A teszkó régi szlogenje sokkal őszintébb volt: „A legkisebb is számít”. Sóher a cég, de legalább őszinte. A mostani, a „Jó dolgok várnak” simán hazugság, erről most komoly tapasztalatokat szereztem. Tíz napja rendeltem online bevásárlást, mert rákényszerültem a betegségem miatt. A vállalt szállítási időpont letelte után nem ők hívtak fel szabadkozva, hanem én kezdtem el telefonálgatni, hogy vajon balesetet szenvedett az autójuk, vagy mi történt? Először azt mondták, fogalmuk sincs, utánanéznek és visszahívnak. Mondanom sem kell, ismét én hívtam őket, ekkor technikai hibára hivatkozva már sajnálatos késést mondtak. Majd egy óra múltán ők hívtak és közölték, hogy törölték a vásárlást, ne is várjam. Szuper. A bibi az, hogy viszont a bankszámlámról lefoglalták a vásárlás ellenértékét. És 10 napja nem tudom őket rávenni, hogy oldják fel a zárolást.
Leginkább az a gond, hogy ahány ügyintéző, annyiféle információt mond. Mivel rögzítik a beszélgetéseket minőségbiztosítási okokból, nyugodtan vissza lehet ellenőrizni. Javaslom, néha hallgassanak bele a rögzített anyagokba, és akkor tudhatnák, mi a gond a minőséggel...
Az egyikük, még szeptember 7-én megnyugtatott, hogy a nap végén a törölt vásárlásokat ők maguk feloldják a bankok felé, ne izguljak. Két nap elteltével, mikor már kicsit izgultam, egy másik ügyintéző azt mondta, hogy nem is érti, miről beszélt a kolléganője, és ő ezért nem is tud felelősséget vállalni, mindenesetre szó nincs automatikus feloldásról. Majd a bankom feloldja, és bizony bankja válogatja, mennyi idő után. Mondtam, hogy az én bankom elég kényelmes, és szeptember 27-re oldaná fel magától a pénzügyi zárolást. És ez nekem késő, mivel a bevásárlás ellenértéke nem kis összeg és hó végén bizony hiányozni fog a havi költségvetésemből. Megértik, nem tehetnek semmit. Kérelmezzem én külön, és akkor fognak küldeni egy faxot a banknak. Illetve a kiszállítást végző áruházat felkérik erre. (Bécsi úti teszkó)
Nem tudom, hogy felkérték-e. Nem is érdekel. Nem is hiszek már nekik, bármit is mondanak a telefonban. Ők törölték a vásárlást, adják vissza a pénzemet! Megnézném, ellenkező esetben mit szólnának. Ha úgy próbálnám kigurítani a tele bevásárlókocsit az üzletből, hogy integetve közlöm: majd 10 nap múlva utalom az árát, oksa? Valószínűleg az összes tohonya biztonsági őr rám vetné magát.
Síri csönd, a pénzem zárolva pihen. Ismételten telefon és email, ezúttal a központi teszkó elérhetőségekre. Felhívtak. Elmondtam. Megoldják, felkérik, megkeresik, faxolják. Felhívott egy nevenincs hölgy a Bécsi úti teszkóból, hogy megkérdezze, melyik banknál vagyok. (Csendben jelzem, ez a bankszámlaszámból is kiderül…) Megmondtam. Sőt, azt is, milyen fax számra kell küldjék a zárolást feloldó kérelmet. Ez két napja volt. Azóta kaptam még egy emailt a nagy teszkótól, melyben hasznos tanácsként jelzik, legközelebb forduljak az online egységhez (telefonszám, email cím), mert ők, a nagyteszkó Kapcsolati Iroda ebben nem illetékesek, hanem majd az onlineteszkó.
Válaszlevelemben jeleztem, hogy nem vagyok hülye, ott kezdtem. Azonban mivel meg se moccant a rendszer, és én a teszkóteszkó ügyfele vagyok (voltam), egyáltalán nem érdekel, ki, csak végezze már el a munkáját és kapjam vissza a pénzemet. Mert nekem bizony a legkisebb is számít, nemhogy 20 ezer forint.
Azóta teljes kuss.
Ők befejezettnek tekintik a vásárlóval való foglalkozást.
A folyamat elején kárpótlásul beígért online kupon és díjmentes kiszállítási kupon is elkeveredett valahol a nagynagy rendszerben. Ne is fáradjanak már vele...
Mert én meg befejezettnek tekintem a teszkónál való bevásárlást.
De mivel optimista és empatikus lélek vagyok, mégiscsak belátom, hogy voltaképpen köszönettel tartozom a nagy múltú cégnek, amiért segítenek nekem vigyázni a pénzemre! Ugyanis a zárolt pénzösszegre mostantól úgy tekintek, mint egyfajta megtakarítási alap, amire ők vigyáznak helyettem, és így nem költöm el.
(terka)