UFO vagyok!
2020. január 19. írta: MagyarTarka

UFO vagyok!

Ma este moziban voltunk. A film jó volt, bevallom, a végén kicsit pityeregtem is. Aztán a meghatottság hamar elszállt, köszönhetően a parkolási mizériának. Az Eurocenterben ugyanis a parkolási díj megfizetése felér egy kiábrándító kalandjátékkal. A parkolóba 17:55-kor érkeztünk, amint ezt a parkolójegy tanúsítja:

parkolo_web_4.jpg

A film végeztével, a díjmentes 3 óra leteltét követően 9 perccel később, tehát 21:04-kor sikerült egy kisebb kalandtúra után kifizetnünk a 350 Ft parkolási díjat. Előre bocsátom, nem a 350 Ft miatt ragadtam klaviatúrát! A mozijegyek, az üdítő után ez már nem vág földhöz.

Lássuk, mi mindent sikerült besűrítenünk 9 percbe. Ez azért fontos, mivel nem kolbászoltunk össze-vissza sehol, csak a moziba mentünk, eszünkbe se jutott, hogy túlléptük az időt. Így nem is keresgéltük kihajtás előtt a parkolóautomatát, eddig minden mozilátogatáskor belefértünk a 3 órába. És mint a jegyen is láthatjátok, 3 órán belül nem is kell leolvasni a jegyet. Tehát (elvileg) nem mulasztottunk.

Lássuk az eseménydús 9 perc sztoriját... Először is értetlenkedtünk egy kicsit, miért is nem nyílik a sorompó. Majd kibogarásztuk a digitális szöveget: fizessünk 350 Ft-ot. Visszatolattunk és ismét leparkoltunk. Majd keresgéltük a parkolóautomatát a sötétben. Nem találtuk. Majd eszembe ötlött, hogy tavaly februárban voltunk itt színházban anyámmal a születésnapján, és akkor a színházigazgató külön kijött az előadás előtt a függöny elé és elmondta, hogy mostanában van némi fennforgás a színház végén a parkolással, sok a panaszos színházi néző, ezért ők megbeszélték a bevásárlóközpontot üzemeltető céggel, hogy ha valakinek gondja van a sorompónál, be kell mondani egy jelszót és akkor kiengedik. Merthogy egyelőre új a parkolórendszer és még csak a mélygarázsban, a színháztól jó messzire van egyetlen parkolóóra... (Később fontos lesz, jegyezd meg: tavaly télen történt ez!) Az ember memóriája kínos helyzetekben gyorsan kapcsol: irány a mélygarázs! A felső szinti parkolónál levő liftbe beszálltunk, lementünk a mélygarázsba. Full üres volt, csak pár italozó-hangoskodó fiatalt láttunk. A biztonságérzetünk nem volt a magaslatán... De bátran körbejártunk, parkolóautomatát nem találtunk és sehol egy kiírás. Vissza az emeletre. Újabb körbejárás, tanácstalanság. Majd újra vissza a mélygarázsba, újabb liftezés - csak ott lesz valahol az a fránya automata! Szerencsénkre éppen akkor szállt be egy fiatalember az autójába jópár méter távolságban tőlünk, gyorsan odaszaladtunk, letámadtuk szegényt, hátha tudja, merre lehetne fizetni. A távolba mutatott, hogy ott. Ő is fűzött ehhez némi kommentárt, hogy kinek a mijét, amiért csak ott... Eltrappoltunk hát az automatáig. Ami nem a másik lift aljában kapott helyet, ahol a legtöbben találkozhatnának vele a felhasználók közül, miután végeznek a dolgukkal. Nem, nem! A kihelyezési szempont előrelátóan inkább az lehetett, hogy közel legyen a diszpécserekhez, akiknél lehet méltatlankodni...

Rögtön megkezdtük a fizetést, a kiadott nyugtán láttuk, hogy ekkor már 21:04 volt. Tehát az előbb leírt ide-oda botorkolást végül is rekordsebességgel, 9 perc alatt oldottuk meg, vagy még rövidebb idő alatt. Hiszen különben benne lettünk volna a díjmentes 3 órában. (Az nyilván fel sem merült bennem, hogy azért kellett az egyik legtávolabbi pontra helyezni az automatát, hogy minél többen lépjék át a díjmentesség határát. Nyilván nem lehetnek ilyen sóherek a tulajok, hiszen volt pénzük megvenni ezt a hatalmas épületet.)

