Pisa, pezsgő és cigi - színes az élet az angyalföldi plázában
2019. március 29. írta: MagyarTarka

Pisa, pezsgő és cigi - színes az élet az angyalföldi plázában

Pisában és pezsgőben úszott ma este az angyalföldi plaza földszinti kisgyermek játszótere. Gyaníthatóan holnap délelőtt sok kisgyerek itt fog kúszni-mászni boldogan... Az immunrendszerüket erősíteni fogja, annyi szent! Látom magam előtt, ahogy a négykézlábaló kiskölykök a kezüket a szájukba véve, kerek szemekkel nézik a kisvonatot és a műanyag zsiráfot... Bloah... A belem fordul ki.

Ma este moziba akartam menni, végül az Élet dobta elém az igazi filmet. Matt részeg hajléktalan trió bandázott este fél 9-től a kisgyerekek játékai között. Figyeltem őket, s közben megállás nélkül kémleltem körbe-körbe, hátha látok egy biztonsági őrt. Ahogy durvult a helyzet, már a környező boltokba is bementem, hátha az ottani őr segítségét kérhetem. De őrök sehol. 

A földszinti drogéria személyzete épp már zárt, amikor felfigyeltek arra, hogy kamerázok. Egyikük odajött, és mondta, ne vegyem föl, mindjárt szól a barátjának, aki itt biztonsági őr. Ránéztem az órámra, éppen 21 óra volt. Eltelt 5 perc - semmi. Illetve annyi történt, hogy kiborult a hajléktalanok pezsgője, emiatt keveredett egy kis ribillió köztük. Majd egyikük körbekínálta a cigit és se szó, se beszéd rágyújtottak. Ott, a pláza közepén, a gyerekjátszótéren. Mondtam a hölgynek, hogy ha nem jön az őr, a rendőröket fogom hívni. A gyülekező emberek közül egy vásárló fiatalember óvatosan megindult feléjük... De mivel mondtam neki, hogy jön a biztonsági őr, inkább elment. Az őr végül 21:09-kor megérkezett és kitessékelte a társaságot.

Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy tűnt, már jól ismeri őket. A tényt, hogy a banda gyakran múlatja itt az időt, megerősítette a földszinti optikai szalon személyzete is, akik elmondták, amíg hozzájuk nem jönnek be, nem tehetnek semmit. A Plaza előtt pedig az egyik telefonos cég eladónőjével is elbeszélgettem, aki elmondta, hogy valamelyik nap egy mobilos boltból loptak, a boltban dolgozók fogták le az egyiket, és csak sokára keveredett oda egy őr.

Álmomban nem gondoltam volna, hogy valaha még visszasírom a nemrég még minden boltban álldogáló, feleslegesnek tűnő strázsákat. Nem tudom, hova tűntek, de ma este egyik üzletben sem volt őr. Pedig akár egy görbehátú nyugdíjas tagbaszakadt bakával is megelégedtem volna, aki kipenderítette volna a hajléktalanokat a gyerekjátszótérről. Nem akadt egy sem.

Kedves Anyukatársak! Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy ebben a mocsokban játszatjátok a kicsi habos-babos gyerekeiteket. Merthogy a takinénik nagy valószínűséggel épp csak felmosnak, de hogy a leköpött (láttam ezt is!) játékokat letörlik-e fertőtlenítő kendővel az kérdőjeles. Ha nem hinnétek a leírásnak, tessék, itt van videón a jelenet:

A hajléktalan-problémát a törvényalkotó megoldottnak tekinti azzal, hogy az utcáról elterelte, beterelte a "problémás" embereket valahova. Bárhova. Jelen esetben egy pláza békés vásárlóit háborgatták. A Szent István parkban a törvény kihirdetése óta valahonnan kerített egyen-munkásruhában lődörögnek és turháznak össze minden pad környékét az arcról már ismert, éjszaka a bokrok közt alvó hajléktalanok.

Természetesen nagyon sajnálom, ha valaki idáig süllyed - akár önhibáján kívül. De abban talán egyetérthetünk, hogy az nem normális, hogy 2019-ben este 9-kor az ember félve keres egy biztonsági őrt egy bevásárlóközpontban, ahol a a hajléktalanok mintha csak otthon lennének, a gyermekjátékok között ordibálnak, és cigifüstben, pisában és pezsgőben úszik minden. (A szagot képzeld mellé.)

Az eladók szinte minden üzletben beszámoltak róla, ahova bementem segítségért, hogy "ezek minden nap itt lődörögnek a plázában". Tehát nyilván tudnak róla az üzemeltetők is. Vajon mit tesznek ellene? A legszebb, hogy a jelenet felett ott olvasható a szlogen: "Megszínesíti az életed."  Jó kis szín, az biztos... Kifelé menet az ajtót is lefotóztam, íme, ha épp már menekülőre fogtad az élmények hatására, így próbálnak visszatérésre bírni:

dunaalaz_ajto.jpg

Nos, én elgondolkodom, ha legközelebb moziba akarok menni, merre induljak... Persze, itt legalább mozijegy vásárlása nélkül "mozizhatok".

(terka)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr10014727345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása