A zebrán gázolás miért nem emberölési kísérlet?
2022. január 14. írta: MagyarTarka

A zebrán gázolás miért nem emberölési kísérlet?

Édesanyámat elütötték a zebrán. Az elkövetőnek 3 hónapra bevonták a jogosítványát. Engem viszont személyi szabadság korlátozásáért majdnem eljárás alá vontak, amikor ezt nehezményeztem a bírónál...

blood-gd7bc402cb_1920.jpg

Anyám körülnézést követően, több gyalogossal együtt kelt át a zebrán. Az autó közéjük hajtott. Előzte a másik autót, amelyik megállt a zebránál. Anyám tíz métert repült. Őt kapta elsőként telibe az autó, aztán még két másik gyalogost. Két lába, keze, bordái, feje tört. Anyám szerencsére és a baleseti sebészet traumatológus orvosainak és szakápolóinak köszönhetően túlélte. Pedig áldatlan körülmények uralkodtak a kórházban, nagyjából 2 napot vártunk az azonnali műtétre, mert mindig hoztak súlyosabb, sürgősebb áldozatot. Azt a két napot sosem felejtem el. Amikor eltolták a folyosón a lepedővel takart, fejlövéses öngyilkos testét, folyt az agya a földre - na, ott megtanulja az ember értékelni az életet és a sürgősségin dolgozók munkáját. Zárójel bezárva.

Az eset 10 éve történt. A közlekedési morál azóta már nemhogy vadnyugati, hanem vadkelet-balkáni színvonalra süllyedt. És ez egy folyamat eredménye. Számos oka van, de az egyik talán az lehet, amit a tárgyalás előtt az ügyész négyszemközt elmondott nekem. Merthogy a tárgyalás előtt várakozás közben beszédbe elegyedtem az ügyésszel, naivan mondtam, remélem leültetik a hölgyet, aki ezt tette az anyámmal. Az ügyész válasza: "Nem valószínű... Több halálos áldozatos esetem is volt, amikor csak felfüggesztetett kapott a gázoló, több év eljárás után. A maga anyukája szerencsére túlélte, nem fogják elítélni a gázolót. Olyan enyhe az ítélkezési gyakorlat, hogy az elkövetőkre nézve alig van érzékelhető következménye egy ilyen esetnek." Így is lett. A gázoló hölgy azt hazudta párás szemekkel, hogy ő meglátogatta anyámat a kórházban. Nos, én ott ültem napokig az anyám ágya mellett, ott bizony nem járt. De ezt én nem mondhattam el, mert még tanúként sem voltam beidézve. Csak azért lehettem jelen a tárgyalóteremben, mert anyám egyedül mozgásképtelen volt. De szólni nem szólhattam egy szót sem.

Jött a hosszú mese. Hogy ő pedig fékezett, nem is érti, hogyan történt. Nos, én a baleset és a tárgyalás közt eltelt hónapok alatt többször kimentem a helyszínre és lepróbáltam a tanúvallomásban elmondottakat. A helyszín egy erősen emelkedő útszakasz. Ott még fékezni sem kell, elég ha leveszed a lábad a gázról, megáll az autó és visszagurulsz... A tárgyaláson simán elfogadták, hogy az elkövető fékezett.

Amikor elhangzott az ítélet, annyira felment bennem a pumpa, hogy megvártam, míg mindenki kimegy a teremből, és már csak a bíró maradt ott. Ekkor becsuktam az ajtót és elébe álltam. Elmondtam, hogy azért uralkodnak ilyen állapotok az utakon, mert ilyen enyhe ítéleteket hoznak. Elmondtam, hogy ez nem csupán az én véleményem ennek az egy esetnek a kapcsán, hanem az ügyész is így látja általánosan. Nehéz volt higgadtnak maradnom, ő pedig csak hallgatott. A reakciók elmaradása miatt beböktem a provokatív érvemet: ha a maga édesanyja halt volna bele majdnem egy ilyen balesetbe, akkor másként ítélkezne talán.... Ez betalált. Félretolt és közölte, hogy ha nem hagyom abba, személyi szabadság korlátozásáért eljárás alá vonnak.

wheelchair-gdebe6bfad_1920.jpg

Amikor közlekedésben jártas ügyvédet kerestem édesanyám érdekeinek képviseletére, meghallgattam vagy öt szakembert. Mindegyik azt mondta, évekig is eltarthat, míg elítélik a gázolót és nem fog kapni, csak egy ejnye-bejnyét. Hogy halálos gázolások után is évekbe telik, mire maximum némi felfüggesztett büntetést kiosztanak a vétkes sofőrnek. Tehát jobban járok, ha elfogadjuk a biztosító által megajánlott biztosítási összeget és csendben maradunk. Így történt. És valószínűleg az esetek többségében így történik.

Az eset azóta is dolgozik bennem. Anyámat hónapokon át ápoltam, a munkahelyem ezt csak ideig-óráig tolerálta... A korábban hiperaktív emberből meglassult, bizonytalan idős emberré lett hirtelen. A gázoló pedig zavartalanul éli világát azóta is.

Balesetek történnek. Bárkinek áll a zászló, aki autót vezet. Sajnos bárki elé kiszaladhat egy kisgyerek takarásból, például egy szűk mellékutcában parkoló autók közül. Ha nem száguldozott nagy sebességgel és féktávon belül lépnek elé, az baleset. De amikor egy zebrán valaki autóval belerohan az átkelő gyalogosok közé: az szerintem emberölési kísérlet.Tudja, hogy zebra van ott. Tudja, hogy ott gyalogosok lehetnek. Látja is a gyalogosokat. Mégsem áll meg. Ez vajon miért nem emberölési kísérlet?

A párhónapos jogosítvány bevonásoknak nincs visszatartó ereje. A közlekedési morál alakulásában a jogalkotó és a jogalkalmazó felelőssége szerintem megközelítőleg hasonló mértékű, mint az elkövetőké.

 

(terka)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr2316812746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.01.14. 13:21:06

Az eset kapcsán jut eszembe egy sztori, ami már jó pár éve történt. Kocsival mentem az alárendelt úton a kereszteződés felé. STOP volt, megálltam, szétnéztem, és a következőket láttam. Balra tőlem és előttem üres út, jobbra a főúton keresztül vezető járdán elég sok ember. Előzőleg egy buszról szálltak le, ami épp mögöttem indult és zárkózott fel. Elindultam, mert a sok gyalogos elvileg lehetetlenné teszi, hogy onnan bárki jöjjön.
Nem tette. Az utolsó pillanatban tudtam megállni, mert a gyalogosok szétugrottak (sérülés nem történt), és mögülük egy kocsi érkezett elég jó tempóban. Baj nem esett, megemlékeztem a kedves édesanyjáról, és továbbmentem.

Később egy beszélgetés alkalmával meséltem egy jártas embernek az esetet. Kérdeztem a véleményét a lehetséges kimenetelekről. Azt mondta, hogy ha nem tudtam volna senkit rávenni a tanúskodásra, akkor baleset esetén én lettem volna a bűnös, mert nem adtam elsőbbséget. Tanulságos történet.

Talán épp ilyen tapasztalatok miatt óvatosak a bíróságok. Ez persze csak magyarázat, és nem indok. Rendesen ki kellene vizsgálni az eseteket, de gondolom túl sok van, nincs rá idő. Ez persze nem menti a bíró arroganciáját. Ha lett volna benne emberség, újrakezdi az eljárást. Helyszíni szemlével, szakértői véleményekkel, és nem utolsó sorban a kórházi látogatói listák áttekintésével. Gondolom van ilyen, és nem lehet ellenőrzés nélkül lófrálni akárkinek egy kórházban.

Talán a kereszteződések és zebrák környezetében elhelyezett HD kamerák megoldást jelentenének. Egyre több van belőlük, és én örülök neki. Én ugyan már régi motoros vagyok, de már a gyerekeim is vezetnek. Szerencsére nem eszetlenek, de ezt nehéz néha bizonyítani, és kellő gyakorlat nélkül nem biztos, hogy meg tudnak előzni egy balesetet. Nem könnyű dolgok ezek.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.14. 17:21:00

@F.M.J.: Hű, ez durva történet, amit leírtál... Tudod, szomorú, hogy már mindenütt kamerák kellenek ahhoz, hogy isten barmai (nagyjából) betartsák a szabályokat. És még akkor is megmagyarázza, hogy ő nem büntetőfékezett, csak be akart kanyarodni...
Gyerekkoromban volt egy srác a távoli családban. Mindig úgy ment az apja Ladájával, mint egy barom, többen mondták, a Zsolti előbb-utóbb bajba kerül. Nem került bajba. Pedig elütött egy embert, aki meghalt. De az apja, aki nem mellesleg katonatiszt volt, megoldotta, hogy kimosták a szarból a fiúcskáját. Ugyanúgy száguldozott tovább, még a jogsiját sem vették el.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.01.14. 18:27:19

@MagyarTarka: Nem állt szándékomban relativizálni a posztod történetét. Elég hajmeresztő. Ami meg a szándékos veszélyeztetéseket illeti, úgy büntetném kimeneteltől függetlenül, mintha a legrosszabb forgatókönyv jött volna össze.
Senki sem tartja be betéve a szabályokat, de azért mégis van különbség a jól ismert töküres éjszakai úton nulla forgalom melletti 120-as haladás, meg egy büntetőfékezés között.

UBI1889 2022.01.15. 09:55:51

Tegnap este autókáztam haza felé...
Nem siettem.
Egy fővároshoz közeli nagyobb városban.
Nem volt nagy forgalom.
DE!
A zebrákat nagyon óvatosan közelítettem meg.
Miért is?
Olyan gyatra a közvilágítás, hogy abszolút nem lehet látni, hogy valaki átszeretne menni a zebrán!
Ezzel csak arra szerettem volna a hangsúlyt helyezni, hogy hiába figyel az autós, akkor is lehet baleset!

Motorogre 2022.01.15. 10:28:29

Egyetértek a poszttal, hozzátartozómat halálra gázolták a kijelölt gyalogátkelőhely közepén , áthaladás közben. Nem a járdán állt és az autó elé ugrott, hanem fényes nappal a belvárosban már a fél távot megtette.
Az elkövető 3 hónapot kapott felfüggesztve ...

Úgy tudom az USA-ban aki autóval a gyalogosok közé hajt - az szándékos emberölés kísérlete (ha nem üt el senkit). A 2 tonnás autó veszélyesebb mint egy pisztoly ...

Régen párttitkároknak évi egy halálos gázolás volt az engedélyezett kvóta, most kinek mennyi ?

lenörd hofstadter 2022.01.15. 12:51:31

Nagyon sok baleset nem történne meg, ha már a baleset előtt is agyhalott gyalogos felfogná, hogy a zebra teljes hosszában maximális figyelemmel kell haladni. Senkit nem érdekel az álló autó, aki a tömegével az interneten bemutatott hasonló esetek után nem néz ki a már álló autó mellett is az útra, az megérdemli amit kap.
A videós balesetek felvételein hibátlanul látszik, hogy a gyalogbékáknál már az is csoda, ha lelépés előtt körülnéz, de ha már lent van, akkor fontosabb neki a telefonon Pista néni üzenetét elolvasni 2 másodperccel korábban, mint a saját életére ügyelni.
Kamera kell az autóba, máshogy nem tudja megvédeni magát az ember az agyalágyult gyalogbolondoktól. A szuicidok meg bekaphatják, én nem alszom rosszul attól, ha az öngyilkosság autó által elütés c. változatát választja.

