Egy frászt várnak jó dolgok!
2016. szeptember 16. írta: MagyarTarka

Egy frászt várnak jó dolgok!

A teszkó vigyáz, hogy NE költhesd el a pénzed

20160124_112332_1.jpgA teszkó régi szlogenje sokkal őszintébb volt: „A legkisebb is számít”. Sóher a cég, de legalább őszinte. A mostani, a „Jó dolgok várnak” simán hazugság, erről most komoly tapasztalatokat szereztem. Tíz napja rendeltem online bevásárlást, mert rákényszerültem a betegségem miatt. A vállalt szállítási időpont letelte után nem ők hívtak fel szabadkozva, hanem én kezdtem el telefonálgatni, hogy vajon balesetet szenvedett az autójuk, vagy mi történt? Először azt mondták, fogalmuk sincs, utánanéznek és visszahívnak. Mondanom sem kell, ismét én hívtam őket, ekkor technikai hibára hivatkozva már sajnálatos késést mondtak. Majd egy óra múltán ők hívtak és közölték, hogy törölték a vásárlást, ne is várjam. Szuper. A bibi az, hogy viszont a bankszámlámról lefoglalták a vásárlás ellenértékét. És 10 napja nem tudom őket rávenni, hogy oldják fel a zárolást.

Leginkább az a gond, hogy ahány ügyintéző, annyiféle információt mond. Mivel rögzítik a beszélgetéseket minőségbiztosítási okokból, nyugodtan vissza lehet ellenőrizni. Javaslom, néha hallgassanak bele a rögzített anyagokba, és akkor tudhatnák, mi a gond a minőséggel...

Az egyikük, még szeptember 7-én megnyugtatott, hogy a nap végén a törölt vásárlásokat ők maguk feloldják a bankok felé, ne izguljak. Két nap elteltével, mikor már kicsit izgultam, egy másik ügyintéző azt mondta, hogy nem is érti, miről beszélt a kolléganője, és ő ezért nem is tud felelősséget vállalni, mindenesetre szó nincs automatikus feloldásról. Majd a bankom feloldja, és bizony bankja válogatja, mennyi idő után. Mondtam, hogy az én bankom elég kényelmes, és szeptember 27-re oldaná fel magától a pénzügyi zárolást. És ez nekem késő, mivel a bevásárlás ellenértéke nem kis összeg és hó végén bizony hiányozni fog a havi költségvetésemből. Megértik, nem tehetnek semmit. Kérelmezzem én külön, és akkor fognak küldeni egy faxot a banknak. Illetve a kiszállítást végző áruházat felkérik erre. (Bécsi úti teszkó)

Nem tudom, hogy felkérték-e. Nem is érdekel. Nem is hiszek már nekik, bármit is mondanak a telefonban. Ők törölték a vásárlást, adják vissza a pénzemet! Megnézném, ellenkező esetben mit szólnának. Ha úgy próbálnám kigurítani a tele bevásárlókocsit az üzletből, hogy integetve közlöm: majd 10 nap múlva utalom az árát, oksa? Valószínűleg az összes tohonya biztonsági őr rám vetné magát.

Síri csönd, a pénzem zárolva pihen. Ismételten telefon és email, ezúttal a központi teszkó elérhetőségekre. Felhívtak. Elmondtam. Megoldják, felkérik, megkeresik, faxolják. Felhívott egy nevenincs hölgy a Bécsi úti teszkóból, hogy megkérdezze, melyik banknál vagyok. (Csendben jelzem, ez a bankszámlaszámból is kiderül…) Megmondtam. Sőt, azt is, milyen fax számra kell küldjék a zárolást feloldó kérelmet. Ez két napja volt. Azóta kaptam még egy emailt a nagy teszkótól, melyben hasznos tanácsként jelzik, legközelebb forduljak az online egységhez (telefonszám, email cím), mert ők, a nagyteszkó Kapcsolati Iroda ebben nem illetékesek, hanem majd az onlineteszkó.

Válaszlevelemben jeleztem, hogy nem vagyok hülye, ott kezdtem. Azonban mivel meg se moccant a rendszer, és én a teszkóteszkó ügyfele vagyok (voltam), egyáltalán nem érdekel, ki, csak végezze már el a munkáját és kapjam vissza a pénzemet. Mert nekem bizony a legkisebb is számít, nemhogy 20 ezer forint.

Azóta teljes kuss.

Ők befejezettnek tekintik a vásárlóval való foglalkozást.

 A folyamat elején kárpótlásul beígért online kupon és díjmentes kiszállítási kupon is elkeveredett valahol a nagynagy rendszerben. Ne is fáradjanak már vele...

Mert én meg befejezettnek tekintem a teszkónál való bevásárlást.

De mivel optimista és empatikus lélek vagyok, mégiscsak belátom, hogy voltaképpen köszönettel tartozom a nagy múltú cégnek, amiért segítenek nekem vigyázni a pénzemre! Ugyanis a zárolt pénzösszegre mostantól úgy tekintek, mint egyfajta megtakarítási alap, amire ők vigyáznak helyettem, és így nem költöm el.

(terka)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr5211712277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a név már foglalt! 2016.09.16. 21:45:01

Banknak kell írni minden ilyen esetben, nem a blog.hu-ra. Egyszer volt ilyen esetem, amikor bankkártyát befoglalta egy külföldi szálloda kaució gyanánt, majd távozáskor azt feloldotta, és erről kaptam is egy fecnit a banki terminálból. Ezt beszkennelve elküldtem a banknak és másnap feloldották a pénzem, egyébként csak 1 hónap múlva lett volna feloldva, ahogy egyébként az természetes a kártyás vásárlásoknál.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.16. 22:08:47

@Ez a név már foglalt!: Nem biztos, de akár a Te módszeredi is működhet. Egy autókölcsönző kétszer vette le a kölcsönzési díjat a számlámról. Szóltam nekik, beszéltem a pénzügyessel, elismerték a hibát, beszóltak a banknak és 24 órán belül visszahelyezték a pénzt a számlámra.

Visszatérve az esetre én a Mastercardot / Visát értesíteném arról, hogy milyen nagyon jó arc a Tesco. Ők keményebben alájuk tudnak durrantani.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.16. 22:43:13

@Ez a név már foglalt!: Szia, beszéltem a bankkal, onnan tudtam, hogy ők mikor oldják fel maguktól a zárolást, és ők adták meg, hogy a teszkó pénzügynek hova kellene küldeni a faxot... Nem én voltam az első, aki beleszaladt ebbe a problémába velük. A gyakorlat azóta is változatlan.

mcc 2016.09.16. 22:44:24

OK, ha ez így előfordul, a másik lehetőséget kell választani, a helyszíni kártyás fizetést, akkor nem foglalja le az összeget.
Viszont volt olyan is, külföldi vásárlásnál, hogy szépen megjött a cuccos, összeg lefoglalva, aztán szépen feloldva, mert lekésték a határidőt. Vagy PayPal, nem jön meg időben, lé vissza. másnap megjön. Najó, ezt visszaadtam egy ismételt rendeléssel, amit nem küldött el.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.16. 22:44:31

@Ritkov Halo: Szia, meg se tudom számolni, hány emberrel beszéltem a teszkó különféle szintjein. Mindenki azt mondta, segít megoldani - ez pont tíz napja nem jött össze egyiküknek sem.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.16. 22:47:31

@mcc: Szia, igen a jövőben - ha még előfordul, hogy rájuk kényszerülök - így fogok tenni. Ettől függetlenül leginkább az a probléma, hogy minden alkalmazott mást mondott, és hogy 10 napja hitegetnek.

Gyűrött Papír 2016.09.16. 23:01:10

Nem látom mikori a cikk, de ez alapján "chargeback"-et lehet kérni és úgy a bank visszaadja. Talán előbb mint a zárolás feloldódna!? Fix me.

www.veddaneten.hu/biztonsagos/bankkartyas-fizeteskor-kikuszobolheto-minden-visszaeles-a-tranzakcio-torlesevel/61/

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2016.09.16. 23:08:23

Ahol ez nem jár többletköltséggel, ott mindig szállítást követően fizetek a különböző webáruházaknál, így a Tesconál is. Az a tapasztalatom, hogy ezekben az esetekben sokkal inkább érdekeltek abban, hogy kiszállítsák az árut, oda és akkor, amikorra rendeltem. Sőt, néha még ennél is rugalmasabbak ezekben az esetekben.

Lucifer Morningstar 2016.09.17. 08:00:02

Szar dolog a kp. Küzdjetek, minél előbb fel kell számolni a bonyolult, "nesze itt a 8540 Ft, oda tedd a cuccot, mehetsz" módszert.
Éljen a bankkártya.
És a sok barom aki az anyját is gerincre vágná, hogy a kp. fizetés helyett a faszbúkon tölthessen 2 másodperccel többet.

Amúgy a tesznyó kp.-ben is elfogadja a lovettát.

desw 2016.09.17. 08:20:40

@Lucifer Morningstar:

Befoglalnál nekem Magyarországról egy kambodzsai szállást kp-vel? Köszi!

Meg aztán kellene majd maláj ringit, vietnam dong, kambodzsai riel és török líra is, kb 200k pénznemenként. Vigyek 800k-t hasitasiban vagy inkább egy plasztik kártya?

desw 2016.09.17. 08:25:16

Itt nem a teszkó a hibás alapvetően, hanem a bank ill. főleg a kártyatársaság. Utóbbinak 2-6 hét kell, hogy feloldja a zárólást. A bankod lehet jófej, hogy ideiglenesen előbb visszaadja a pénzt, ha igazolni tudod valamivel a sikertelen tranzakciót.

Lord_M_ 2016.09.17. 08:32:34

@Lucifer Morningstar: már bocs, de nem a fizetési módszer hibája az, hogy tojnak az ügyfélre.
A bank feloldhatná 10 nap után is a függőtételt, a tesco meg küldhetne online egy törlést (a legtöbb api engedi) vagy ha már ezren megígérték akkor legalább az egyik alkalmazott oda mászhatott volna a faxhoz egy fejléces papírral.

A bankkártyás és/vagy online fizetés igencsak kényelmes és az esetek többségében biztonságos (sőt, biztonságosabb mint a kp) - más kérdés, hogy mindkét szolgáltató tróger módon kezeli a dolgokat.
-- de ez kb olyan mint az villanykörtét hibáztatni amikor eltörik, mert a gyertya mennyivel jobban bírja ha leesik...

desw 2016.09.17. 09:10:30

@Lord_M_:

"A bank feloldhatná 10 nap után is a függőtételt..."

A kártyatársaság (Visa, MasterCard) a lassú ebben a helyzetben. Ezek tényleg eltökölnek 2-6 hetet a feloldással, és addig a bank sem tud mit csinálni, max csak jófejségből.

hir6kommentár 2016.09.17. 09:39:46

@Lucifer Morningstar: kiszállításnál NEM lehet sem készpénzzel, sem Erzsébet utalvánnyal, sem más egyébbel fizetni, csakis kártyával. A saját kuponjaikat is csak az online felületen fogadják el. (Az autón is van matrica, hogy nincs készpénz a kocsiban)

hir6kommentár 2016.09.17. 09:40:34

Bocsánat, ez kifejezetten a TESCO-ra vonatkozik... :)

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 09:49:17

@Lucifer Morningstar: Szia Lucifer, magam is kedvelem a kp-t, azonban a Tesco online vásárlásnál nem lehet kp-vel fizetni.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 09:51:19

@desw: Hello, a bank 1-2 óra alatt feloldaná. Ehhez mindösszesen 1 db feloldási kérelmet kellene elfaxolni a teszkónak. Nagyon bonyolult művelet, felajánlottam nekik azt is, hogy megírom helyettük, ha nincs rá idejük, csak nyomják rá a stemplit és küldjék el...

Prof. Phil Grimm 2016.09.17. 10:27:50

A banknál kell CHARGEBACK-et kárned. Ez minden online vásárlásnál kérhető, a kártyatulajdonos kérésére a bank visszavonja az összeget a kereskedőtől. A bank csinálja, a kereskedőnek nincs beleszólása.
Csak nem szeretik reklámozni, hogy van ilyen, pedig érdemes lenne megtanulni a magyar fogyasztóknak is.
CHARGEBACK - itt egy leírás: www.escalion.com/pdf/escalion_chargeback_utmutato.pdf

élhetetlen 2016.09.17. 10:34:46

Jó, én tényleg egy banki analfabéta vagyok, de nem is értem, hogyan működik ez ilyen jellegű vásárlásnál. Rendelsz, zárolják a számla összegét. Fix árnál ez tiszta, aláírtad, hogy átvetted, leemelik a pénzt. Mi van, ha több lesz a végösszeg, mert hoznak valami helyettesítő tételt? Akkor újra zárolnak 500 ft, vagy elhiszik, hogy van még annyi pénzed? Rendszeresen rendelek a Tescotól, bankkártyával fizetek, annyit, amilyen értékű árut átvettem. A banki átutalás olcsóbb, vagy miért babrálnak vele az emberek? Ez a kártyás fizetés kifejezetten kedvező.

Norx 2016.09.17. 10:37:49

Felétek legalább van online tesco, náluak "falun" not van :-)
Egyébként meg most nem csoda hogy belefutnak az ilyenekbe, kifogytak a droidokból, aki akart és tudott dolgozni, az vagy külföldön, vagy más cégnél van több pénzért. Nem csoda hogy bizonyos polcok már konganak a boltban.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 10:48:17

@Norx: Sajnálom, teljesen igazad van. Nem tudom, merre laksz, de keleten már a cébéá se muzsikál majd. És igen, egy ismerősöm volt két hete a Váci úti teszkóban és konkrétan üres polcok voltak helyenként, valszeg nem volt aki kipakoljon... Elképesztő.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 10:49:50

@élhetetlen: Szia, nem utaltam! Hanem az online felületen kártyával fizettem. Előzetesen zárolnak ilyenkor, de csak a szállítás napján, ha már tudják, mit hoznak.

élhetetlen 2016.09.17. 11:01:53

A másik dolog. „A vállalt szállítási időpont letelte után nem ők hívtak fel szabadkozva, hanem én kezdtem el telefonálgatni, hogy vajon balesetet szenvedett az autójuk, vagy mi történt? Először azt mondták, fogalmuk sincs, utánanéznek és visszahívnak. Mondanom sem kell, ismét én hívtam őket, ekkor technikai hibára hivatkozva már sajnálatos késést mondtak. Majd egy óra múltán ők hívtak és közölték, hogy törölték a vásárlást, ne is várjam. Szuper”.
Mondom, évek óta rendelek tőlük. Előfordult már késés, ideszólt a sofőr, hogy jó-e fél óra múlva. A másik sofőrt két házzal arrébb egy kolesz előtt állította meg a GPS. Telefonált, hogy most ő hol van? Neked valószínű, hogy azért nem telefonált a sofőr, mert te már hívtad az ügyfélszolgálatot, az hívta a sofőrt, mert egyébként honnét tudná, hogy mi történt, és mielőtt visszahívott volna, mert nem te vagy az egyetlen ügyfél, te újra telefonáltál. vagy akkor még azt hitte a sofőr, hogy rögtön jön a szerelő, és ő indul. Aztán nem, (el kell szállítani a kocsi), és ők hívtak, hogy törölték a rendelés (már tönkrement az áru). Ilyen elő fordul, ettől még nem szemét egy cég. Azt megkérdezted, hogy a vis majorra tekintettel be tudják-e paszírozi a rendelésedet másnapra?

Lucifer Morningstar 2016.09.17. 11:06:32

@desw:

Ha figyeltél volna a posztra és fel is fogod, nem a kambodzsai szállásfoglalásról szól.
Van még valami amit nem értesz? Kérdezz nyugodtan.

@Lord_M_:

A vásárlásnál lehet választani a fizetési módok között. Aki kártyával akar fizetni, vállalja a következményeket.

@MagyarTarka:

Viszont lehet a helyszínen is kártyával fizetni. És máris ki van lőve az egyik probléma.

--------------------------------

Amúgy tisztában vannak az emberek azzal, hogy milyen felesleges közvetítők vannak a rendszerben? Éves szinten súlyos milliárdok vándorolnak a kényelem miatt a bankok zsebébe. Nehezen egyeztethető össze a bankok iránti gyűlölet azzal, hogy sokan inkább jutalékot, levonásokat fizetnek csak azért, hogy nehogy véletlenül meg kelljen fogni a papírpénzt.

Mondjuk egy olyan országban ahol a kormányoffshóros jó offshóros, bezzeg az ellenzéki offshóros az szemét offshóros tolvaj, nem csoda ha fura cselekedetei vannak a sok észlénynek.

élhetetlen 2016.09.17. 11:07:32

@MagyarTarka: „ha már tudják, mit hoznak.”. Ez rendben, de a mit hoznak, és mit veszel át, az nem ugyanaz. Na, mindegy, kártya, de otthon.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 11:07:58

@élhetetlen: A szállítást el sem indították... Tehát nem a szegény sofőr... És hidd el, nagylány vagyok, így hát megkérdeztem, nem hoznák-e ki másnap, a válasz az volt, hogy technikailag nem megoldható, hogy ők ott átfoglalják az időpontot, tehát törölték.
És már arra is rájöttem, hogy ha esik az eső, beállok az eresz alá... ;)

élhetetlen 2016.09.17. 11:34:46

@MagyarTarka: Bocs, nem akartalak megbántani, az egész úgy kezdődött, hogy a kezedben van a kártyád, de te interneten keresztül fizetsz a kártyáddal. Ezért gondoltam, hogy esetleg nem a legegyszerűbb utat választod. „a szállítást el sem indították.”. Biztosan, bár ez szerintem az első telefon után kiderült volna, mert azt tudják, hogy a csomagod melyik kocsin, milyen számlával van, ezért működik, hogy ha te telefonálsz, akkor megkérdezik a sofőrt, hogy mi van. De te tudod.

fifibá55 2016.09.17. 11:43:18

Ekkora cirkusz egy huszas zárolásáért? Itt valami/valaki nem kerek.

desw 2016.09.17. 11:48:47

@Lucifer Morningstar:

"Ha figyeltél volna a posztra és fel is fogod, nem a kambodzsai szállásfoglalásról szól.
Van még valami amit nem értesz? Kérdezz nyugodtan."

Általánosságban beszéltél a kp vs. bankártyáról, ahogy itt is:

"Amúgy tisztában vannak az emberek azzal, hogy milyen felesleges közvetítők vannak a rendszerben? Éves szinten súlyos milliárdok vándorolnak a kényelem miatt a bankok zsebébe. Nehezen egyeztethető össze a bankok iránti gyűlölet azzal, hogy sokan inkább jutalékot, levonásokat fizetnek csak azért, hogy nehogy véletlenül meg kelljen fogni a papírpénzt."

Tisztában vagy azzal, hogy sokkal drágább a kp, mint a bankkártya és a jutalék? Csak az egyiket a banknak fizeted, a másikat meg pl adóként az államnak (pénzgyártás, megsemmísités) vagy szolgáltatás költségeként (bankfiók, pénzszállító, ATM, ...). A bankjegyeket és érméket le kell gyártani és újragyártani pár évente, szállítani és őrizni kell, ... ez sokkal több, mint "tárolni" egy számot a számládon. Aztán ha elhagyod vagy ellopják a pénztárcádat, akkor buktad a pénzedet...

élhetetlen 2016.09.17. 11:50:27

@Lucifer Morningstar: Tekintsd ezt csak egy beszélgetésnek. Nem mindenki hülye, akinek gondja van a készpénzzel. Például el kell menni egy automatáig. Van, akinek ez is gond. Az automata kiad egy valag húszezrest, amit fél óra várakozás után tudsz csak felváltani egy OTP-ben, mert még külön váltóablak sincs. Aztán vársz egy futárt. Könnyű azt mondani, hogy a futárnál lenni kell váltópénznek, De képzeld el hogy húsz helyre megy, egy-egy 2000 ft-os csomaggal, és mindenhol 20 ezressel fizetnek. Mennyi váltópénzzel kéne elindulnia? Három napig szervezem, hogy össze tudjam készíteni a fizetendőt. A bohóckodások, adott boltban vásárolok, kártyával fizetnék, de szeretnék felváltani egy huszast. Azt nem szabad. Váltani tilos. Kiválasztok egy ötven forintos tételt, azt kifizetem a húszezressel, mert visszaadni kötelező, aztán a többit a kártyával. Két barátnőm szokott bevásárolni, az egyikkel könnyű, írja egy excelbe, hogy mennyit költött rám, aztán átutalom. A másikkal napi elszámolásban vagyunk, ezért kellene az apró, ne tudd ki, hogy most nekem nincs, most neki nincs, most én tartozom 500-zal, most ő ezerötszázzal, vagy harminccal.

desw 2016.09.17. 12:02:38

@MagyarTarka:

Persze, jófejségből és ideiglenesen!!! elindíthatja a bank a feloldást előbb, ha van valami bizonyíték-szerű akármi a sikertelen tranzakcióról (pl ez lenne a tescó fax ). De a hivatalos út viszont baromi lassú, ahogy te is tudod már:

"Majd a bankom feloldja, és bizony bankja válogatja, mennyi idő után. Mondtam, hogy az én bankom elég kényelmes, és szeptember 27-re oldaná fel magától a pénzügyi zárolást."

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 12:03:21

@fifibá55: Mi nem kerek szted? Húszezer forint nem kis összeg - szerintem. De szerintem amúgy teljesen mindegy, mekkora az összeg.

Mr. Waszabi 2016.09.17. 12:14:45

@desw: ez nem így működik. A bolt kéri meg a banktól, hogy adott tranzakciótípus esetén a foglalási idő milyen hosszú legyen, illetve a bank és az üzlet közötti elszámolási szerződés rögzíti ezt. Vannak olyan üzletek, akik csak hetekkel később küldik meg az elszámoló bizonylatokat a banknak, ezért hosszú a foglalási idő. Amennyiben a foglalás végéig nem érkezik meg a terhelés (charging) a üzlettől, akkor a bank automatikusan feloldja azt.
Chargebacket akkor lehet kérni, ha az üzlet el is számolta a vásárlást a bank felé és le is vették a számláról az összeget, viszont az ügyfél nem kapta meg vagy nem azt a szolgáltatást, amit rendelt. Egyébként ebben az esetben is minimum 90 napig az ügyfélnek van lehetősége ezt kérnie a bankjától, az meg intézi a mastercard/visa/amex kártyatársaság felé. Ez esetenként eltarthat egy hónapig is, de megtörténik mindenképp. De olyan szituáció is létezik, amikor 1 éven belül lehet kérni a chargebacket, de azt már a kártyatársaságtól kell kérni, úgy emlékszem.

desw 2016.09.17. 12:33:48

@Mr. Waszabi:

Az nem vitás, hogy az eladó és a bank is lassú, de a kártyatársaság is ott van a sorban. A bank hiába akarja feloldani a zárolást 1-2 óra alatt, ha akár napokkal vagy hetekkel később a kártyatársaság beterheli a tranzakciót. Nyilván a bank nem akar bukni és viaskodni a pénzéért az ügyféllel, ezért -- normál esetben -- inkább kivárja a hivatalos ám de baromi lassú utat.

Norx 2016.09.17. 13:06:24

@MagyarTarka: á, érdekesebb a helyzet még ennél is: már az elosztóközpontban nincs aki megtöltse a kamionokat, több napos késéssel érkeznek... nekem tetszik hogy "bele van fingva a nulláslisztbe", meg kell picit kavarni ami a munkaerõpiacon zajlik ;-)

Mr. Waszabi 2016.09.17. 13:13:44

@desw: lehet, nem érthetően írtam le. A kártyatársaság csak akkor terhel, ha az üzlettől megkapja a bizonylatot (papírt vagy fájlt, netes vásárlás esetén), amivel a vásárlást igazolja. Jelen esetben ez nem történt meg, és nem is fog, mert a tesco nem tudja igazolni a kiszállítást, hisz törölte azt. A vevő pénze a saját számláján van foglalásban, ami, ha nem tesz semmit, magától felszabadul 30-45 nap múlva legkésőbb. Ha az ügyfél ezt nem szeretné kivárni, bemegy a bankjába, ott jegyzőkönyvet vesznek fel, és 1-2 nap alatt jóváírja az összeget a számláján. A pontos elszámolást a tescoval, illetve a kártyatársasággal (reversal tranzakció) már a bank intézi. Neki lesz 60 nap akár, amíg lerendeződik, nem az ügyfélnek. Csak nem jó helyen intézkedett először az ügyfél.

tixar 2016.09.17. 15:12:23

@desw: Nyilván a bank nem akar bukni és viaskodni a pénzéért az ügyféllel, ezért -- normál esetben -- inkább kivárja a hivatalos ám de baromi lassú utat.

Itt van a kutya elásva, NINCS KEDVÜK.

Semmi köze a kártyatársaságoknak ehhez, a bank az egyetlen aki fogadja a zárolási kérelmet, és ő az egyetlen, aki eldönti, mennyi ideig kell fentmaradnia, hisz csak ők látják az egyenleget.

Egyszerűen nem akarnak kényelmetlen helyzetbe kerülni, és futni a pénzük után, mert a kedves ügyfél elfelejtette, hogy ja, tényleg tankolt aznap, aztán meg felvette az összes pénzét, és nem veszi fel a telefonját.

MINDEN esetben a banknak fel kell tudnia oldania a zárolást, ők az egyetlenek, akik ezt 21-30-45 napig fenttartják, csak mert csak. Más országban ez 3-5 munkanap, és nagyon ritkán több, mint 10...

Nem kell róla aláírt pecsétes törlési igazolás, ha te azt mondod, nem történt meg, fel kell oldaniuk. Ha nem teszik, akkor csakis az ügyintéző lusta, és-vagy azt csinálja, amit a főnökei mondanak, hogy az "ilyen feloldást ússzuk meg, oké?"

DanteTM 2016.09.17. 16:40:33

en egyszer 4.5 oraval kesobb kaptam meg a rendelest....szerencsere szombati nap volt. 3ora utan hivtak higy kesni fog a futar. Mondtam tufom, 3oraja itt kene legyen. Elore fizetni a posztoloi pelda miatt is rizikos. Hoz terminalt a mokus ott lepittyented es kesz.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.17. 18:25:41

@Mr. Waszabi: Az ügyfél szava szart se ér, hiába mondja a banknak, hogy nem történt meg a tranzakció... Nekik az kell, hogy a teszkó küldjön egy faxot (nem emailt, faxot...) arról, hogy törlésre került a tranzakció, és nincs követelésük velem szemben. Ha nem faxol az ellenfél, akkor a bank 14 munkanap múlva ad feloldozást. Addig nézhetsz a lyukon.

Vlad Tepes a jófiú 2016.09.20. 13:25:33

@MagyarTarka: Akkor marad a chargeback, amit fentebb írt valaki.

Bécsi út 2016.09.23. 10:31:14

Tisztelt vásárló.A bécsi út kiszállítói csapata üdvözletét küldi továbbá tájékoztatja önt hogy a vezetőség letíltotta a kiszállításról azt a kollégát aki nem törődve a cég érdekeivel 12 órás munkaideje leteltével hazament a feleségéhez és a gyerekeihez, és nem hagyta hogy a cég törvénytelenül túlórára kényszerítse.Továbbá nem hagyta hogy minimálbérért a nap 24órájában a cég rendelkezésére álljon. Továbbá tájékoztatjuk hogy az ügyfélszolgálat akinek jeleznie kellet volna a késést, nem kapott megrovást,illetve a pénzét feloldó rendszer fejlesztésén hogy gyorsabb legyen szintén nem történt fejlesztés.Továbbá a rendszer működés ami lehetővé teszi hogy időben elinduljunk 1,5Áruval naponta 20-25vásárlóhoz körutanként szintén nem változott.A kollégánk 4,5órás késéssel kezdte meg a kiszállítást a Tesco reggeli tökölése miatt. Ezért nem tudta törvényes keretek között végrehajtani a munkavégzést.És ön ezért nem jutott a megrendelt termékekhez.A blogot olvasva a vezetőség azonnal letiltotta a kollégát a kiszállításról orvosolva ezzel a problémát és példát statuálva azért hogy a másik 70 kiszállító még csak gondolni se merjen arra hogy hasonlót csinál.A bécsi úti csapat azonban nagyon összetartó ezért is jeleznénk a vásárló és a cég felé is egy kis finomságot amit lehet csemegézni.A cégesreklámszatyrokat amiket a vásárlóink újjrahasznosítás címén visszaküldene és napokig hetekig a szemetes mellett illetve a penészes kamrában a földön tároltak, délután zacskósimogatást végeznek ami annyit takar hogy a szennyes használt zacskókat kisimítják kézzel és visszateszik a bevásárló kocsira, és másnap élelmiszer kerül bele és ebben a zacskóban másnap átadjuk a terméket a vásárlónak.ezen kicsit el kéne gondolkodni.A Bécsi úti kiszállítási csapat üdvözletét küldi és üzeni a cég vezetésének Alpachinó egy Asszony illata című filmből elhíresült mondatával. ,,A KÚRVA ANYÁTOK"

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.23. 13:21:49

@Bécsi út: Kedves Kommentelő! Nem tudom, mi vezetett arra, hogy a kommentedet így ebben a formában közzétedd. Gyanítom, hogy esetleg érintett lehetsz az ügyben. Ha bármi vitád van a(z egykori) munkáltatóddal, talán célravezetőbb lenne velük leülni egy beszélgetésre. Ha fenntartod amit írtál, a te dolgod. De ha meggondolod magad és írsz nekem üzenetet, akár privát a FB-on, leveszem a kommentedet... Azzal, amiket írtál, a még ott dolgozó munkatársaidnak nem teszel jót, ebben biztos vagyok.

Bécsi út 2016.09.23. 13:38:14

Az egész csapat írta.a jelenleg ott dolgozó kollégk

Bécsi út 2016.09.23. 13:40:59

És én is jelenleg itt melózok.de a lényeg hogy a kiaszállító aki nem tehet semmirő az szív.a többi meg a szőnyeg alá van söpörve.emiatt a blogos bejegyzés miatt nem dolgozhat jelen pillanatban.nem önt akartambántani.csak rettenetesen érintettek vagyunk a témában

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.23. 13:49:40

@Bécsi út: Kedves Bécsi út. Köszönöm, amit írtál. Megértem a problémáitokat. Szerintem beszélnetek kellene a munkáltatótokkal. Úgy látom, lenne miről. Azt viszont kevésbé érzem célravezetőnek, ha egy online felületen át üzengettek nekik. Ez nem fogja megoldani a helyzetet, sokkal inkább elmérgesíti a szemlátomást amúgy sem egyszerű helyzetet...

