Mutasd a matricád, megmondom, ki vagy!
2022. december 31. írta: MagyarTarka

Mutasd a matricád, megmondom, ki vagy!

Az olcsóság és a menetszél-optimalizálás miatt szoftverrel tervezett, unalmas vonalvezetésű egyenautók korát éljük. Erre rápakol még egy kört az, hogy többségében fekete-fehér-szürke kocsik gördülnek le a gyártósorról - abban nincs kockázat és a sok egyforma festéket olcsóbb nagytömegben megvenni. Kis kozmetikázás gyanánt néha azzal próbálják a egyformaságból fakadó felismerhetetlenséget megtörni az autógyártók, hogy egyre nagyobb logókat csesznek a hűtőrácsra. Erről sajnos az jut eszembe, hogy minél nagyobb a logód, annál kisebb a... X márka növelte az emblémaméretét? A miénk se lehet kisebb! Bocs.

Pedig az átlagfelhasználók egy részét pont nem érdekli, milyen az autója külleme, menjen, oszt kész.

Azok az autósok, akik viszont valamivel szeretnének kitűnni a tömegből, vérmérsékletüknek megfelelő MATRICÁZÁSSAL próbálják egyedivé varázsolni tizenéves négykerekűiket. Nos, ez több-kevesebb sikerrel járó művelet, gyakorta nem haladja meg az egykori narancssárga CASCO feliratból átszabott CSAO feliratok szintjét...

Persze, az esztétikum szubjektív fogalom. Attól, hogy nekem nem tetszik, más még elégedetten nyalogathatja a szája szélét felragasztás után megcsodálva az előállított remekművet.


pacifier-158379_1280_1.pngAzt például ti értitek, minek kell a világgal tudatni egy matricán, hogy gyerek ül a kocsiban? Ettől megváltozik a vezetési képesség? Ha a vezetőülésben ülő Ősanya vagy Ősapa egyszem magzatára figyel a vezetés helyett, akkor én fogjam helyette a kormányt? 

Vagy esetleg így akarják a többi, párválasztásban sikertelen örök-szingli tudomására hozni, hogy ők bezzeg képesek voltak szaporodni? Hát, ha ettől jobb nekik, felőlem csinálják. Ártalmatlanok.

 

Ellenben vannak olyan ragacsok, amelyek szinte felérnek egy pszichológiai teszttel.

Ma gyakorlatilag jogosítványt bárki szerezhet, akinek van közel félmilliója arra, hogy vegyen elég órát. Semmiféle pszichológiai teszt nem szükséges ahhoz, hogy úrvezetői jogsija legyen bármely kétlábúnak. Nagy hiba. A tömeggyártás és a sajnálatos környezeti ártalom miatt némileg megtépázott mentális készségű egyedek egy részének nem szabadna volán mögé kerülnie. Mégis ott vannak. És közlekednek.

Nem mondom azt, hogy a kocsidra ragasztott matrica üzenete nyílegyenesen mutat például a gépkocsitulajdonos agresszió szintjére, de azért legalábbis némi gyanút kelt, ha pont olyan matricát választ, amely minden előzmény nélkül lekurvázza a mögöttes sofőrt:

autopszicho_3_1.jpg

Ahelyett, hogy azzal foglalkozna, hogy nem ég a bal oldali féklámpája, matricáján keresztül közli minden éppen mögötte haladóval, hogy EZ EGY DÍZEL TE K'RVA. Mondhatnám hasonló stílusban: te bajod baz'meg, te tankolsz éppen drágábban. De persze nem teszem...

Vagy itt a következő gyöngyszem, amelynek a felirata sajnos nem lett olvasható az este készített fotón, ezért elmondom, azt közli a tisztelt úrvezető honpolgár által felrakott matrica, hogy LESZAROK MINDENT. Sőt, rögtön kettőt is kirakott belőle az istenadta, nehogy valaki elmulassza elolvasni. Majd ezt egy egyezményes kézjelet mutató matricával is tetézve közli békés és barátságos hozzáállását a világhoz - és nagy valószínűséggel a többi közlekedőhöz:

autopszicho_1.jpg

Szerinted ez egy békésen és körültekintően, másokra odafigyelve közlekedő autós jellemzője?

És vannak a vicces ragacsok, amelyek mindig mosolyra késztetnek, ezekből is hoztam nektek egy példát. A kiwi elnevezés egészséges öniróniáról tanúskodik egy zöld Wagon R esetében, a hisztis jelzőből pedig arra következtetek, a négykerekű olykor megtréfálja hűséges gazdáját valami aprócska hibával, ami végül egy autószerelő közreműködésével kisimul.

autopszicho_2.jpg

Ha nektek is van vicces autómatricátok, küldjetek kommentben fotót!

Boldog új esztendőt!

(terka)

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr6118015282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaCS_70 2023.01.02. 13:34:45

A babás matricának nagyon jó oka van. Kisgyerekkel a kocsiban ugyanis sokkal óvatosabban vezet az ember, ami a többi járművezető számára esetleg bosszantó lehet. A matrica erre nyújt magyarázatot, amolyan "bocs, hogy bénázok" jelleggel.

Tehát nem dicsekszik vagy előjogokat követel az, aki kiragasztja, hanem az esetleges idegeskedésnek, konfliktusnak szeretné elejét venni.

MaCS

MittuDomain 2023.01.02. 20:08:12

@MaCS_70: És/vagy..a babamatricák remélhetőleg fő funkciója szerintem: vigyázz ránk lehetőleg,ne veszélyeztess,ne tapadj rám stb..baba van az autóban.
A kurvásat meg végképp félreérti a blogger,az valami divatos "kultfilm" összekacsintása lehet, kb mint az izirájder öcsém.
Engem mondjuk a hideg ki ráz tőlük,de ez az én bajom

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.01.02. 22:08:07

Én szeretem a humort, talán ilyen matricákat ragasztanék is olykor valamelyik járgányom külső felületeire, de csak emelkedett hangulatomban. és még sosem bántam meg, hogy mégsem tettem. Az az igazság, hogy amit meg lehet venni, azt megveheti más is, egyedit csináltatni meg elég macerás, főleg, ha nem láthatjuk a szemlélőt nevetni. Kamasz koromban volt egy kitűzőm, amire az volt írva, hogy "A család szégyene vagyok". Kevesen vitatták, de a reakciók megérték az információ közlést, valamint nem volt negatív visszahatása. Na de felnőtt emberként matricával dekorálni egy tartani szükséges tárgyat, szerintem elég infantilis elfoglaltság.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.01.02. 22:19:03

@MittuDomain: A babamatricák célja teljesen érthető, na de van értelme? Egy értelmes ember nem azért nem veszélyeztet másokat, mert külön félti a gyereket, vagy mert felhívták rá a figyelmét, hanem azért, mert normális. A hülyékre sajnos ez nem hat.

Sorállományú előfelvételis 2023.01.03. 07:11:16

Nekem a "Főzni sem tudok" felirat például tetszik.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2023.01.03. 15:46:07

@F.M.J.: ...mondjuk én bírom, ha egy felnőtt gyermek tud maradni bizonyos tekintetben. Sokkal kevésbé savanyodik be. :)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.01.03. 17:10:07

@MagyarTarka: Igazad van. És a lényeget is megfogalmaztad: "bizonyos tekintetben". A kíváncsiság, a viccelődés, a standard jókedv, az igen. Az valóban egy pótolhatatkan érték. A megjátszás, a felelőtlen csínytevések, a többnek mutatás már nem a gyermeki pozitívum. Az már olyan, mint a kamaszok cigizése. Amikor végre valóban felnő, és már nem érzi szükségét a felnőttség demonstrálásának, akkor abbahagyja. Igen, én is abbahagytam. Sajnos már elég régen vagyok fiatal ahhoz, hogy senki sem kérdőjelezi azt meg. Már nem kell úgy csinálnom, mintha...