Gondoltam, ha már ott vannak a diszpécserek, megkérdezem, mi mulasztottunk-e el esetleg egy másik, közelebbi automatát. (Ha már körbejártuk a teljes objektumot, és kifizettünk egy órányi parkolást, úgyis van időnk beszélgetni.) A csengetésre kijött először egy fehéringes fiatalember, aki megerősítette, hogy igen, valóban csak ez az egy fizetőautomata van a teljes hatalmas komplexumban. Majd amikor elmondtuk, hogy gyanús, hogy nem telt le a 3 óra, kedvesen kioktatott, hogy talán be kellett volna dugni vonalkóddal befelé a leolvasóba a jegyet.... Jeleztem, hogy megtettem. És hogy tiszta mázli volt, hogy nem állt mögöttünk senki és simán vissza tudtunk tolatni a sorompótól... Csúcsidőben ugyanez nagyon vidám jeleneteket eredményezhet... Ekkor érkezett egy idősebb úr, aki nagyon barátságos és megértő volt. Elmesélte, hogy nem mi vagyunk az elsők, akik nehezményezik ezt "már vagy ötmillióan szóltak". (Tavaly tél óta nyilván volt elég sok bosszankodó...) Ekkor előkerült egy magasabb rangúnak tűnő pasas, aki szintén kioktatott, hogy be kellett volna dugni a jegyet vonalkóddal befelé... Ekkor már kissé ingerülten jeleztem, hogy bár nő vagyok, nem vagyok hülye. Majd elmondtam, hogy elsődlegesen nem azzal van a gond, hogy fizetni kell 350 Ft-ot, hanem ezzel a tortúrával, amit ezért csinálni kell. És most figyelj! Szóról-szóra a következőket mondta: "Lesz itt egy nagy beruházás tavasszal, erre a pár hónapra nem érte meg még egy automatát venni az emeleti parkolóhoz is, elég drága volt ez az egy is. És ha ez nem tetszik, menjenek valahova máshova, nem kell idejönni."

parking-space-844709_1920.jpgÍgy. Menjünk máshova. Végül is ezzel a logikával örüljünk, hogy egyáltalán volt parkolóautomata! Lenne pár ötletem, mivel lehetne felpörgetni a nagy felújítás előtti spórolást! Például aki ki akar hajtani, dolgozza le a parkolási díjat! Söpörjön vagy szedjen szemetet vagy éppen mosogasson! Vagy mi lenne, ha nem is vetítenének filmet, csak eladnák a mozijegyet? Akkor abból is lehetne spórolni a nagy beruházáshoz! Vagy ha a bent üzemelő casinoban inkább nem lenne golyó a rulettasztalon, csak tennék sorban a szerencsevadászok a téteket és senki se nyerne, ebből is össze  lehetne szedni egy szép summát. Így aztán hamarabb túl lennének a felújításon és akkor talán telne még egy parkolóautomatára és nem szívatnák a kuncsaftokat. Az adwords hirdetés szerint ez Óbuda kedvenc családbarát bevásárlóközpontja. Ühüm... Az megvan, ha ugyanezt a tortúrát és fáradt és bőgő gyerekkel kell végigcsinálni...? Vagy egy mozgáskorlátozott honfitársunknak? Belátom, egy UFO vagyok: elvárom a teljes körű szolgáltatást. Amiért fizetek is. Ha van hol.

hirdetes_eurocenter.jpg

  A film egyébként tényleg remek volt. Rene Zellweger szerintem megérdemli az Oscart a Judy főszerepért.

(terka)

 

ui: Addig nem nyugodtam, amíg nem találtam egy kiírást a felső parkolóban. Megvan az! Tehát a tájékoztatási kötelezettség kipipálva! Csak a vaksötétben mi nem vettük észre, elnézést... Javaslom, tegyék ki belülre a lifthez is, mert ott esetleg meg is látják az emberek. (Jelenleg ott nincs semmi.) Egy tábla költsége talán még belefér a nagy felújítás előtt a büdzsébe.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr1815417274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én csak hallgatok 2020.01.20. 13:57:13

Tehát, ha jól értem a sztorit, tudta, hogy mikor ment be a centerbe (mert rajta volt a cetlin), tudta, hogy CSAK 3 óra parkolás ingyenes (mert rajta volt a cetlin), de azt nem sikerült kiszámolni, hogy a 3 óra mikor telik le. Hát, ebben nem biztos, hogy az üzemeltető a hibás.
Ha csak annyit írt volna, hogy a centerben nincsen elég parkoló automata, mert ő bizony nagyon kereste, még a kihajtás ELŐTT, mert rájött, hogy kicsúszott az ingyenes zónából, akkor még szimpatikus is lenne, de így, csak szimplán felületesnek tűnik.
Érdekes lenne tudni, hogy az egész akció mikor kezdődött, mennyivel az ingyenes 3 óra lejárta előtt, mert az lett volna a lényeg. A 9 perc csak a túlcsúszás idejét mutatja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.01.20. 14:14:14

Manapság népszerű játék liberális körökben a szabadulószoba.

dr. vuvuzelafan 2020.01.20. 14:56:59

@én csak hallgatok:

Persze, biztos mindig a fogyasztó a hibás ebben a házmesterországban, még véletlenül sem a kereskedők/szolgáltatók játsszák a kiskirályt és szivatják a klienst, akiből élnek... Mellesleg ha a kihajtás előtt kezdi el keresni az automatát, hogy mennyit kell fizetnie, akkor egy ilyen teljesen logikusan és felhasználóbarát módon elhelyezett és kommunikált automata esetén méginkább esélyes kicsúszni a 3 órából (nem, még véletlenül sem erre bazíroz a sz.rrágó üzemeltető...).

"ha ez nem tetszik, menjenek valahova máshova, nem kell idejönni" - tipikus magyar tahó kereskedő/szolgáltató hozzáállás, de érdemes megfogadni. Ahol egyszer velem így viselkednek vagy hasonlót mondanak, ott én válaszolni szoktam nekik: "úgy lesz, legyen nyugodt, nem jövök többet ide és minden ismerősömet is le fogom beszélni róla."

2020.01.20. 16:19:05

A kulcsmondat elhangzott: máshova menni. Előbb-utóbb belátják, hogy ez így nem kóser.

2020.01.20. 16:21:39

És köszönöm a szerzőnek, hogy ezt megírta, legalább én megspóroltam a tanulópénzt. A spórolt pénzől meghívnám a szerzőt egy (egyelőre virtuális) sörre.

Little Paul 2020.01.20. 19:47:12

Hasonló történet: Karácsony előtti nagybevásárlás, Eurocenter parkoló, a bejáratnál az automata akkora erővel löki ki a parkolócédulát,hogy kiesik a kezemből, leesik a kocsin kívül a földre. Nagy nehezen kikászálódok az autóból mert a jegykiadótól alig lehet kinyitni a kocsiautót. Sort mögöttem feltartom, bosszankodok magamban.

Délután megint arra visz a dolgom. Most közelebb állok, mert számítok arra, hogy esetleg újra kiesik a kezemből. Megint úgy löki ki, hogy esélyem sincs elkapni. Még nehezebb kikászálódni, merthogy most még közelebb állok, sort megint feltartom. Mindez addig tart, hogy visszazár a sorompó. . Nyomom a segélyhívót, én:
- Legyen kedves felnyitni a sorompót mert a kiejtettem a parkolócédulát. És mire visszaszálltam a kocsiba lezáródott a sorompó. Legyen szives már majd a karbantaróknak is szólni mert szerintem rosszul van beállítva a gép mert már délelőtt is úgy lökte, ki hogy nem lehetett elkapni, akkor is ki kellett szállnom érte.
Hang a hangszóróból:
- Ha tudta, miért nem figyelt oda jobban!

Eldurrant az agyam, kerestem én is a diszpécsereket, hogy elmagyarázom neki hogyan kellene viselkedni de nem találtam őket és végül lehiggadtam annyira, hogy elengedtem a dolgot.