Bécsi út 2016.09.23. 13:57:31

Mi csináltuk a sztrájkhelyzetet fél éve.akkor sem érdekelte őket.cserébe kirúgtak 700 embert

Bécsi út 2016.09.23. 13:58:25

És itt jelen pillanatban 70 ember hallatta a hangját

Bécsi út 2016.09.23. 14:00:23

És igen.ha egy munkáltató egy blogos oldal miatt aljas módon ki akarja csinálni a munkavállalóját akkor az itt kell lerendezni

Bécsi út 2016.09.23. 14:20:40

Ön írta a blogot béjegyzést. Akkor annyira magáénak érezte az ügyet hogy írjt rólla. most hogy egy becsületes tissztességes ember aki nap mint nap küzd hogy eltartsa a családját veszélybe került emiatt.tudom nem is gondolta volna hogy a kisszállítót fogja érni a retorzió.De lenne egy kérdésünk?most nem érez semmit.minden tettünk után vállalni kell a felelősséget.ha kérhetem írja le legalább a véleményét a helyzetről.minket ritka mód idegesítene ha hasonló helyzetbe lennénk

Bécsi út 2016.09.23. 14:24:37

Ahelyett hogy a cég javítaná a szolgáltatást keres egy bűnbakot.nehogy valamelyik főnököt rugják seggbe.inkább ráhúzza az egészet egy kiszállítóra.elég tréé.ez a tesco magyar vezetése.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.23. 14:27:28

@Bécsi út: Kedves Bécsi út. Én egy vásárló vagyok. Aki igénybe vette az Ön munkáltatójának a szolgáltatását. Ezzel előteremtve például az Ön fizetését is.
A kapott szolgáltatás során tapasztaltakról írtam véleményt. Azt, hogy ez a szolgáltatás mitől olyan, amilyen, azt Önök tudják leginkább, akik ott dolgoznak.
Én maximum arról tudnék véleményt írni, amit itt olvasok az Ön kommentjeiben, de ha ezt megtenném, azt hiszem, nem szereznék vele örömet Önnek.
Továbbra is azt gondolom, hogy ahelyett, hogy itt ír, két dolgot tehetne:
1. Beszél a felettesével.
2. Ha ennyire nem érzi ott jól magát, keres egy másik munkáltatót.

Bécsi út 2016.09.23. 14:32:34

Úhy érzem nem egy nyelvet beszélünk.emiatt a hülye oldal miatt tönkre mehet egy kollégánk élete.aki ráadásul semmiről nem tehet.ezt próbáltam elmondani.további szép napot

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.23. 14:42:33

@Bécsi út:
Kedves Bécsi út!
Ez után az Ön által leírt mondat után Ön mit tenne/gondolna a munkáltatója helyében?
"A Bécsi úti kiszállítási csapat üdvözletét küldi és üzeni a cég vezetésének Alpachinó egy Asszony illata című filmből elhíresült mondatával. ,,A KÚRVA ANYÁTOK"

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2016.09.23. 21:00:11

Tisztelt Bécsi út!
Amennyiben Ön és kollégái figyelmesen elolvassák a blogbejegyzést, láthatják, hogy abban én NEM a kiszállítás elmaradása miatt tettem panaszt.
Azt nehezményeztem, hogy a bankszámlámról lefoglalt pénz felszabadítása elmaradt, késett, a vevőszolgálat többszöri ígérete ellenére.
Az egész írás erről szólt, nem pedig az elmaradt kiszállításról.

Tehát amennyiben az Önök kiszállítást végző kollégájának munkaügyi vitája van a munkáltatójával, akkor azt egymás között rendezzék.

Az Ön kommentjeiben leírt jogtalan túlóráztatáshoz, az alacsony fizetésükhöz és egyéb, a munkaszerződésüket érintő tényezőkhöz nekem, mint mezei vásárlónak semmiféle közöm nincs.

Továbbá, a nap során írt kommentjeire folyamatosan jeleztem Önnek, hogy úgy gondolom, kifejezetten nem tesz jót kollégájának ezekkel a durva hangvételű online üzengetésekkel, és a munkáltatóval való vitát ezzel elmérgesítik.
Sőt, még azt is felajánlottam Önnek, ha úgy gondolja, törlöm az Ön által talán nem kellő megfontolás után tett kommentjeit.

Mindezek ismeretében rám ne számítsanak semmiféle munkaügyi eljárásban felépítendő vád során.
süti beállítások módosítása