont bujo, a gyerekkel nem foglalkozo, az ordito gyereket nem felvevo, megnyugtato, hanem inkabb 10 20 percig orditani hagyo szulok lattan (es meg hosszan sorolhatnam) sokszor ugy gondolom, sok az 3 ev gyes es talan a gyerek jobban jarna, ha mar a kozossegben nevelkedne, mert ennyi figyelmet (illetve NEM figyelmet) ott is fog kapni.
egyebkent a hozzaszolok nagy resze (akik talan nem is mind szulok) pontosan lekepezi a problema lenyeget: a szulo nem partner a nevelesben, hanem a gyerek jogainak vad vedelmezoje a tanar elleneben, es kozben elfelejti, hogy a gyereknek kotelezettsegei is vannak, akar olyan egyszeruek, hogy az iskolaban tanulni kell. nem vedem a masik oldalrol tanarokat sem, mert ott is sok a selejt, de kepzeljetek, ennek oka a piszkos anyagiak mellett a helyzet ilyen iranyu elfajulasa. a jo tanarok tomegesen hagyjak el a palyat, mert idegileg merhetetlenul kimerito napkozben a neveletlen gyerekkel harcolni, orankivul meg a szulokkel, akiknel sokszor szinten komoly nevelesi hianyossagok mutatkoznak. es ne higgyetek egy pecig sem, hogy a gyerek nem tukorkepe a csaladon beluli problemaknak es feszultsegeknek. egy jo tanar pontosan tudja ezt, es megprobal a szulokkel beszelni, hogy tudja, a gyerek miert olyan, amilyen, es hogyan lehetne ezen javitani. a szulo ezt vagy megerti es partner lesz a nevelesben, vagy a gyereket vakon vedo ellenseg. utobbi esetben a tanar tehetetlenul nezi, mint nevelik egyre inkabb felre az osztalyaban levo gyereket. es az is teny, hogy senki sem szeret folyamatos sikertelenseggel szembesulni abban, amit csinal. ez is palyaelhagyova tesz sok tanart. aki szerint pedig ez nem melo, azoknak ajanlom egy osztaly elterelgeteset (es meg csak nem is tanitasat!) egy szep fenyes delelotton. egyetlen egyen! meglepo lesz mennyi munka, energia meg ez is.

GMS 2018.04.17. 01:44:00

az iskola nyilvan csak neveles egyik resze, a jatszoteren es egyes kozossegi helyeken meg anya anyanak farkasa, es idokent erdeklodve nezzuk a konfliktusokat, meg a neveletlen gyerekeket es arra gondolunk, sziveseben nezegetnenk oket ketrecbe zartan egy emberi allatkertben, mintsem szabadon levo "vadallatokkent" az utca dzsungeleben. foleg, hogy az orditasukat is folymatosan hallgatnunk kell.

bigdata 2018.04.17. 04:09:44

Régen a panaszkodó öregek is jobbak voltak. Ezek a maiak, ehh....

fénycsepp 2018.04.17. 07:00:25

A varosban kozlekedve sokszor azt veszem eszre, hogy rengeteg ideges, feszult szulo van; par napja egy negyeves kislanyt lattam, aki mert “leugrani” a jardaszegelyrol az uttestre. Erre az anyuka, ne ugralj, hanem lepj le! Hat igen, borzaszto veszelyes leugrani a jardarol az uttestre, nem? A jatszoteren is csak ugy lesik a szulok a gyereket, nehogy lezuhanjon a a maszoka elso fokarol :) regebben is ennyire felosek voltak a szulok? Egyebkent idegesen visito gyerekek mindig is voltak.

Zalai Béla 2018.04.17. 07:08:10

@élhetetlen: "Nem mindenki képes az agresszióra agresszióval válaszolni."

A kommentjeid hangvétele alapján szerencsére te nem tartozol ezek közé.

CyberPunK 2018.04.17. 08:08:30

A cikkhez nem tudok érdemben hozzászólni, vannak jól nevelt gyerekek, és ismerek tanárcsaládból származó kis g*ciket is, akik nem képesek köszönni. Egy dolog viszont felháborít, a tömegközlekedéses hozzászólások. Mi ez a faszság, hogy a kamaszoknak kb mindenkinek át kell adni a helyét? Le kellene szokni erről, hogy valami jár. Ha kell a hely, akkor kérd el. Sose felejtem el, mikor felháborodva anyázott velem egy öreg fasz, mert "mi a kurva anyámért nem adom át a helyet neki". Amikor megmutattam neki a befáslizott lábamat, hogy kiment a bokám edzésen, b+, akkor még hangosabban balhézott. Eh, csak felbaszom magam, szerintem teljesen felesleges ebbena pöcegödörben társadalmi normákról beszélni, rég nem társadalom ez már.

AnyuEztVeddMeg · https://www.anyueztveddmeg.hu 2018.04.17. 08:53:42

Minap mondta egy anyuka, aki teljesen ki van borulva a 3 évesének megvadult természetétől, hogy mennyire várja már, hogy a gyermeke oviba menjen, mert AZ majd megneveli. Ő meg sem próbálja, mert szentül meg van róla győződve - ő mondta! -, hogy az nem az ő feladata. A szerző szerintem az ilyenekre gondolt, akikből azért szerencsére nincs olyan sok.
Amúgy meg rossz gyerek nincs, csak türelmetlen felnőtt :-)

SarahConnor 2018.04.17. 09:02:25

A cikkben írt ordítás és rohangálás, pláne játszótéren, nem tartozik a kóros dolgok közé. De van, ami igen, és néha összetalálkozik vele az ember.

Egyszer egy Jysk-ben vásárolgattam, mikor megérkezett apuka, anyuka és az ikerlányaik, nagyon szépek, nagyon aranyosak. Apu és anyu elkezdett paplanokat válogatni, és tettek arra, mit csinálnak a lányok (6-7 év körüliek amúgy).
A lányok hamar elunták a cuccokat nézegetni, és elkezdtek azzal játszani, hogy jó nagyokat csapkodtak a vásárlók fenekére. Aztán mire az illető megfordult, ők elbújtak.
Én is felkerültem a listájukra. Igen, gyerekek, meg ilyesmi, de ha 30 percen keresztül ütögetik a segged, és látod, hogy anyu és apu látja, mit csinál a két gyerek és mégse szólnak, akkor elönti a sz*r az agyad. Először szépen szóltam nekik, hogy lányok, elég lesz, nem szabad, stb. Semmi foganatja nem volt, kiröhögtek. Anyu és apu hallja, hogy beszélek a lányokhoz, nem lépnek közbe, pedig jelzek is. Visszafordulnak a paplanokhoz.
A seggrepacsi folytatódik, bár igyekszem a bolt másik felében vásárolni, már én vagyok az elsődleges célpont, mert én ugye megpróbáltam őket fegyelmezni. Egyik alkalommal megkísérlik a seggrepacsit, nekifutásból, amivel feldöntenek annyira, hogy majdnem beleesek a vázákkal teli polcba.
Itt szakadt el a cérna, fennhangon utasítottam őket, hogy álljanak le, elegem van, hogy képzelik, hogy idegenek seggét csapkodják. Erre anyuka futva jön, lehajol a lányokhoz, csendben mond nekik valamit és egy szó nélkül otthagynak mindhárman.

Szóval van ilyen is. De azt hiszem, ilyen mindig is volt. Meg ennek az ellentétje is.

Hozzászólok 2018.04.17. 09:11:24

@MEDVE1978: jo hogy elfogult vagy a gyerekeiddel. helyes hogy szereted es elfogadod oket.

de.
ha ket ovono kell hogy fegyelmezze a te gyerekedet az oviban, ne az ovonoben keresd a hibat. vagy beteg a gyereked vagy nagyon rosszul neveltetek, mert egy egeszseges lelku gyereknek eleg ha gorben nezel ra es hatarozottan raszolsz.
ha nem igy van valamit nagyon elrontottal.

Hozzászólok 2018.04.17. 09:14:38

@AnyuEztVeddMeg: szerintem sajnos nagyon sok ilyen van.

sot ma mar fel is nott egy ilyen generacio aki semmi tekintettel nincs masokra, el se tudja kepzelni, hogy kene, tokeletes kozony es udvariatlansag...

Hozzászólok 2018.04.17. 09:21:08

@GMS: teljesen egyetertek veled.
ahany tanarral ovonovel beszelgetek, mindegyik azt mondja hogy a 30 gyerek meg hagyjan, de ami vegleg kicsinalja oket lekileg az a szulok hozzaallasa.

tehat jol lathato, hogy ami a mai gyerekgeneracio problemajanak latszik, az valojaban a szulok generaciojanak problemaja.
es ezt igy mar nagyon nehez helyrehozni.

Dorinda41 2018.04.17. 09:27:46

@CyberPunK: Ebben igazat kell neked adnom. A tömegközlekedéses hozzászólások, kicsit el vannak tévedve. A kamaszok olyan szinen leterheltek a saját átalakulásukkal, hogy a legtöbbjének sokkal nagyobb szüksége van arra, hogy üljön és nézzen ki a fejéből, mint nekem az ötvenes nagymamának. Bár nekem soha nem volt ebből problémám. Nagyon sokszor megyek az unokámmal, aki 2.5 éves, viszonylag jól nevelt gyerek, tömegközlekedéssel. Még nemigen találtam magam olyan helyzetben, hogy egy fiatal, néha kamasz ne akarja átadni a helyét. Ilyenkor mindig azt mondom, hogy ülj csak nyugodtan, de vedd ölbe a kis gézengúzt. Így a kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad. Érdekes, hogy az addig a fejéből kibámuló, esetleg telefonját nyomorgató kamaszból, hogyan válik pár perc alatt egy aranyos nagyobb testvér forma, aki már mutogatja is a kicsinek a telóját. Sok esetben látom, hogy sajnálja, hogy már leszállunk. Nincs baj a mai fiatalsággal. A baj azokkal a megcsontosodott alakokkal van, akik tényleg azt hiszik, hogy nekik minden jár a koruknál fogva. S igen, amikor műtötték a térdem, bizony én is megkértem az ifjú titánt, hogy légy kedves engedni leülni, mert még képtelen vagyok rá, de dolgoznom menni muszáj. Soha nem kaptam nemleges választ. Igaz, kedvesen kértem és megmagyaráztam, hogy miért kérem. De azt én is utálom, mikor az idős úr/hölgy felnyomakodik a végállomáson a már tömött metróra és elvárja, hogy felálljanak neki. Még véletlenül sem képes megvárni a következőt. Utána meg nagy hangon szid mindenkit, hogy milyen baromira udvariatlan. Na ilyenek nevelték azokat a szülőket, akiknek most a neveletlen gyerekeit szidják egyesek. Szóval lehet magunkba nézni.

A biztos utas 2018.04.17. 09:27:58

A buta szulok ahogy nyomkodjak a mobilt, az egeszen szomoru latvany... azt az egyutt toltott keves idot is ezzel szurjak el, igy nem lesz jo a gyereknek, lathatjuk, mire vezetett sokaknal a sok teveztetes is a 80-as, 90-es evekben, lathatjuk a sok bamba arcot, ketsegkivul eredmenyes volt a butitas.
Most sok szulo meg buszke is, hogy 2-3 eves picinek a kezebe adja a telefont, mert "milyen okosan kezeli" es "milyen hasznos tudas ez" kozben meg a gyerekek egyre inkabb visszafejlodnek.
A figyelem osszpontositassal, kezugyesseggel es a sok egyeb dologgal nem torodnek az ilyen szulok, csak azzal, hogy nekik nyugalmuk legyen. Ez kesobb csunyan visszaut :(

$pi$ 2018.04.17. 09:30:52

A biblia szerint ha a gyereked tiszteletlen veled, akkor kinyírhatod. Tudtak valamit... :D

Plumper_ 2018.04.17. 09:41:38

Egy dolog a lustaság és önzés, a másik, hogy évente kitalálnak valami újabb gyereknevelési módszert (a nevelés szó már-már üldözendő), hogyaszondja hagyjuk így meg úgy a gyereket, fedezze fel a világot, legyen kreatív, alkotó. Közben 5 éves koráig betojik, ordít mindentől, aminek a normális életben és társadalomban működnie kell, arcátlanul beszél mindenkivel, nem köszön, nem ismeri az alapvető szabályokat. Lilike, Rozika, Milánka és a kis Patrik úgy jó, ahogy van.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 09:57:02

@CyberPunK: Látom a fiatalabb korosztály képviselője vagy. Abból gondolom, hogy fiatalos lendületedben pl. elkerülte a figyelmed az eddigi obszcén kifejezéseket kerülő társalgási forma. Én a régebbi kiadások egyike vagyok. Nekem tetszett az eddigi stílus. Ha már itt tartunk, meg kell említenem, hogy nekem van néhány mára már felnőtt gyerekem. Azoknak eszükbe sem jut, hogy egyáltalán leüljenek a tömegközlekedési eszközökön abban az esetben, ha várhatóan amúgy is hamarosan átadnák egy előzékeny gesztus keretében. Nem arról van szó, hogy egy sérülés ne léptetne előrébb a rászorultsági sorban valakit, de tudod egy úr, a pokolban is úr. Ja, nem tudod.

CyberPunK 2018.04.17. 10:12:28

@F.M.J.: Szerencsére nem kötelező olvasnod engem, nyugodtan ignorálj, ha sért a stílusom. Urakkal nem szoktam találkozni a BKV-n, marhavagonokkal, tele állatokkal, már gyakrabban.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 10:25:45

Sok tíz évvel ezelőtt, még az ánti világban elmentünk egy csoporttal kirándulni. A nagyváros munkásszállásán éjszakáztunk, bazi hosszú folyosó, sok szoba, sok ember. Mi kisgyerekkel voltunk, este korábban bevonultunk, és lepihentünk a másnapi túra előtt. A közeli szobákban iskolás korú gyerekcsoport lett elszállásolva, akik éjfélig rohangásztak, visítoztak, csapkodták az ajtót. Szóltunk nekik, de semmit nem ért. Reggel mi korán keltünk, az egyik apuka fogta a törülközőjét és elindult a nagy közös mosdóba, menet közben az utcára nyílik a kocsma ajtó című műdalt ordítva. Kinyílt egy ajtó és kiszólt valaki, hogy uram, kisgyerekem van. Apuka vissza szólt, az este nekem is volt. Csönd. Mi meg a szobáinkban dőltünk a röhögéstől.

A gyerek mindig adddig megy, ameddig a határkaró engedi. A karókat mi felnőttek rakjuk le. Akinek nem ütnek az útjába karót, az csak akkor szerez tudomást az élet akadályairól, amikor már átesett rajta.

Rajta!

