Itt a segítség a kutya krónikus hasmenésére!
2018. február 16. írta: MagyarTarka

Itt a segítség a kutya krónikus hasmenésére!

Panka benyalt valamit, már november vége óta orvostól orvosig jártam vele. Itt fejezném ki "köszönetemet" mindazon gazdiknak, akik csesznek összeszedni a végterméket... Ugyanis november végén több kutya is egymásnak passzolt át valamilyen makacs fertőzést: a véres hasmenések szinte beterítették a környéket. Így próbálj vigyázni a saját kutyádra, aki vak lévén csak az orrával tájékozódik és mindenbe beledugja, még a legnagyobb odafigyelés mellett is... Önvédelemből már szájkosárral járunk sétálni. Vicces, az amúgy totál békés Panka úgy néz ki, akár egy birodalmi rohamosztagos, csak hogy ne férjen hozzá az utcán hagyott ürülékekhez...

panka.jpg

EREDMÉNYTELEN KÜZDELEM

Kéthetente más antibiotikum, probiotikum, rizses diéta, széntabletta, kefir, satöbbi - az eredmény legfeljebb átmeneti enyhülés. Teljes kivizsgálás történt: vérkép, vizelet és székletvizsgálat (ez utóbbi kétszer is megismételve), hasi ultrahang (szintén kétszer). Eredmény: semmi, minden lelete tökéletes. Megpróbáltuk a szenzitív tápot - semmi, hipoallergén táp - ez se vezetett megoldáshoz. Panka egyre karcsúsodott, s vele együtt a pénztárcám is: az elmúlt 2,5 hónap alatt a kutya és a kincstár is majd egy 'kilóval' lett könnyebb. A következő lépés egy altatásos endoszkópos vizsgálat lenne - amit a ki tudja hány éves, menhelyről érkezett, magas vérnyomásos kutyámmal eleve rizikósnak gondolok...

 

MÉG A VÉGÉN BELEPUSZTUL...

Egyre tehetetlenebbnek éreztem magam, és nem értettem az egészet. Panka olyan büdöseket szellentett, hogy nekem még egy vaskos babgulyást követően se sikerülne ilyet... A széklete változatlanul híg volt, de közben hála az égnek jó kedve volt, a szőre fényes, az orra nedves, étvágya rendben... Egy nagyjából formázott hurkácskának már annyira örültem, hogy akár feltálaltam volna papírtálcán mustárral, mint pazar trófea. De az átmeneti javulást követően mindig visszatértünk a már csak két zacskóval, papírtörlővel is alig felszedhető verzióhoz. Már minden lehetőséget számba vettem, mi okozhatja a bajt. Összetekertem a szőnyeget, amit Panka valamiért mániákusan nyalogat - hátha a benne levő kitudjamilyen anyag oldódik ki... Felmosás már csak bio felmosóval... Elhagytam az egyik korábbi gyógyszert, amiről kitúrtam a neten, hogy olykor okozhat híg székletet... Ilyen táp, olyan táp, rizs csirkével, almareszelék - mint a fostos kisbabáknak. Semmi... Komolyan tartottam tőle, hogy elveszítem Pankát, mert összességében már 2,5 kilóval könnyebb, mint amikor kijött a menhelyről. Némi fogyás ráfért, de csak februárban további 30 dekát fogyott, így már csak alig 8 kg...

 

A MEGVÁLTÓ ÖTLET!

És akkor jött a nagy ötlet! Egy kutyás társunk a Hajógyárin fejéhez kapott: a teltkarcsú Mangóval is volt így egyszer, nagyon régen, és az idős állatorvos bácsi azt mondta: főtt krumplit a kutyába! Merthogy a krumpli valami bevonattal veszi körbe az irritált, vélhetőleg valamitől begyulladt bélfalat, meg rendbe szedi a bélbolyhokat - így tud regenerálódni az emésztés. (Biztos a szakembereknek égnek áll a hajuk a totál laikus leírástól, de ez most nem számít.) Bevallom, nem hittem benne egy pillanatig sem. Különösen azért nem, mert egyébként meg azt mondják, hogy a kutya bele nem tud mit kezdeni a krumplival, olyan mintha csak átszaladna rajta. De legyen. Vettem krumplit. Megfőztem. Bele sárgarépa. És banán - tápanyag, vitamin, hasfogó. Turmixgépbe vele. Hányásszerű középbarna trutyi az eredmény - emlékeztem rá, hogy anno a gyereknek is készítettem valami hasonlót... Ő kiköpte akkor. Pankánál hasonló siker... Nem szaroztam, kiskanállal letoltam a torkán egy jó adagot. Nem mondom, hogy nem lett minden szutykos: a nadrágom, a kutya füle, a konyha fala... Sebaj. Csak gyógyuljon meg.

KUTYAHARAPÁST SZŐRIVEL? Ki hitte volna: pont az segíthet a kutyán, amit egyébként nem tud megemészteni...  A burgonya!

LÁSS CSODÁT!

Eltelt két nap, és szépen formázott hurkák bukkantak elő rendszeresen. Ezt követően már nem turmixoltam, csak villával összetört verziót tálaltam, aminek a fogyaszthatósági együtthatóját ujjnyi méretű, puhára főzött csirkemell növelte. A kutya csak úgy nyelte, mint kacsa a nokedlit. Azóta ezt váltogatjuk, hol almával, hol banánnal dúsítva. Hat nap hurkás kaki után a krumplit minden másnap felcserélem rizzsel, az alma, a banán fixen maradt. Remélem, a siker tartós lesz, és hamarosan visszaváltunk valami kímélő, de tartalmasabb tápra. Meglátjuk. Majd beszámolok az eredményről.

Nem tudom, mit csinál a krumpli, de úgy tűnik, nekünk bevált.

Ne adjátok fel ti sem, próbáljátok ki! Néha a régi jól bevált gyógymódokhoz is érdemes visszatérni. (Természetesen csak akkor, ha előtte már állatorvosnál meggyőződtetek róla, hogy a jószágnak nincs semmi egyéb komoly baja, csak vélhetőleg egy fertőzésből visszamaradt makacs bélgyulladás.) 

Szívből kívánom, gyógyuljatok meg ti is!

(terka)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr6813675326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kishapsi 2018.02.18. 10:09:31

Jobbulást Pankának! Én sem hallottam még a krumpli jótékony hatásáról, de örülök, hogy bevált. :-)

2018.02.18. 10:23:57

Milyen igaz a mondás: Fosik, mint a lakodalmas kutya.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.11. 20:54:22

Erről még nem hallottam. Viszont úgy tudtam, krumplit nem szabad adnina kutyának, mert megemészteni nem tudja, plusz még bajt is okozhat.
Nem lett belőle baj?

MagyarTarka · https://www.facebook.com/profile.php?id=100011062750336 2018.07.14. 12:04:15

@Le a spammerekkel: Szia, abból nem lett baj. Más történt, és sajnos el kellett altatni Pankát... :((((
süti beállítások módosítása