Fánkevő Fáncsi 2022.01.15. 16:42:14

"interneten bemutatott hasonló esetek után nem néz ki a már álló autó mellett is az útra, az megérdemli amit kap." - te gyagyás vagy ??? Csirkéért vetted a jogsit ? Csirkefarhát. A zebránál tilos előzni, tilos elhaladni álló autó mellett, ez egy ősrégi alapszabály. Sajnos az autósok között rengeteg az ilyen 23 IQ-s madár. Fogalmuk sincs a szabályokról, de mérgesek és kiabálnak és nekik áll feljebb. Nem neki kell megállni és körülnézni, hanem neked kell megállni és elengedni, már akkor is, ha csak a járda szélén áll. Ha meg megállt valaki a zebra előtt, akkor TILOS elhaladni mellette, akár látod a gyalogost akár nem. Meg kell állni mellette. Gyagya.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.01.15. 17:33:34

@Fánkevő Fáncsi: Előfordult velem, hogy a zebra előtt megálltam. A mögöttem jövő kivagyokén sofőrcsökevény papakedvence majdnem belémszállt hátulról. Általában szerencsére türelmes vagyok a hülyékkel. A következő lámpánál mellémsorolt és felkérdezett, hogy a megállásommal miért okoztam balesetveszélyes helyzetet, és mit gondolok, mi lett volna, ha belémhajt? Mondtam neki, hogy adott volna egy betétlapot, ha nem történik más baj, de ha rátol a gyalogosokra, akkor a kimenetel függvényében alakulhat rosszabbul is. Erőteljesen vitatta, majd közöltem vele, hogy ez nem egyetemista elméleti vitakör. Ha beleszáll egy zebra előtt megálló autóba, és nem vállalja a felelősséget, akkor hívok rendőrt, és utánna van ugyan az, +helyszínelési költség.
Nem és villanyoztam fel a napját úgy érzem. A hülyékre kár időt fecsérelni. Van aki belegyógyult a kocsiülésbe, de attól még kell tudnia gondolkodni a gyalogos fejével is. A balesetek jelentős részét olyanok hozzák össze, akik kizárólag a saját szempontjaikat tartják szemelőtt. A gyalogos nem feltétlenül tud a vezetők fejével gondolkodni, de egy söfőrnek természet szerűleg kellene tudnia a gyalogoséval. Feltéve, ha van mivel gondolkodnia.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.15. 18:38:19

@F.M.J.: Eszembe sem jutott ilyesmi! Köszönöm a javaslatodat, egyetértek.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.15. 18:40:45

@UBI1889: Szia! De te szerencsére figyelsz! Értem a közvilágításos kommentet, de ha pl. szembesüt a Nap, akkor is lassabban kell menni. Mindig a körülményeknek megfelelő biztonságos sebességet kell megválasztani.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.15. 18:42:38

@Fánkevő Fáncsi: Fontos szempontot említesz. Szerintem intelligencia teszt és pszichológiai felmérés kellene a jogosítvány megszerzéséhez. Rengeteg pszichopata ül volánnál, akivel gyalogosként se szívesen futnék össze, nemhogy egy autó volánja mögött. Az autó veszélyes üzem.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.15. 18:44:56

@lenörd hofstadter: Az autós az erősebb. az autós tud nagyobb sérülést okozni a gyalogosnak és nem fordítva. Ezért az erősebbnek kell ügyelni a gyengébbekre. Mit csinálsz, ha egy kisgyerek leszalad eléd a járdáról? Előrelátóan kell vezetni, körültekintően figyelni másokra. Álló autó mellett tilos elhaladni a zebránál. Alapszabály.

ertelmetlensegi 2022.01.15. 19:36:24

Már régóta csökkenne a közlekedési balesetek száma, ha halál okozás esetén letöltendő börtön büntetés lenne.
Továbbá ha súlyos, maradandó sérülés esetén súlyos testi sértéssel azonos büntetés kapna.
Orbán és Fidesz-KDNP társtettes.

lacko61 2022.01.15. 19:41:00

A zebra előtt beszélgető gyalogos a legveszélyesebb, mert bármikor körül nézés nélkül leléphet. (konkrét esetet ismerek) A gyalogátkelőhelyeknél fel kellene festeni egy félkört amin belül, át kell mennie, ha az autós megáll, illetve, ha belül van a gyalogos, az áthaladási szándékot jelez.

Dettori 2022.01.15. 20:26:23

Vérlázító aránytalanság ez. Vajon a jogszolgáltatás jelképe miért a mérleg? Mert a népet szolgáló demokráciában mérlegelni kell, hogy mekkora a bűn, mekkora kárt okozott az állampolgároknak, amit büntetni kell! Aki egy üveg sörrel a hasában vezet, ANÉLKÜL, HOGY BÁRKINEK KÁRT OKOZOTT VOLNA, ennél jóval nagyobb büntetést kap ma Magyarországon, mint az elgázolt áldozat esetében. Az elképesztő aránytalanság oka egyszerű, de gyalázatos: aki az elnyomó államot és az azt védő államvédelmi hatóságot (ÁVH) provokálja szabályszegésével, az a "valódi ellenség". A "szolgálunk és védünk" USA-ból átvett rendőrségi szlogenje csak ott jelenti a maga egyértelműségében az állampolgár szolgálatát, védelmét. Egy diktatúrával vert múltú országban, mint Magyarország, még 32 évvel a diktatúra bukása után is az államhatalom-, és most már újra a diktátor védelme értendő alatta, őt "kell" mindenáron szolgálni és védeni, nem a népet, az állampolgárok sokaságát, akik immár újra "alattvalók" lettek hazánkban.
A magyarországi propagandában "emberellenesnek" hazudott USA-ban ha valaki tilosban áthajtva megöl valakit, akkor ott 20 évtől indul a letöltendő szabadságvesztése - enyhítő vagy súlyosító körülmények szerint lefelé vagy fölfelé módosítva a bíró ítéletét. Magyarországon a valójában újkommunista, "keresztény-nemzeti" jelmezes diktátorunk remélt áprilisi bukásával nálunk is változik az alaphelyzet ezen a téren is!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.01.15. 21:53:00

@Dettori: Látom begőzöltél a buborékodtól. Fentebb írta valaki: "Régen párttitkároknak évi egy halálos gázolás volt az engedélyezett kvóta, most kinek mennyi ?" Ezektől várod most, hogy majd jobb lesz?

Az én életemre csak a kommunista diktatúra végnapjai jutottak idehaza. Jártam azon kívül Erdélyben is. Ha szerinted most diktatúra van, akkor vagy nagyon fiatal vagy, és fogalmad sincs arról, amiről beszélsz, vagy nagyon elborította az elméd az egyoldalú agymosás, és rádférne pár hét valódi diktatúra, hogy tudd miről beszélsz. Én csak azt szeretném, hogy ennek érdekében ne kelljen ennek a szeremcsétlen népnek újra az aljadék uralmát nyögnie. Tegyél inkább látogatást É-Koreába. Válogathass háromféle frizurából, azok közül amit a nagyvezír engedélyezett, éhezzél, mert a paranoid főnök a jövedelmet rakétákra meg atombombára költi, nemhogy külföldre, de az országon belül se utazhass a párt külön írásos engedélye nélkül, soha sehol semmit ne mondhass közéleti vonatkozásban a párt dícslretén kívül, és remegj naponta, hogy hol mikor melyik rokonod vagy ismerősöd mond akármi félreérthetőt veled kapcsolatban, mert minden harmadik ember besúgó, és azt lesik, hogy kinn lehet legközelebb demonstrálni a "haza belső védelmét" egy hosszútávú indokolatlan szigorított börtönbüntetés keretében, ha egyáltalán megúszod annyival.

Nincs nekem semmi bajom azzal, ha valaki eltérően gondolkodik, de hülyeségeket összehordani teljesen felesleges. Ha nem tudsz jözan és valós kritikákat megfogalmazni, akkor egyszerűen éretlen vagy egy reális vitára.

Nem kell a politikát mindenbe belekeverni, de ha már megtetted, jó ha tudod, hogy épp azért vannak ilyen vérlázítóan gyatra ítéletek, mert még a nyilvánvaló gazemberség esetén is mindenkinek vannak jogai. Még akkor is, ha amúgy sok esetben ez nem talál társadalmi támogatottságra. A szándékos közúti veszélyeztetőket, az erőszakos bűnözőket meg úgy általában a testi épség elleni támadásokat az én igazságérzetem is vezetéssel jutalmazná, bár ez esetben nem autóra, hanem inkább ipari áramra gondoltam. Csakhogy nem a felháborodásunk diktál, hanem a jog. Lehetne sokkal szigorúbb, de azt is tudni kell, hogy az általad áhított gittegylet már bemutatta a saját jogi nézeteit, és azok gyakorlati megvalósítását Szálasival, Szamuelivel, PéterGáborral, Rákosival, meg a többi cégéres gazemberrel. Na akkor tényleg volt diktatúra.

Dettori 2022.01.15. 22:23:24

@F.M.J.: "Nincs nekem semmi bajom azzal, ha valaki eltérően gondolkodik, de hülyeségeket összehordani teljesen felesleges." Nincs bajod ha valaki másképpen gondolkodik, de azt persze előre te döntöd el, ki beszél "hülyeséget". Sokkal idősebb vagyok mint hinnéd, sokat éltem a rendszerváltás előtti "kommunista diktatúrában", nem csupán Magyarországon. Aki nálam jobban utálta azt, az hazudik, ezt minden barátom, ismerősöm tanúsíthatja. Éppen ezért nyilvánvaló számomra az egyezőség azzal a diktatúrával, amit a kommunista párttitkár szülők már a diktátorrá cseperedett ivadéka kiépített az elmúlt 12 évben hazánkban. Megtéveszt sokakat persze, hogy ma nem verik halálra a "rendszer ellenségeit" az Andrássy út 60. pincéjében - "csak" éppen létükben lehetetlenítik el őket. Boszorkányüldözés Rákosi idejében sem volt, Észak-Koreában sincs, de attól még aljas, borzalmas diktatúra mindegyik. Ahogyan minden fejlődik, változik a korral, úgy a rossz dolgok, az elnyomás képe, megjelenése is változik. Az internet, a technológia XXI. századában nincs szükség a korábbi besúgóhálózatokra, lakáslehallgatások kiépítésére, totális fizikai fogvatartásra - persze csak egy bizonyos határig. Megoldja ezt egy Pegasus program is, és az anyagi javak korlátozás és kontroll nélküli "áthelyezése" baráti zsebekbe. Új megoldásai vannak a diktatúrának, amelynek lényege viszont ugyanaz mint korábban: mindenről a diktátor dönt egyszemélyben.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.01.15. 23:26:21

@Dettori: Ha definiálni akarnám, hogy mi a hülyeség, akkor azt mondanám, hogy a nyilvánvalóval szembeni állítás. Pl.: Mo jelenleg diktatúra. Ha így lenne, akkor a bejegyzésed követően jól kiszámítható rövid időn belül bevinne a TEK egy sötét pincébe némi testmódosításra. Egyik családtagod sem érdeklődne utánad a saját testi épségük érdekében, és örülnél, ha csak eltörnék az újjaidat és nem levágnák, mert így módod lenne később leírni, hogy mennyire odavagy a párt nagyszerűségéért. Ezzel szemben kimehetsz a Kossuth térre, és egyben vagy egyesével tetszés szerint elszídhatod az egész kormányt oda és vissza a véleményszabadság jegyében. Tehát nem én döntöm el, hogy mi a hülyeség, hanem nyilvánvaló, hogy a mai viszonyok diktatúrának minősítése az, mert az ellenvélemények megfogalmazása, a hatalommal szembeni politikai szervezkedés, vagy leváltásának szándéka semmilyen retorzióval nem jár egy valódi diktatúrával szemben.

Az, hogy egy nick név mögül azt állítod, hogy sokan tanúsíthatják a szoci diktatúrával szembeni útálatodat finoman szólva is irreleváns. Ezt azért mondom, mert a kommunista diktatúrát idézőjelbe tetted, tehát nem gondolod, hogy az lett volna, másrészt nem csupán Mo-n éltél, tehát módod volt másutt is. Tudod én is éltem benne. Aki nem volt együttműködő a pártállammal, annak nem volt módja. Ennyi.

Úgy gondolod, hogy csak a módszerek változtak. Ebben igazad lehet, de valahogy mégsincs senkinek semmi baja a kormánykritikusságtól semmilyen módszerrel. Most nincs, de 2006-ban úgy emlékszem volt. Akkor azok voltak, akik szerinted jobbak lennének. Elég árulkodó. Ami meg a Pegasus programot illeti, már kezd kicsit nevetséges lenni. Túl azon, hogy miért ne lehetne egy országnak titkosszolgálata megfelelő felszereléssel, ez ugye egy csúcsszuper kémprogram, amit a világ legjobb titkosszolgálata fejlesztett ki. A működését nem lehet kimutatni, de néhány ajtónakszaladó földönfetrengő idióta mégis felismerte. Nem találsz némi ellentmondást a történetben?

Azt állítod, hogy "létükben lehetetlenítik el" az ellenzéki embereket. Ez érdekes kijelentés annak fényében, hogy magam is kormánykritikus vagyok, csak nem fanatikus. Nem hogy nem vagyok ellehetetlenítve, de az utóbbi években végre van lehetőségem a tudásomat és képességeimet a piacon kamatoztatni. Ez pedig lehetővé tette, hogy a GYF korszakban felhalmozódott problémáimat végre magammögött hagyhassam. Számomra sokkal inkább úgy tűnik, hogy az "ellehetetlenítés" valójában úgy valósul meg, hogy most akiknek vannak ambícióik, vagy hasznosítható belső értékeik (tehetség, tudás, tapasztalat), azoknak módjuk van azt kamatoztatni, de akik a pártállam tehetségeket korlátozó, sleppet segítő rendszeréhez szoktak, most valódi értékek hiányában gyengültek a pozícióik. Idézőjelbe teszik a kommunista diktatúrát, és diktatúrának titulálják az értékalapú társadalmi rétegződést, mert nekik ott nem olyan lapokat osztanak. Az a baj, hogy elmúltak a régi szép idők, ugye?

Végezetül még annyit, hogy ugye adott egy blogbejegyzés, aminek van egy témája. Én ugyan beleálltam a vitába, de ez nem illendő dolog. Ha a posztoló a politikai rendszert akarta volna kivesézni, bizonyára arról írt volna. Ezt jobb lenne tiszteletben tartani.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.16. 11:01:07

@F.M.J.: Igen, megköszönöm, ha nem politizáltok. Tudom, mindenben van politika, de ez a téma igazán pártsemleges... :)

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2022.01.16. 11:04:56

@Brendel Mátyás a kurva anyád! 2: Egyetértek, a szülő felelőssége, mit tesz a gyerek. Ettől még a gyerekek néha csinálnak hajmeresztő dolgokat. Te is voltál gyerek, gondolom... :) Ha egy kisgyereket elgázolnak, hidd el, a szülő élete végéig bűnhődik... De aki elüti, annak sem könnyű az álom. Tehát jobb defenzív módon vezetni. Erről idemásolok egy linket, ahol elég közérthetően le van írva, mit jelent: ujszo.com/auto-motor/a-defenziv-vezetes-egyfajta-keszenleti-allapot

Brendel Mátyás a kurva anyád! 2022.01.16. 13:45:09

@MagyarTarka: A bűntudat meg a jogi felelősség két külön dolog. Bűntudatom akkor is van ha befalok egy tábla csokit. :)

fkv.119 2024.07.14. 17:28:17

És még csodálkoznak ha az ember inkább önbíráskodik. Én egy ilyen után biztos megvártam volna a parkolóban az elkövetőt, és hát senki nem tudja hogy a franciakulcs hogy találta tarkón, biztos a szél fújta oda...

fkv.119 2024.07.14. 17:30:50

"Tudja, hogy ott gyalogosok lehetnek. Látja is a gyalogosokat. Mégsem áll meg. Ez vajon miért nem emberölési kísérlet?"

Mert akik a törvényt hozzák, azok valószínűleg gyakran csinálhatnak ilyet (és egyéb törvényszegést), és nem akarják magukat lesitteltetni.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2024.07.14. 22:21:17

@fkv.119: Nekem is voltak elképzeléseim. Főleg, mikor a tárgyalás után láttam az önelégült mosolyát a kishölgynek... De hidd el, engem BIZTOS dutyiba raktak volna, ha megsuhintom.
süti beállítások módosítása