Kőműves dekoltázsba rejtett helyesírás
2016. március 04. írta: MagyarTarka

Kőműves dekoltázsba rejtett helyesírás

Egy online konferencia tanulságai

hiba_mercedesz_1.JPGA helyesírás megtanulható. Elfogadom, némi érzék is kell hozzá, de manapság mintha kifejezetten trendi dolog lenne helytelenül írni. Mintha elengedhetetlen attribútum volna a nulla dioptriás "okosszemüvegek" és a gatyamutogató, szűk szárú farmerek mellett. (Pedig, ha tudnák a srácok, hogy a kőműves dekoltázsba szabad betekintést engedő férfi csípőnadrágok divatja egy amerikai börtönből ered, jelentése pedig: "Gyere, engem lehet, én beengedlek..." - bizonyára jóval kevesebben viselnék...)

A napokban egy online konferencián látott néhány előadó prezentációja online szempontból még elfogadható, bár némileg felszínes tartalommal bírt. Egy nyelvtan érettségin viszont biztos bukást eredményeztek volna. Például szemlátomást elharapódzott, hogy a tagmondatokat elválasztó, a szövegértelmezést jelentősen segítő vesszőket lazán el szabad KELL hagyni. Ettől aztán többsoros, értelmezhetetlen szófolyamok keletkeznek, melyeknek se elejük, se végük nincs. Lehetséges, hogy ez az "ügyes fogás" az odafigyelést hivatott fokozni - az ember óhatatlanul megpróbálja kibogarászni, mit is akart írni az illető. Én két dia után feladtam, annyira felmérgesített a nemtörődöm magyartalanság. Magam is adtam már elő számos alkalommal kisebb-nagyobb közönség előtt, de ezt a fajta tiszteletlenséget sosem követtem volna el. Ugyanis azt gondolom, miként a pontos érkezés, a hibátlan helyesírás is a másik fél megtisztelésével egyenértékű. Tudom, ezzel azt kockáztatom, hogy maradinak bélyegeznek. Ám, legyen, ezt a billogot büszkén vállalom.

A konferenciát akkor hagytam ott, amikor az illusztrációként használt fotón látható ordító hibát megláttam. Az előadó egy amúgy szimpatikus és kivételesen jól előadó fiatalember volt. Egyetlen kivetített diája sem sikerült hibátlanra, egybeírás-különírás szabályok tekintetében határozottan erős kihívásokkal küzdött. De e fölött még szemet hunytam volna, csak magamban dünnyögtem. Viszont, ha egy, a kommunikációs piacról élő online szakember még ezt a márkát sem tudja helyesen leírni, akkor felőlem mondhat bármi okosságot.

Az online konferencia felért több, elbukott nyelvtan érettségivel.

Tényleg avítt dolog helyesen írni?

(terka)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr498444558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása