Az utolsó pizzám emlékére eldöntöttem, diétázni fogok. Teljes a siker: 10 nap alatt 3,5 kg mínusz. A pizzás cégnek pedig néhány ezer mínusz. Kiderül, melyikünknek kopik fel előbb az álla.
Lássuk a nagyon magyar sztorit 3 rövid levélben. A cég neve mindegy, nagyjából bármelyik lehetne.
Tisztelt CÉG! Először is köszönöm a pizzát, amit sütöttek, nagyon finom. Kifejezetten szeretem, de ezennel fájó szívvel lemondok róla. Az Önök cégének leggyengébb pontja a futár.
Az imént egy szimpatikus fiatalember megkért rá, amúgy nagyon udvariasan, hogy legközelebb menjek már le elé a kapuhoz, mert neki nagyon sok idejét elveszi, hogy felhozza a pizzát és elkésik a következő címről. Zárójel: a második emeletre kellett feljönnie. Ha egy tízemeletes lakótelepi lakásba rendelnek pizzát, ahol rossz a lift, akkor mi van?
A házhoz szállítást ezentúl értelmezhetjük akár úgy is, hogy elmegyek a pizzasütőjükhöz az ebédemért. Vagy esetleg: csináld magad alapon odaengednek, felöltöm a fehér kötényt és megsütöm magamnak. Mert egy idő után majd a pizzasütő fiú dörgöli az orrom alá, amikor elmegyek a pizzámért, hogy elkéstem, és máskor ne egyre jöjjek, hanem fél egyre, mert neki más dolga is lenne. És amúgy sem keres elég jól.
Működhet, de ez már egy másik üzleti modell.
Megmondom őszintén, szóhoz sem jutottam, bár legszívesebben megkérdeztem volna tőle, hogy a 250 Ft borravaló, amelyet az 1295 Ft-os akciós pizza után kapott, az tényleg ennyire kevés? Ha jól számolom, közel húsz százaléka a termék értékének... Igaz, én vagyok a hülye, minek adok egyáltalán. De ez a fiúcska legalább udvarias volt. Szemben egy korábbi futárjukkal, aki konkrétan emelt hangon lehordott, hogy neki mennyi időbe telt megtalálni a címet és eltévedt és egyáltalán. Nos, ő nem kapott borravalót. Mert ő kevésbé volt taktikus, és előbb hordott le, mintsem megkapta volna a pénzt.
Bizonyára nagyon sokan elmentek az országból, és egyre kevesebben maradnak, akik beállnak pizzafutárnak éhbérért. De teljesen érthetetlen, hogy a futárok már azokat a helyeket sem becsülik meg, ahonnan heti rendszerességgel többen is rendelnek, és mindig kapnak borravalót.
Én sehol senkitől nem kapok borravalót, csak elvégzem a munkámat a fizetésemért.
Vagy a futárok fizetését kellene feljavítaniuk, vagy ha már a borravalóból élnek, lehetőséget teremteni nekik egy kommunikációs képzésen való részvételre. Ugyanis így a cég imázsát rontják. Jelentősen. És a vásárlók számát csökkentik. Ha gondolják, szívesen veszek részt a futárok oktatásában.
Amíg van futár önöknél. Amíg van vásárlójuk. És cégük.
üdv, terka
ui: Ezután a panaszlevél után már csak azért sem rendelek több pizzát Önöktől, mert gyanakodnék, hogy a futár belecsulázik a kajámba. Ezen például egy leragasztott dobozzal tudnának segíteni...
LÁSS CSODÁT, MEGÉRKEZETT A VÁLASZ, SZINTE PERCNYI KÉSLEKEDÉS NÉLKÜL:
Elnézést kérünk futárunk viselkedése miatt! Valóban megengedhetetlen az ilyen hozzáállás. Futáraink munkakörébe tartozik, hogy a rendelést a pontosan megadott címre vigyék! Semmiképp sem célunk vendégeink elégedetlensége, sajnáljuk, hogy ezt a rendelést nem sikerült 100%-osan teljesítenünk!
Jeleztük illetékes kollégáink felé panaszát, hogy a közeljövőben ilyen jellegű probléma ne fordulhasson elő. Kérjük, küldje el telefonszámát, amin a rendelés volt, hogy megtudjuk melyik futárunk vitte rendelését és megtudjuk tenni a kellő intézkedéseket.
ÉS A VÁLASZOM SEM MARADT EL, AMIRE ŐK MÁR CSAK HALLGATNAK…
Kedves CÉG!
Nekem nem az a célom, hogy ezt a kisembert kirúgassam. Sajnos a rendszer rossz, nem pedig az egyének. Ezt próbáltam megértetni Önökkel. Mert ha ez így marad, mindig fel fognak venni újabb és újabb szerencsétleneket, akiknek van legalább egy szakadt motorjuk vagy suzukijuk, és ha ennyi lesz továbbra is a kiválasztási szempont, akkor csak vetésforgóban dobálják majd ki az embereket. Pedig szerintem akár lehetne szeretnivaló meló is pizzafutárnak lenni, szép egyenruhában, jól felismerhető motorral... Ha olyan lenne a rendszer, hogy érdem lenne pizzafutárnak lenni és nem azt jelképezné, hogy valaki a medence alján koppant...
Van egyébként egy-két kifejezetten kellemes, kedves személy is a futárjaik között, akik 1. odatalálnak időben, 2. kedvesek, 3. intelligensek! Nos, ezt kellene valahogy sztenderdizálni.
ui: Az a dühítő, hogy tényleg eszméletlen jó a terméketek!
Az eset megtörtént, a levelek valódiak. De sajnos szinte bármilyen szakmával szabadon behelyettesíthető. Ezt főztük magunknak. Jó étvágyat, Magyarország!
(terka)