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 10:32:33

Általában nem szoktam a mások gyereknevelését kritizálni, de amikor a nagymama a két járóképes ( 3-4 éves ) unokáját beállította az élelmiszer áruház bevárásló kocsijába, azt kikértem magamnak, és még neki állt feljebb, hogy minden be van csomagolva. Arra viszont nem adott választ, hoyg a becsomagolt élelmiszert a csomagolással együtt miért a hűtöszekrénybe teszi, a gyerek cipőjének a talpát meg mikor szokta lemosni? A pénztáros kislány csak hallgatott.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 10:54:36

@CyberPunK:
"nyugodtan ignorálj, ha sért a stílusom."
- Nem érted a lényeget. Van néhány beosztottam, akikkel hasonló kifejezésmódban kell kommunikálni, mert csak így értenek. Valójában nem nekem okoz gondot ennek a stílusnak a megértése, hanem ők állítanak ki magukról bizonyítványt avval, hogy közönségesen fejezik ki magukat akkor is, amikor erre nincs semmi szükség. Nagy különbség van ugyanis a stílus és a színvonalbeli különbség között. Azonban nem is a retorikánál akartam leragadni, hanem arra a helytelen szemléletre rámutatni, hogy a jogaink maradéktalan érvényesítése nélkül nem lennének teljes értékűek. Ez ugyanis hiba. Pont attól lesz elfogadhatóbb valaki alkalmankénti agressziója, hogy általában előzékeny és udvarias. Az ilyen embertől elfogadható, ha rossz napja van, míg a mindig agresszív inkább csak kretén.
A kijelentésedre válaszolva: Érdekel, hogy mi a véleményed, ezért olvastam el. Nem értek vele maradéktalanul egyet, ezért válaszoltam, neked pedig nem feltétlenül megsértődnöd kell, ha negatív visszajelzést kapsz, mert nem biztos, hogy ellenséges. Lehet, hogy más is észrevette, csak nem feltételezte, hogy jobbítólag hatna rád a kritika. A reakciódból ítélve, talán nekik van igazuk.

"Urakkal nem szoktam találkozni a BKV-n"
- Nem is olyan biztos. Lehet, hogy csak kerülik a konfrontációt, ezért észre sem veszed őket. Bizonyos tapasztalás után ösztönösen felismeri az ember a lehetséges ütközési pontokat, és ha az nem életbevágó jelentőségű, akkor lazán elkerüli. Okos enged...

Empatikus Állatbarát 2018.04.17. 10:57:14

@látjátok feleim szümtükkel: Szia! A jelenség nekem is feltűnt már, és szólok is az ilyesmit elkövetőknek. Általában felháborodás a válasz. Mostanában úgy kezdem a megszólítást, h "Ne haragudjon kedves, nem szeretnék a lelkivilágába gázolni, de..." Ez hat. Általában elszégyellik magukat.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 11:13:08

Tudjátok feleim nem az a baj, ha a gyerek ugrál, visong, esetleg huncutkodva felesel a felnőttekkel. A baj ott kezdődik, hogy a 30 küröli korosztályból kikerülő ismerős gyereke három évesen még nem mondta a nagyszüleinek , hogy nagymama, nagypapa. Anyuka viszont azt mondta, a gyerknek nem kell modnani semmit, majd magától megtanulja. Én csak azt nem értem mit?

CyberPunK 2018.04.17. 11:18:03

@F.M.J.: A második résszel egyetértek, jogos, hogy a rosszat előbb vesszük észre. Az első részt inkább elengedném, nem hiszem, hogy az bárhová vezet. Azt persze nem tagadom, hogy agresszív típus vagyok, csak ez engem nem zavar.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 11:20:01

@Empatikus Állatbarát:

Nagy sztori volt. Akkoriban szemüveget viseltem amikor ez történt. Megálltam egy élelmiszer üzlet kávázójánál vásárolni. Nem volt az egyik pultnál senki, a másiknál nézelődött egy nem a napon barnult 8-9 éves gyerek és feltehetőleg a fiatal anyja. Egyszer a gyerek odarugtat elém, és azt mondja miért tolakodok. Mondom mi bajod van, nem itt álltatok, mire kérdezi, hogy vaksi vagyok, nem látok? Mondom neki majd ha idős leszel te sem biztos, hogy látsz, de egyébként meg látok egy nagy szamarat. Erre elszégyelte magát és csönd lett.

$pi$ 2018.04.17. 11:25:49

@látjátok feleim szümtükkel: "beállította az élelmiszer áruház bevárásló kocsijába"

Hú, ettől meg tudok őrülni. Az ilyet le kellene csukni pár napra, a helyszínen letartóztatva. Komolyan mondom!

metal · http://electric.blog.hu 2018.04.17. 11:35:23

@élhetetlen: De baromság! Mindig is volt bezzeg az én időmben jelenség. Te valószínűleg már elég öreg vagy hozzá,, hogy csináld, én meg még nem.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 11:40:09

@$pi$: Elég lenne a gyerek cipőjét a kajája mellett tartani a hűtőjében egy rövidebb időtartamra. Talán attól összeállna a kép.

Empatikus Állatbarát 2018.04.17. 11:50:55

Futóbiciklivel járdán, mint az őrült, a szülő meg büszke rá, h milyen ügyes a Botondka... Én meg nem győzök elugrálni mellőle... Latyakos időben úgy közlekedik emberek között a 4 éves, h derékig rúgja a saras hólevet másokra... Tömegközlekedésben feláll a kölyök az ülésre... Élelmiszer áruházban úgy közlekedik a család két gondola között széltében, h balról apuci, középen nagyobb tesó tolja a kisebbet babakocsiban, jobbszélről meg anyuci a bevásárlókocsiban tárolja a középsőt természetesen az árupakoló részben cipővel... Úgy viselkednek, mintha ők sz@rták volna a világot... kikerülni nem lehet őket... Vagy amikor szintén élelmiszer áruházban a bevásárló kosarat őrjöngve repteti az 5éves, rodeópályának nézve a boltot... Ehh... Az a baj, h a közösségből sem szólhat rájuk senki, mert mindjárt keserű fapna lesz a többiek szemében

kismorgó 2018.04.17. 11:57:08

Engem a üvöltöző, BKV-n agresszív, könyöklő, helyért hisztiző, idegeneknek kéretlenül gyereknevelésről tanácsokat osztogató felnőttek jobban zavarnak :)
Én rászólok a sajátomra, aki 7 éves SNI-s, a húga 8 hónapos. Együtt utazunk minden reggel a suliba busszal, kb. 10 perc az út és ritkán van olyan, hog nem kell rászólni.
A játszótéren lazább vagyok, mert az az a hely, ahol ő kedvére szaladgálhat, üvöltözhet - mondjuk nem szokott - csak annyi, hogy a többiekre kell figyelni, nem bánthat mást vagy veheti el a másik játékát.
De megtörtént már, hogy pár éve az én fiam egy kislánynak a sapkáját meg akarta nézni, levette a fejéről. Semmi agresszív nem volt benne, a két gyerek állt egymással szemben, csendben nézték egymást - apuka meg mellettem üvöltött az én gyerekemre, meg fenyegette, hogy majd ő odamegy és ezt meg azt csinál, ha nem adja vissza... Szóval, amit mondani akarok: a felnőttek nagyon nagy százaléka nem tud viselkedni! Buták, agresszívak, erőszakosak, minden azonnal kell. Az idősebbek segítőkészek és kedvesebbek. Sajnos ez a tapasztalatom.

$pi$ 2018.04.17. 12:18:43

@F.M.J.: "Elég lenne a gyerek cipőjét a kajája mellett tartani a hűtőjében egy rövidebb időtartamra. Talán attól összeállna a kép."

Lehet, hogy nem zavarná, sőt, gondolom, hogy nem zavarná. Valószínűleg nem is érti miért vannak kiakadva mások, ő így szokta. Belelépett valamibe a gyerek? Hát istenem, van ez így... :(

blöff 2018.04.17. 12:24:04

@Donaldkacsa: nem azt mondta bazmeg, minek irogatsz ilyeneket? Különbséget tenni eszem és a faszom közt nem megy? Azt írta, amit meg tudok erősíteni, hogy köztéren másokat zavarva üvölt a gyerek hosszú percekig és nem szól re a szülő. Ez gáz, ez nem azt jelenti, hogy az összes gyereket a gulagra, hanem azt, hogy a szülőnek nevelni kellene a gyerekét, mert más ember nem köteles eltűrni a hangzavart. Ha meg a szülő nem szól rá, akkor majd később sokkal többen fogják bsztatni.

Hozzászólok 2018.04.17. 13:02:24

@látjátok feleim szümtükkel: hat nagymamakent vasarolni. ket 3 évessel...
en szulokent is beultettem oket. nem szaladtak szerteszet.
ha piszkosnak gondolod a gyerekcipő talpat, gondolkodj el az egerlabnyomokon, a kiomlott megromlott tejmaradekokon...
stb. aztan torold le, mielott beteszed a hutobe.

Hozzászólok 2018.04.17. 13:05:11

@Empatikus Állatbarát: nekem nem hatna, fontoskodo kenyeskedonek gondolnam ont aki keptelen megerteni, hogy egy 2 meg egy 3 evest biztonsagosan elhelyezni vasarlas kozben nem lehet maskepp.
akarmilyen bevezetovel teszi...

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 13:12:45

@Hozzászólok:

Látom neked is csak annyi az eszed, mit a libának.
A bevásárló kocsiba bele lehet ültetni a picike gyereket az ülőkébe, és nem beállítani az élelmiszerek számára szolgáló részbe. Ezt a közegészségügy is tiltja, csak neked jó, és az sem baj, ha előtte a gyerek kutyaszarba taposott?

Nem kell a gyereket bevásárolni vinni. Old meg, és ne mástól várj rá megoldást, ha meg viszed, akkor ne tanítsd olyanra, ami tiltott.

MEDVE1978 2018.04.17. 13:50:31

@élhetetlen:

1. Lehet, hogy te nem hiszed el, hogy nehezebb lett a munkavállaló élete, mint negyven éve, szerintem mindenképpen. Akkor szerencsés vagy ha ezt nem érzed és úgy gondolod, hogy a szülő akár nem nyomogathatja a munka miatt a telefonját a játszótéren. Engem sokszor kerestek már játszóterezés közben -mobilon vagy e-mailben. Az új technológia mindenkit mindenhol elérhetővé tett, szerintem inkább kiváltságos annak a helyzete, aki ezt le tudja egy perc alatt állítani.
2. Szülés előtt elküldte két nappal stb. A nők egy jó része ma már ezt meg sem várja és megy veszélyeztetett terhesnek. A feleségem túlságosan "kötelességtudó és lelkiismeretes" volt. Én mondtam neki, hogy a francba írassa ki magát veszélyeztetett terhesnek, de nem tette meg. Ha egy terhes nő mindenféle fájdalmak, haskeményedés ellenére napi 12 órát dolgozik, akkor az bizony stresszesnek számít.
3. Bizony van különbség a mulya és az önmagáért kiálló gyerek között. A társadalom egyébként döntően a kislányokat akarja beletörni ebbe. Ahogy a Good will hunting-ban is mondják: nem szégyen építkezésen dolgozni, tisztességes munka. Ahogy csendes, visszahúzódó végig szorgalmas, kislánynak sem rossz lenni. Azonban ezekből az emberekből ritkán lesznek vezetők vagy kiemelkedő emberek.
4. Verekedés: alapvető véleményem, hogy ez túl van dimenzionálva. Ha a játszótérre lemegy a gyereked és összeverekszik a másikkal, oda kell menni és szétválasztani őket. Ha a gyereked elvesz egy játékot a másiktól, akkor szólni kell neki, hogy adja vissza. Én is mindig így teszek. Viszont van olyan szituáció, amikor már nem tudsz és nem is kell mit kezdeni.
Kisebbik fiamat múltkor megrugdosta a csúszdán egy másik kisgyerek, aztán kiugrott és elszaladt. Rettenetesen bőgött a gyerek. Mondtam neki, hogy ne bőgjön, ha legközelebb megrugdossa valaki hátulról, üssön vissza.
Ugyanígy azt sem dimenzionálom túl, ha az én gyerekem kap egy maflást egykorú gyerektől verekedésben és nem tudok közbelépni valami miatt.
Az egész gyerekkoromat végigverekedtem, sohasem komolyan, mindig fair módon, sohasem arra menve, hogy a másikat megalázzam, de ez fiúként hozzátartozott az életemhez. Amikor általános iskolában úgy beverték az orromat, hogy ömlött belőle a vér, töredelmesen bevallottam a tanárnéninek, hogy elestem. Aztán később visszaadtam a dolgot, persze nem véresen.

MEDVE1978 2018.04.17. 13:55:29

@Hozzászólok: lehet, hogy félreérthető volt. Az oviban van vagy 10 óvónéni. Közülük képes kettő "kordában tartani" nem kettő egyszerre, hanem külön külön. Az idősebbnek mindenben engedelmeskedik és szereti.
Hozzáadva az egészhez, hogy bár elég aktív gyerek, semmi komoly betegsége nincsen (bizonyos fokú koordinációs és koncentrációs nehézségeken kívül), szerintem ez inkább az óvónőkről mond el nagyon sok mindent. Kíváncsi vagyok ezek az óvónők mit kezdenének egy autisztikus, aspergeres vagy hasonló betegségben szenvedő gyerekkel.

Empatikus Állatbarát 2018.04.17. 13:58:20

@Hozzászólok:

Akkor nyilvánvaló, h nálatok a kutyaszaros cipőjükkel táncolnak a konyhapulton, meg a kanapén a kölykeid...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 14:20:17

@$pi$: Ahogy a soron következő hozzászólásokat olvasom, úgy tűnik igazad van. Vannak, akiknél az előforduló - amúgy elfogadhatatlan - precedens elég ok arra, hogy sutba dobja a józan belátást (már ha volt egyáltalán).

Ismerős gondolkodásmód. Ez teszi lehetővé, hogy eldobja a szemetet, ha már valaki előtte eldobta a magáét, vagy a pad támlájára üljön, ha már előtte egy tini megtette, mert miért is lenne valakiben némi tartás, ha valaki más már leadta a szintet. Talán nekik van igazuk, csak bele kell gondolni. Az alkeszt nemigen zavarja Vuk a sarokban, az a normális ember jóízlését sérti. A mosdatlannak sincs problémája a bűzzel, ahhoz olykor fürödnie kéne, stb. Talán akkor lenne boldog a világ, ha mindenki dagonyázva anyázva röfögne, mert akkor senkiben sem fogalmazódnának meg elvárások.
Moziajánló: Hülyék paradicsoma.
Valahogy nem lelkesít a lehetőség.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 14:20:58

@MEDVE1978: " Kíváncsi vagyok ezek az óvónők mit kezdenének egy autisztikus, aspergeres vagy hasonló betegségben szenvedő gyerekkel."

Menj el ovónéninek ( :D )és próbáld ki. Nehéz, de ha más megoldás nincs, akkor az olyan gyerekeket, akik nem tudnak a közösségbe helyet találni maguknak, azt más intézménybe kell vinni. Volt beilleszkedési problémás testvérem, ezért ne gyere azzal, hogy...

Azza egyet kell érteni, hogy a gyerekek vitáiba lehetőleg nem szabad beleszólni, csak jótanácsokkal ellátni a jövőbeni konfliktusok megoldása érdekében. Ezek a tanácsok ha jók, az egész életre kihatnak. A közösségi helyét mindenkinek magának kell megtanulni, mert csak ezel lehet tartósan közösségi taggá válni. Márpedig az ember közösségi élőlény, ergo gyerekkortól tanulni kell.

