Két hete hiába vitázok velük. Mániákusan ragaszkodnak a falvéséshez, a modernizáció jegyében. A sok pénzért becsövezett lakásba három éve ők húzták be a vadonatúj vezetéket. Most miért akarnak mégis falakat vésni a kábelek cseréjéhez? Eltántoríthatatlanul ragaszkodik ehhez a kiküldött szerelő. Viszont egyetlen ügyfélszolgálatos sem tudja elmondani, vajon miért. Csak egy nő vagyok, és nem egy profi csövezős szaki, mindenesetre én fognám a régi spagit, rákötném a végére az újat, és így a régivel behúznám az újat a csőbe és kész. Hiszen ezért tettünk csöveket a falba a lakásfelújításkor. Ráadásul, mielőtt beköltöztünk a lakásba, pont a szolgáltató iránymutatásával lett kialakítva a teljes kábelcsövezés! Majd az ő saját szerelőjük húzta be a kábeleket. Most mégis falat akarnak vésni a hálózat modernizálásához. Elhiszem, hogy a modern madzag sokkal jobb, mint a régi. De vastagabb is? Vagy csak klausztrofóbiás, és nem szeret szűk csatornában tekeregni? Megértem, én is utálom a liftet…
Ráadásul, a kiküldött szerelő első látogatása után egyszer csak eltűnt a vonal a telefonból. Erre úgy jöttem rá, hogy nem tudtam felhívni az idős anyukámat. Hosszas telefonálgatás, kínos magyarázkodás, némi önellentmondás, kis hangemelkedés – majd a vonal alattomban visszakúszott a drótba. Igen, erről se szóltak nekem – de legalább a kommunikáció hiányában konzekvensek. Az előfizető is csak némán tűrje, amint a szolgáltató hallgat?
Tádááám... Megtört a jég! Ma felhívott egy nagyon kedves hangú ügyintéző.
Megkérdezte: "Akkor most mi lesz?"
Tőlem kérdezik?
Süketek párbeszédje – egy távközlési szolgáltatóval az Újlipótvárosban.
(terka)