MittuDomain 2023.01.03. 17:30:45

@F.M.J.: A babamatricák léte szerintem lehet egyfajta megkülönböztető jelzés is akár:figyelem gyerekkel vagyok.
Jó értelemben, nem kivagyiságból

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2023.01.03. 17:36:54

@MittuDomain: Nekem a babamatricák nem fájnak. Ha nekik jobb, csinálják. A mögöttesen gondolkodtam el. És amiket írtatok, arra reflektálnék: szerintem az autóvezetés milyensége független attól, hogy baba ül az autóban, vagy egy kutya vagy az édesanyám, vagy senki. Ésszel kell vezetni és a megtanult tudás szerint. Ha vezetés közben elvonja a figyelmedet BÁRMI, akár a baba, akár egy telefon, az nem jó. De ha ilyenkor balesetet okozol/szenvedsz - azért nem más hibáztatható. Csakis te. És tudod, pont ezért gondolkodtat el a babamatrica jelenség, hogy vajon ez nem egy tudat alatti felelősség-áthárítás akar-e lenni...?
"Látta, hogy ott a matrica, miért nem figyelt rám jobban..."
Hamis biztonság érzetet adhat.
Szerintem.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.01.03. 18:28:26

@MittuDomain: @MagyarTarka: A babamatrica nálam különös érzelmi szálakat jelent. Amikor én voltam kisgyerekes szülő, úgy egy emberöltővel ezelőtt, még nem lehetett csak úgy ilyesmiket vásárolni. A babacsomaghoz kaptunk egyet a kórházból kifelé menet. Nem ragasztottam fel, ma is megvan valahol. Az akkori babánknak a felesége most a második unokánkat várja, szóval eltelt egy kevés idő. Valójában csupán azért szerettem volna felragasztani, mert nagyon büszke voltam apai mivoltomra. Ma is az vagyok, de már örülök, hogy nem került a matrica egy bontóba az akkori "autómmal". Amikor manapság ilyesmit látok, nem a vezetési stílusomat befolyásolja, csak az jut eszembe, hogy valaki most ugyan olyan boldog kisgyerekes szülő, mint amilyen én voltam valamikor a múlt évezredben, de legalábbis szeretném, ha úgy lenne.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.01.03. 20:44:09

Nekem egyszer volt eddig ilyesmi matricám, huszonpár éves koromban egy kétütemű Wartung hátulján, az volt a szöveg,
hogy "Diktálom a tempót!".Poénnak szántam, már akkor is volt sok nyugati kocsi, jó páran vigyorogtak is rajta, láttam a visszapillantóból.
Egy azóta már mexűnt napilapnak volt ilyen reklámmatricája.Ezek még elmennek, pláne fiatal tulajdonos esetén, de az ilyen x autómárka logóját lehugyozó kisfiú, meg a hasonló agresszív baromságok feleslegesek, illetve nagyon jól minősítik a sofőr mentális szintjét.

MittuDomain 2023.01.04. 00:17:15

@MagyarTarka:

"Látta, hogy ott a matrica, miért nem figyelt rám jobban..."
Hamis biztonság érzetet adhat.

Aki egy kétszáz forintos "vigyázz rám baba az autóban" matrica felragasztása után sebezhetetlennek,kivételesnek és mindenhatónak érzi magát és a gyerekét az utakon, ott több baj is van a fejben.
Nyilván ilyen is előfordulhat,de nem a végletekben gondolkodva írtam a hozzászólásaimat.
Figyelemfelkeltés a lényeg, noha igazából nem véd meg kb semmitől,
hasznos info lehet a normális,felelős emberek számára.

MaCS_70 2023.01.21. 19:05:27

@MittuDomain: Ez konkrétan baromság. A biztonsági övvel és a bukósisakkal kapcsolatban hallottam eddig rendszeresen, hogy felelőtlenségre ösztönöznek....

MaCS

MaCS_70 2023.01.21. 19:08:49

@MagyarTarka: Én bizony nagyon máshogy vezetek, ha mögöttem van a csemete, pedig a defenzív vezetés két lábon járó szobra vagyok.
De a kiscsávó sokkal érzékenyebb a gyorsulásokra, származzanak azok bármilyen manőverből vagy szimplán csak egy döccenőből, és legyenek tetszőleges irányúak.

MaCS

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.01.22. 00:50:30

@MaCS_70:
Ezt nem most hallom először, és avval együtt, hogy örülök, ha valaki komolyan veszi a gyereket, és nem felelőtlenül áll a felelősségéhez, azért most muszáj egy kicsit "bezzeg az énidőmben"-eznem.

Szóval, amikor én voltam kisgyerekes, meg később sokkisgyerekes szülő, akkor Trabink volt. Akkor az volt az alsóközéposztály. A felső a kockalada, a kettesgolf meg a marslakó. Hol volt akkor még téligumi, ABS, hátsóbiztöv, gyerekülés? Nem azért nem volt, mert csórók voltunk (amúgy azok is voltunk), vagy nem akartunk volna áldozni a biztonságra, hanem mert ezen a tájon akkor még ezek nem léteztek. A kölykök imádták, ahogy a hátsó ülésen egymásra borultak. Mindig a kanyargós úton kellett menni. A mai gyerekülésekbe a kölkőcék úgy bele vannak gyógyítva, hogy egy kisebb ütközéstől fel sem ébrednek. Nem kell őket annyira félteni a döccenőktől, meg a sebességváltozástól. Sőt, ha másként vezetsz, amikor ott van az utód, akkor az nem feltétlen jó, mert akkor úgy vezetsz, ahogyan nem vagy a legjobb. Elsősorban nem a gyereket kell féltened, mert arra vigyáz a gyerekülés, hanem magad, mert neked kell felnevelned. Normális esetben senki más nem készítheti úgy fel az életre, mint a saját szülei, és ezalól az sem kivétel, ha épp nincs veled. MINDIG úgy kell vezetni, hogy az a tőled telhető legbiztonságosabb legyen. Ha döccen, hát döccen. A gyereknek semmi baja nem lesz.

Mi a Trabiban "vigyáztunk" az utódokra, mai szemmel kétségbeejtően, miközben meg voltunk győződve, hogy csoda, hogy elődeink túlélték a szekérkorszakot, saroglyában a pólyásbabával (aszfaltos út, rugózás, lengéscsillapító, radiálgumi, menetstabilizátor, na persze :) ). A mai csecsemők meg lesznek botránkozva, hogy hogyan autózhattak a szüleik olyan középkori körülmények között, amire mi azt mondjuk, hogy felesleges óvatoskodás. Objektíven szemlélve megállapíthatjuk, hogy amt egy gyerek nem hogy kibír, de adott esetben még élvez is, az egy szülő számára szinte elképzelhetetlen. Nem kell kiemelten kímélni, mert el fog felejteni felnőni. A tapasztalatgyüjtés a nevelkedés része, ugyan úgy, ahogy az kátyu az úté. Át kell rajta "döccenni", mert része a valóságnak, aztán haladni tovább.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2023.01.25. 11:12:44

@F.M.J.: Köszönöm, hogy megírtad! Ezért (is) satnyul el a társadalom... Teher alatt nő a pálma, Ami nem öl meg, az megerősít - És hasonló mondások... Szép napot!

MaCS_70 2023.02.15. 01:19:34

@F.M.J.: Nem azért vezetek óvatosabban, ha mögöttem ül a csemete, mert félteném. Ennyire azért bízom magamban.
Azért vezetek ilyenkor óvatosabban, mert az ő nyugalmát féltem.
süti beállítások módosítása