élhetetlen 2018.04.17. 14:24:33

@metal: Igazad van, ketté kellett volna választanom. A bezzeg az én időmben, az volt, van, és baromság, abban az értelemben, hogy semmivel nem rosszabbak a mai fiatalok, mint mi voltunk. Igen, öreg vagyok, de egész jó a kapcsolatom a „fiatalokkal”, úgy értem, hogy adott kollégák fiatalok voltak, mikor megismertem őket, most már harmincasok. Már hat éve nem dolgozok, de még mindig felugranak időnként egy fél órára, és küldenek videót, képeket a gyerekekről. Amit viszont a kultúra váltásról írtam, az nem baromság. Erre példa a helyátadás. Mi még azért adtuk át a helyet, mert láttuk, hogy totyog, rozoga, megbillen a kanyarban, nem tud stabilan kapaszkodni. Most az van, hogy ha le akar ülni, akkor kérjen meg, hogy álljak fel. Így is lehet, de ez egészen más. Kérjek szívességet valakitől, aki látja, hogy rozoga vagyok, de önként nem segít? Nem könnyű…

Mária HenGau 2018.04.17. 14:49:50

@Osz Apo:
Bizony. De utáltam anno amikor én ilyeneket hallottam.("Bezzeg az én időmben!")
Dee!! bezzeg az én időmben (én nem tudok ilyenről), végig vonyítjuk meg földhöz verjük magunkat gyerek. meg van néhány, na de hagyom. :))

élhetetlen 2018.04.17. 14:56:44

@Hozzászólok: „egy 2 meg egy 3 evest biztonsagosan elhelyezni vasarlas kozben nem lehet maskepp.”. De, lehet. Ha bevállaltál két gyereket, akkor bevállalhatnál még annyit, hogy varrsz két pár gumis tutyit akár textilből, vagy fogsz egy akkora zoknit, ami rámegy a cipőre, és ráhúzod a gyerek cipőjére, mielőtt beállítod a kocsiba. Aztán otthon kimosod. Ennyire egyszerű. És egy ilyen megoldásnál látszik, hogy a gyerek nem abban volt az utcán, akkor nem akadna ki @látjátok feleim szümtükkel: sem, @ $pi$: sem, én sem. „ha piszkosnak gondolod a gyerekcipő talpat”. Nem kell annak gondolni, mert az. Piszkos. Ahogy a felnőtt cipő talpa is. Ha nem lépett bele direktben valamibe, akkor is ott van a talpon minimum az elporladt galamb szar.

MEDVE1978 2018.04.17. 14:59:27

@CyberPunK: Bizony, ha nem ment ki a bokád vagy nem vagy sérült, át kell adnod a helyet az időseknek, kismamáknak vagy kisgyerekeknek. Ez elemi illemszabály, szomorú, ha nem tanították meg neked.

MEDVE1978 2018.04.17. 15:06:42

@látjátok feleim szümtükkel:
Esetünkben nincs összeférhetetlenség a többi gyerekkel vagy nem olyan nagy mértékű. A nagyobb fiamnak sok barátja van a csoportjában, ellensége nincs, akik nem a barátai azokhoz is semlegesen viszonyul. Értem, hogy nem lehet minden óvónő profi, a bajom igazából az, hogy már egy szimplán rossz és az átlagnál aktívabb gyerek is úgy ver ki biztosítékot, hogy közlik, hogy a tízből csak kettő óvónő képes kezelni.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 15:33:32

@MEDVE1978:

Sajnos a mai gyerekek sokkal "izgágábbak", mint az én gyerekkoromban voltak. Erről most nem akarok bővebben beszélni, de a világ változása itt is tettenérhető.
Sajnos én is csak felnőtt fejjel tudtam megérteni a testvérem másságát, és tudtam toleráns lenni vele szemben.
Talán tanítani kéne a gyerekeknek, hogy mindenki más, mások a viselkedési formák, de attól még mindenkivel együtt kell élni, és olyannak kell elfogadni amilyen. Ez viszont ma nem "divat". A társadalom nem toleráns.

A felnőtteknek meg kéne tanulni éss elfogadni, hogy a mai világ gyerekei születésüktől sokkal több információhoz jutnak, mint régen, és ettől mások. Ez nem baj, csak át kellene hidalni a szakadékot, és megérteni a gyerekeket.
Ja, és nem kéne a gyereket hülyének nézni, emberként kéne kezelni már a születése pillanatától, nem a szülő jártékszereként. Ráadásul vissza kéne adni a családoknak a gyerekkor nyugalmát, békéjét és szépségét. Mert az valahol elveszett.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 15:37:47

@MEDVE1978:

Ovónőnek lenni nem könnyű. Rokonom 41 évig az volt, "bele is hülyült", ma is a gyerekek szemével szemléli a világot és csudálkozik. Pl. azon, hogy a mai fiatalok miként viselkdnek. pl. a politikában, miket nem mondanak embertársaiknak csak úgy nagyképűségből.

élhetetlen 2018.04.17. 15:41:10

@MEDVE1978: 1, Na jó, hülyeségen vitatkozunk, mert régen is voltak húzós munkahelyek, és most is vannak lazábbak. És az én (volt) szakmámban már létezik a távmunka is, és ez nem volt jellemző 25-30 éve. Azt meg nem hiszem, hogy a játszótéri mamákat, akik elvonultak akár több évre, zaklatnák munkahelyi kérdésekkel. Fél év után már azt sem tudják, hogy mi van a munkahelyükön. Lehet, hogy valaki dolgozik a játszótéren, de nem hiszem, hogy ez jellemző.
2, „A nők egy jó része ma már ezt meg sem várja és megy veszélyeztetett terhesnek”. Értem, ezért volt könnyebb régen.
3, Más a tapasztalatom, az utolsó tizenöt évben csak női főnököm volt, osztályvezetőtől a központvezetőig. Igaz, az igazgatók már férfiak voltak, de az IT-s, akihez tartoztam, egy nagyon okos, de galamblelkű, megértő három gyerekes férfi volt, és nem hiszem, hogy a pozícióját bármilyen agresszióval érte volna el.
4, És itt jön, hogy te hiszel a megverekszünkben, én nem. A megverekszünk mentalitásban nálam már benne van az is, a felnőtteknél, hogy ha nem tudtuk megbeszélni, vagy nem adod, amit kértem, akkor megveretlek, vagy lelövetlek. Szóval, nálam nem.
De nem kell mindenben egyetértenünk.

élhetetlen 2018.04.17. 16:09:49

@Zalai Béla: „"Nem mindenki képes az agresszióra agresszióval válaszolni." A kommentjeid hangvétele alapján szerencsére te nem tartozol ezek közé.”. Ez van, nem panaszkodok. De megmaradok a verbális agressziónál. Szemét is tudok lenni. Egy régi szitu, munkatárs, (programozás), soha ki nem próbált volna valamit, semminek nem nézett utána szakirodalomban (végzettsége valami sportedző volt), megkérdezett több embert, aztán a szavazatok alapján csinált valamit. Egyszer bejött, hogy, te, ezt szerinted meg lehet csinálni? Mondtam, meg lehet csinálni, de hogy te meg tudod-e csinálni, az más kérdés. Nem, soha nem voltam piskóta, és nem is smúzoltam. Még egy régi, kedves emlék, ez már csak szórakoztatás. Még az „átkosban”, talán Dániában szakmai tanfolyam, egy szakember, és három vezető utazik. Fél év múlva bejön a főosztályvezető, hogy valami kellene, és az egy szem szakember betegácsiban. Én, ott az osztály előtt, de hát ön is ott volt a tanfolyamon, nem tudja megoldani? Belilult a feje, válasz nélkül kiment. A gondot megoldottam, és eszembe sem jutott, hogy ezért a szövegért kirúghat. Annyira nem volt zizi.

$pi$ 2018.04.17. 16:37:05

@F.M.J.: "Ismerős gondolkodásmód. Ez teszi lehetővé, hogy eldobja a szemetet, ha már valaki előtte eldobta a magáét"

Vannak, akik úgy tekintenek az emberekre mint egy gondolkodógép, egy olyan masina, ami képes gondolkodni és ez különbözteti meg a minden mástól a világon.

Nos, én úgy tekintek az emberekre mint másológép, amelyik képes bonyolult viselkedési mintákat, gondolatokat lemásolni. Igaz, néha gondolkodik is, de nagyon-nagyon ritkán. :D

Hozzászólok 2018.04.17. 16:50:17

@élhetetlen: gumis textil tutyit. :-) ez a nap poenja.
ha mar bevallaltam ket gyereket es nincs segitsegem aki vigyazna rajuk bevasarlaskor, pont textiltutyikakat huzogatok a gyerek labara le fel,aszerint hogy ki akarnak e eppen szallni vasarlas kozben vagy a penztarnal. nehogy egy galambszarpor keruljon a kocsi aljara.

persze az egerszar a konzervrol.
az utcan aruszallitaskor az esetleg egy hanyasba belerakott asvanyvizaz karton alja.
a tejes zacskobol kethete kifolyt tej. stb az nincs akkor, es ti nyugodtan belerakhatjatok tisztitas nelkul a hutobe a cuccot.

pont elkaptatok a gyerekneveles hianya miatti masok zavarasa temaban a legkisebb problemat.

ez tipikusan az a helyzet, amikor van mas koszforras is, es eleg egy eset hogy kinullazza a tobbi textiltuyival szarakodo anyuka osszes erofesziteset. tehat eleve felesleges. vigyel egy kosarat es tedd abba aminel erzekeny hogy tiszta legyen,nem a kocsi aljara.

ha ti magatok nulla erzekenyseggel birtok masok nehezsegei irant miert varjatok, hogy masok majd a ti erdekeiteket figyelve letezzenek.

Empatikus Állatbarát 2018.04.17. 16:55:14

@Hozzászólok: Másnak is van két gyereke és meg tudja oldani, h oda ahová élelmiszert pakolunk, ne kerüljön a kölyke szaros cipője. Old meg! Senki nem kérte tőled, h a világrasz@rjál két mocskos kölyköt, h azután még te legyél felháborodva, ha szóváteszik a bunkóságodat! Te mit szólnál hozzá, ha én kivenném az árut a kosaradból, beletörölném a cipőm talpát, majd visszatenném oda???

Hozzászólok 2018.04.17. 17:02:19

@látjátok feleim szümtükkel: libazzad a sajat lanyodat nyanya.

elkepesztoen lenyegtelen probleman pörögsz.
a kocsik kint allnak az utcan. onnan is beraknad a kajat a hutodbe?
mindenki tudja hogy koszosak a kocsik.

le kell mosni a csomagolast mielott elrakod, es rendszeresen takaritani kell a hutot, a tobbgyerekes anyukak ertelmetlen basztatasa helyett.

Hozzászólok 2018.04.17. 17:06:07

@MEDVE1978: ertem. :-))))
bocs. azt hittem ket ember kell hogy lefogja. az gáz lenne.

Hozzászólok 2018.04.17. 17:14:20

@Empatikus Állatbarát: erre nem is valaszolok.
"kiszarjal ket gyereket"

mit kepzelsz magadrol te allatbuzi tusko.

a tobbieknek mar kulonben is leirtam.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 18:31:07

@$pi$: Érdekes megközelítés, és rendkívül találó is. A magam részéről úgy szoktam érvelni, hogy engem nem győz meg valaki emberi mivoltáról, hogy ruhát hord, vagy beszél, mert manapság felöltöztetik az urbanizált "kutyákat" is, és hallottam már papagájt is beszélni. Én úgy próbálom megkülönböztetni az embert az emberhez megszólalásig hasonlító egyéb lényektől, hogy az ne a veleszületett képességeit vegye számításba. Ebben az esetben pedig csak a morált látom lehetséges különbségnek. Magyarul, függetlenül attól, hogy milyen adottságokkal rendelkezik valaki, elsősorban attól válik személyében értékessé, hogy mennyire próbálja meg nem ráerőltetni a maga életvitelét másokéra. Egészen egyszerű dolgokra gondolok, mint nem hallgatunk hangosan zenét ha másokat ez zavar, nem dohányzunk még nyilt területen sem, ha azt nem tudjuk úgy tenni, hogy ne fújja a szél a füstöt mások arcába, vagy hogy a párhuzamosan zajló diskurzusra utaljak, nem tesszük a gyereket a sz@ros cipőjével a bevásárlókocsiba, hanem megtanítjuk neki, hogy most bevásárolunk, nem rohangálunk, hanem ügyesen sétálunk a kocsi mellett, amíg anyu vásárol. Ez persze csak akkor működik, ha valaki több időt szán a gyerekre, mint általában a kutyákra, és tanítgatja is őket, nem csak hurcikolja magával.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 18:42:36

@F.M.J.:

Igazad van, és úgy látszik egy-két hozzászólót is csak hurcigolt az anyja, meg az apja magával. Az oktattást, nevelést meg a kutya kapta.

MEDVE1978 2018.04.17. 19:03:00

@élhetetlen:
3. Némileg más tapasztalatom volt. Három női főnököm volt, ebből kettő nagyon nagyon domináns személyiség. Konkrétan rettegtek tőlük a dolgozók. A harmadik igazi jó szervező volt, de elmondása szerint mindig is társaság közepe, minden balhéban benne.
4. A verekedést illetően: nyilván van egy életkor, amikor ez elmúlik. De ehhez szerintem már egy erős szellemi érettség kell. Felnőttkorban nyilván az embernek nem stratégiája, hogy verekedéssel szerezzen érvényt az érdekeinek. Ez hozzátartozik a civilizált viselkedéshez. Gyerekek viszont még nem érnek el erre a szintre. Nem azt mondom, hogy boxmeccseket kell rendezniük, hanem azt, hogy normális, ha így vezetik le a feszültség egy részét.

élhetetlen 2018.04.17. 19:20:05

@Hozzászólok: Hát ez komoly. „az utcan aruszallitaskor az esetleg egy hanyasba belerakott asvanyvizaz karton alja”. Nem tudok róla, hogy szállításnál az utcán pakolnák ki az árut akár hányásba, ez egy dolog. Ezt kár folytatni, mert szerinted mindenki vigyen magával külön zacskót, külön kosarat, szarakodjon vele, mert te nem szarakodsz azzal, hogy a gyerekedet ne a szaros cipőjével állítsd be a bevásárló kosárba. Na, téged sem fog senki meggyőzni arról, hogy nincs igazad.

Hozzászólok 2018.04.17. 19:39:56

@élhetetlen: hat tenyleg nem.
ha akar 1 ok is kizarja biztonsagot,hogy olyan tiszta a kocsi alja mint egy hutoszekreny, kar piszkalni az anyukakat.

ha egyszer kiprobalná a sok okos,hogy ő hogyan vasarolna be egy 2 meg egy 3 évessel, nem rugoznanak ezen a hulyesegen.
nem is beszelve a sok egyebrol amire figyelni kell,ha tenyleg neveled a gyerekeket.

Hozzászólok 2018.04.17. 19:44:56

@élhetetlen: ps. nem beszelve arrol,
hogy a gyerekem cipoje az ugyebar tuti szaros, de az arucikkek meg veletlenul se koszosak soha.

es visszakanyarodnek, oda hogy tolem elvarod hogy kulon varrott cipovedoket huzogassak a gyerekekre.

de te azt a kosarat vagy szatyrot amit amugy is magaddal viszel hogy hazaszallitsd a holmit .... nem tudod hasznalni.
no comment

Hozzászólok 2018.04.17. 19:55:03

@F.M.J.: annyira latszik hogy SOSE probaltal egy aruhazban egy totyogost meg egy mar szalado haromevest "tanitgatni hogy setaljon ugyesen a kocsi mellett " amig te vasarolsz.

de lekezeloen beszologatni azt igen.
es meg csak rolam le is pereg igy a neten.

de AZT az anyukat akit kedves figyelmezteteskent burkolva jol lebaszol az aruhazban... na ot sajnalom.

mert az ilyen nagyokos beszologatok mindig azoknak szolnak be aki valojaban rendes csak van egy gyengebb pillanata,es nem a tenyleg nagy arcu masokat lenezo durva embereknek,

mert azoktok felnek.

persze itt a neten mernek durvaskodni...

élhetetlen 2018.04.17. 20:13:32

@Hozzászólok: Na, igen, te úgy mész be egy nagy bevásárlási központba, hogy van nálad annyi szatyor, amiben mindent hazaviszel, soha nem fordul elő, hogy beleömleszted az árut egy, a kassza után kapott, vagy vett zacskóba. Tehát az lenne a normális, hogy én oldjam meg, hogy a csomagoló papirban levő felvágottam ne érintkezze a gyereked szaros cipőnyomával, nem neked kell megoldani hogy a gyereked ne álljon szaros cipővel a bevásárló kocsiban. Ez komoly kihívás a társadalomnak. De nyerhettek, mert a családbarát politika mellettetek van. A kultúra nem számít.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 20:21:26

@Hozzászólok: Előszöris, hogy legyen egy kis elgondolkodnivalód: A gyerekeim már felnőttek, de ha hiszed, ha nem, amikor kicsik voltak, akkor is voltak áruházak, és vásároltunk is. Veled ellentétben mi négy (4) gyereket neveltünk szintén kis korkülönbséggel, de sosem gondoltuk, hogy a családunk léte feljogosítana bennünket, hogy alapvető együttélési normákat megszegjünk. Sőt, a gyerekeinket is arra tanítottuk, hogy ezeket a normákat mindig vegyék figyelembe, mert mások is vannak ott, ahol ők. Mindennek van helye és ideje. A játéknak és hangoskodásnak is, meg a mértéktartó viselkedésnek is. Nálunk a gyerekek 3 éves korukra késsel villával ettek, nem volt velük semmivel sem több baj utazás, vásárlás, ügyintézés során, mint egy nagyobbal. A titka a foglalkozás, úgyhogy pontosan tudom, hogy miről beszélek, nyugodtan leszállhatsz a gebédről.

Másodszorra, pedig a lényeg, amit nem látsz a kis megveszekedett álláspontod védelmében, hogy nem az a kérdés, hogy szennyeződhet-e az árucikk más módon is, hanem az, hogy te magad megteszel-e minden tőled telhetőt, hogy ezért ne te legyél a felelős, valamint az, hogy a gyerekeid azt látják tőled, hogy szemelőtt tartod-e mások jóérzését, vagy magasról belesz@rsz a téged körülvevő világ normáiba. Ezeket a dolgokat előbb-utóbb mindenképp el kell sajátítani, csak az a különbség, hogy kisgyerekként játékosan, vagy majd később felnőttként dörgöli valaki a csemetéd orra alá, hogy neveletlen bunkó. A két lehetőség közül épp ezekben az időkben választasz te magad, és ezt jó ha megjegyzed, mert kizárólag magadat okolhatod, ha majd a csemetéd lelkébe gázolnak pl a munkahelyén az összeférhetetlen viselkedése miatt.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 20:26:08

@élhetetlen: Ne légy igazságtalan! Én családbarát vagyok, evvel együtt rühellem az öncélú bunkókat. A konzervatív nevelés ebben a korban feltétlenül szükséges lenne, hogy később a gyerek személyisége valóban kialakulhasson, és ne folyton önvédelmi harcokat kelljen vívnia, amíg be nem pótolja a gyerekkorban elhanyagolt íratlan együttélési szabályok elsajátítását.

Hozzászólok 2018.04.17. 20:32:17

@élhetetlen: hat ahogy a neved is mondja vannak elhetetlen emberek, akik elfelejtenek szatyrot vinni,

de azert lebasznak masokat egy problema miatt ami akkor is fennall ha a soha tobbet egyetlen gyerekcipo nyom nem kerul a kocsi aljara....

neeem baj.
aztan még megjegyzest is tesznek a csaladpolitikara...
de a nyugdijadat azert fizethetjuk ugye?

tok rossz problemaba kotottetek bele,mi ugyanis az a csalad vagyunk,aki mikor elnezest kerek valami aprosagert. amit a gyerek csinal,ramneznek mosolyogva es azt mondjak,ugyan, ezek nagyon jolnevelt gyerekek.
de bizony amig kicsi meg pici voltak rendszeresen beleraktam oket a bevasarlo kocsiba!
es most igy utolag is azt gondolom, egyedul igy volt kivitelezheto.

Hozzászólok 2018.04.17. 20:38:06

@F.M.J.: hat neked is mondom. pont nem velem kene vitatkoznod meg lebunkoznod.

a bevasarlo kocsi temakorben nem fogunk egyeterteni.
es a helyzet az hogy nem vagyok vele egyedul. nagyon sokan belerakjak a gyereket mert egyszeruen nem birjak maskepp, es nem differal nagyot. tisztasag szempontjabol a kocsin.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.17. 20:46:04

@Hozzászólok: "es a helyzet az hogy nem vagyok vele egyedul. nagyon sokan belerakjak a gyereket "
- Mások meg nagyon sokan lopnak, sőt, pár hónapja keringett egy bizt.kamera felvétel a neten, ahol egy nő valamelyik áruházban a sorok közé pottyantott. Ez még nem ok arra, hogy utánozzuk. Nem igaz, hogy nem lehet megoldani, legfeljebb te még nem vetted a fáradtságot, hogy elgondolkodj a mikéntjén. Talán mert számodra természetes az, ami másoknak már igénytelenség.

Hozzászólok 2018.04.17. 22:11:53

@F.M.J.:
oke. igenytelen vagyok.

tovabbi szep felsobbrendu estet.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.18. 10:13:23

@Hozzászólok:

Ámen.

Az igényesség nem felősőbbrendűség. A paraszt embert sosem nevezték felsőbbrendűnek, de még is volt igénye. Sok mindenre, arra is, hogy a cipő nem asztalra, és élelmiszer közelébe való tárgy.

Hozzászólok 2018.04.18. 10:47:31

@látjátok feleim szümtükkel: es a tobbiek.

nahat akkor tegyuk a helyere.

adott egy helyzet. egyedul van valaki ket kicsi gyerekkel. egyik totyog masik szalad.
szeretnenek bevasarolni.

az nyilvanvalo hogy a kocsi mellett setalas nem megy. az egyik ul a beulteoben masik kocsi mellett szinten nem megy mert ha a nagyobb elszalad nem hagyhatom felugyelet nelkul a beultetoben a masikat. mert balesetveszelyes. ertheto?

az elkepzelheto hogy annnnyira nagyon igenyes vagyok hogy keszitek es magamnal hordok egy cipovedo izet amit ilyenkor igeny szerint fel le huzogatok a 4 db gyerekciporol.

de.
ahogy elofordulhat barkivel hogy otthon felejti a szatyrat így barmilyen igenyes es tokeletes anya vagyok velem is elofordulhat hogy otthon felejtem.
nem beszelve az egyeb koszforrasokrol, amik ugye nem róhatók fel a gyerekeseknek. huslé. tej. sör. egerszar.
utcai por.

tehat.
ha nem tudom kizarni hogy koszos legyen a kocsi alja. akkor mas modon kell az etelcsomagolastisztasagi problemat megoldani.

lehet szatyrot vinni. lehet letorolni.

ha becsomagolt teliszalamid leesik az aruhazban a foldre tan kidobod a kukaba? nyilvanvaloan nem.

valamiert raporogtetek erre hogy ez olyan fontos. olyannyira hogy lekezelo meg durva megjegyzeseket is kepesek vagytok tenni masokra. egy olyan problema miatt ami nincs is,de legalabbis nem olyan nagy ami miatt be kene szolni barkinek.

mindenfele gyerek udvariassagra neveles szuksegessegevel egyet tudok erteni de ezzel nem.

foleg hogy szemelyeskedo durva megjegyezesekkel probaltok ervelni.

Empatikus Állatbarát 2018.04.18. 11:31:34

@Hozzászólok: Magadba kellene nézned, h miért kaptál egyöntetűen durva megjegyzéseket. Miért nem állt melléd senki, hm? Azért, mert egyértelműen leszarod a körülötted élőket, és mindenki törkán le akarod dugni a kölykeid szaros cipőit. Egy szemétláda vagy. És később a kölykeid is azok lesznek...

Hozzászólok 2018.04.18. 11:54:05

@Empatikus Állatbarát: most mar ertem hogyan mukodik az hogy internetes beszolasokkal ongyilkossagba kepesek kergetni emberek, olyanokat akik labilisabbak.

mi is tortent itt.
van egy rendszeresen mukodo, rengeteg csalad altal alkalmazott nyilvanvalo kenyszermegoldas amirol elkeztunk vitatkozni. es eljutottunk ide, amit az iment irtal.

egy empatikus embertarsunk szovege.
aki magat jo embernek kepzeli....

Empatikus Állatbarát 2018.04.18. 17:28:40

@Hozzászólok: A galamb- és kutyaszar-por elfogyasztása súlyos betegségek forrása lehet. Minden egyéb, az áruszállításkor élelmiszereket ért szennyeződéstől függetlenül. Márcsak azért is érdemes lenne vigyázni embertársaink épségére, mert nem tudni, h lelkiismeretünk mit bír el. A tiéd láthatóan elbírja azt is, h vkinek névtelenül súlyos betegséget okozzál a szaroslábú kölykeiden keresztül. Egyébként ma láttam egy 5 (!) gyerekes családot bevásárolni. Egyik gyermek sem ült a kocsiban. Neveléssel, odafigyeléssel megoldották, h ne legyenek terhére a többi vásárlónak. Szóval meg lehet csinálni angyalka, csak nem kell a többi vásárló pofájába szarni...

élhetetlen 2018.04.18. 18:52:19

@Hozzászólok: Nem, nem „nyilvanvalo kenyszermegoldas”. Te nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy ha a gyereked nem tud egy órát menni, azt mindenki megérti, de azt nem, hogy nem vagy hajlandó a szaros talpú cipőjére egy zoknit húzni, mert az neked fárasztó. Akinek nem tetszik, hogy ott áll a csimótád a kajás kocsiban szaros cipővel, az mossa meg otthon a felvágottas papírt is vagy csomagolja át az árut, mielőtt beteszi a hűtőbe, mert te aztán nem oldod meg az általad generált problémát. Most még elmesélek valamit. Spanyolország, befizettem egy üveg fenekű hajóra. Az egyik gyerek belenézett, és belehányt. Na, ez kész, nekem annyi, felmentem a fedélzetre, aztán feljött az apuka is, aki gyűjtött még egy kis hányást egy átlátszó zacskóba, nem dobta ki, hátha kell még, azt lóbálta úgy lazán, mert kinek lehetne problémája a gyereke hányásával. A fedélzeten vagyok is eltova, de hát neki gyereke van, másnak szava sem lehet. A másik, okos anyuka nem próbálta ki, hogyan bírja a három éves gyereke a busz utat, pedig elég lett volna Fehérvárig menni. Szintén Spanyolország, több, mint 24 órás út. A gyerek végig hányta az utat, anyuka már le sem takarta a bilit, amibe hányt a gyerek, több mint 24 óra, mikor hányásszag lengedez a buszban, mert hát ez neki is nyilván „kényszermegoldás” volt. A hülye tyúk visszafele azzal próbálkozott, hogy, mivel nincs pénze két repülőjegyre, valaki idegen hozza haza a gyerekét repülővel. Naná, hogy nem akadt vállalkozó. Nem várhatsz semmilyen együttérzést, amíg letojod a többi ember jogos érdekét a normális viszonyokhoz, mert csak te, meg a kölyköd számít. Ja, csak elvárod az empátiát, de te semmit nem vállalsz?

metal · http://electric.blog.hu 2018.04.18. 19:28:02

@Hozzászólok: szokták mondani, hogy ne etesd a trollt. Te meg ne etesd a hülyéket! Mind csak így interneten nagypofájú, szemtől szemben meg se mer szólalni, mert akkor sanszos, hogy kap egy maflást.

metal · http://electric.blog.hu 2018.04.18. 19:30:03

@élhetetlen: Pontosan, a mindenkori öregeknek, mindig az éppen akkori fiatalság maga a sátán. Én már mondom is a családnak, hogy időben lőjenek le, mielőtt meghülyülök én is!

élhetetlen 2018.04.18. 19:51:36

@metal: Úgy tűnik, semmit sem értettél meg abból, amit írtam, de erről nem tehetek. Ezt írtam: „Igazad van, ketté kellett volna választanom. A bezzeg az én időmben, az volt, van, és baromság, abban az értelemben, hogy semmivel nem rosszabbak a mai fiatalok, mint mi voltunk” A válaszod: „Pontosan, a mindenkori öregeknek, mindig az éppen akkori fiatalság maga a sátán.„ Ha ilyen hülye vagy már fiatalon is, hogy nem vagy képes megérteni egy mondatot, tényleg lövesd le magad, de már most. Neked már nem kell meghülyülnöd, már hülye vagy.

Hozzászólok 2018.04.18. 21:24:50

@metal: koszonom.
:-)

de te se etesd oket.

élhetetlen 2018.04.19. 23:44:59

@metal: "Mind csak így interneten nagypofájú, szemtől szemben meg se mer szólalni, mert akkor sanszos, hogy kap egy maflást.”. Hú, de nagyfiú vagy. Le tudnál ütni, vagy rúgni egy rozoga nyuggert? Mert, hogy pár mondatot sem vagy képes értelmezni, az tényleg nem gond, ha nálad van az erőfölény? Ez igen. Büszke lehetsz magadra!

metal · http://electric.blog.hu 2018.04.20. 08:06:31

@élhetetlen: Amennyi baromságot te összehordasz, azt tényleg nehéz értelmezni. Na én itt lezártam a vitát (van akivel felesleges).

pancsincsin 2018.04.29. 20:12:10

@F.M.J.: 3 évesen késsel villával.... Egy hároméves finommototikája még alkalmatlan a késsel villával szabályosan étkezésre... Innen látszik mennyire torzitasz...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.04.29. 21:22:08

@pancsincsin: Direkt nem érted, vagy csak a meddő vita kedvéért beszélsz mellé?
Senki sem állította, hogy egy három éves gyerek szabályosan étkezik késsel-villával. Nem is kell neki. Ami kell, az az igények időbeni megalapozása. Olyan étellel kell kezdeni, ami egy ekkora gyereknek sem okoz megoldhatatlan gondot. Nem kell neki sültcsirkét ennie, viszont megtanulhatja, hogyan kell késsel a villára igazítani a krumplipürét, meg ami van hozzá. Nem kell feltétlenül darabolnia sem ilyen idősen, de a mozdulatokat már tanulhatja. Ehet például előre felkockázott rántotthúst a köret mintájára, de tanulhatja a vágást is, például főtt virslivel.
A lényeg, hogy látja a szüleitől az étkezőasztalnál, hogy étkeznek, és nem zabálnak. Egy gyerek ebben a korban minél jobban szeretne hasonlítani a szüleire, és ő is meg akarja próbálni. Nem kell a neveléshez nagy tehetség, csupán helyes értékrend, jó példa, meg hogy ne rontsuk el azt ami az előzőek megléte esetén amúgy magától is jól működne.
Ha mindenáron a részleteken akarsz rugózni, csak tedd nyugodtan. Amit írtam, az úgy is volt. A tények nem aszerint alakulnak, hogy a hitedbe mi fér bele.

enrikokaruszo 2019.10.03. 15:28:39

alapérzés a sértettség, a másik hibáztatása...
az ordítozó gyerekek sokszor panaszkodnak egyébként a zajra, amit a többiek okoznak
néha jót tenne egy emberes pofon, a hirtelen keletkező rövid csend kiindulópont volna jó beszélgetésekhez
süti beállítások módosítása