Aki járt már Európa nyugati felén az tudja, hogy nálunk kultúráltabb országban ilyen esetben ez lett volna a válasz: " Elnézést kérünk, hogy kényelmetlenséget okoztunk Önnek, azonnal megnézetjük a kollégánkkal hogy mi történt a parkolójegy-kiadó automatával".

Nem az az első, hogy az áldozatot hibáztatják, hanem magukba szállnak és megpróbálnak javítani a helyzeten.

Jól példázza a fenti történet és a rá adott kommentek, hogy a magyaroknak az első az áldozathibáztatás, a másokban való hibakeresés. A szolgáltató szemlélet teljes hiánya. Az meg sem fordul senkinek a fejében, hogy hogyan lehet jobbítani, saját magunkat jobbá tenni. Csak a "Dögöljön a szomszéd tehene" szemlélet uralkodik.

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2020.01.20. 19:52:10

@én csak hallgatok: szia, mivel nem néztem meg az órát, a 9 perc túlcsúszás ideje alatt történt eseményekkel próbáltam érzékeltetni, hogy elég sok minden történt, csak gyanús, hogy talán max a határán mozoghattam a 3 órának... nem tudom bizonyítani, ezért nem írhattam ezt le. amikor ott állsz egy lejtős sorompónál, ami nem enged át, igyekszel a lehető leggyorsabba kitolatni, nehogy mögéd álljon valaki...

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2020.01.20. 19:55:31

@funfun: előjegyzett mozijegy volt, ezért érkeztünk 17:55-kor mert 18:15-ig át kellett venni a jegyeket. a film végén végigvártam a stáblistát, én már csak ilyen régimódi vagyok hogy ezzel megadom a tiszteletet az alkotóknak... lehet hogy kicsúsztunk a 3 órából, nem ezt vitattam, hanem azt hogy este 9-kor már semmi más nincs nyitva mint a mozi, ami a felső szinten van, és éppen ott nincs automata, körbe kell roadshowozni a teljes (nemkicsi) objektumot...

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2020.01.20. 19:57:41

@dr. vuvuzelafan: igazad van, viszont amúgy a mozit szeretem, közel van... és nincs tömeg, mint más plázákban - persze így nem véletlen... :)

nickM 2020.01.20. 21:02:23

@én csak hallgatok:
:) Gratulálunk! A PISA tesztje negatív!
Próbálom lefordítani, attól tartok összetett mondatokat is tartalmazhat. Kihajtáskor szembesült azzal, hogy az automata nem engedi ki, mert szerinte túllépte a 3 órát.
9 perc alatt (legalábbis az időbélyegzők szerint ennyi volt) bejárták a parkoló mindkét szintjét, hogy megtalálják az egyetlen lehetőséget a fizetésre, így is csak egy másik autós segítségével sikerült.

"mert ő bizony nagyon kereste, még a kihajtás ELŐTT, mert rájött, hogy kicsúszott az ingyenes zónából,"
Miért kereste volna?
Tudomása szerint belefért a határidőbe*. (A leírt körtánc ellejtése NEM 9 perc, táncold el, ha gondolod.)
*Az, hogy a be/kiléptető automaták időbélyegzői éppen melyik vonatkoztatási ponthoz szinkronizálnak, többnyire esetleges.

sóhegy049 2020.01.20. 23:15:22

1., beléptél...
2., bent voltál annyit, hogy megkedted a NEGYEDIK órát
3., ...és ki is fizetted...
4., mit nem értesz?
Naccsalád, minden ingyé'?
Appááámm…

2020.01.21. 09:33:26

@Little Paul: a szolgáltató szemléletet hagyjuk meg a hanyatló Nyugat ópiumának! :D

Komolyra fordítva: teéljesen egyetértek veled. Magam sem írhattam volna le jobban.

2020.01.21. 09:39:39

@MagyarTarka: háát, kissé csalódtam, bár megértem, mert tudom, hogy a malátaízű tej elég rossz. Mindegy, mindenki úgy teszi tönkre magát, ahogy akarja. Ha lesz valami a Kobuci kertben, ami méltó kifinomult ízlésemhez, jelzem, és egyeztetünk.
süti beállítások módosítása