Mire hajtanak a kéznélküli biciklisták?
2022. március 01. írta: MagyarTarka

Mire hajtanak a kéznélküli biciklisták?

Süt a nap, március 1., szinte tavasz van, halleluja. Az első idióták is kirajzottak...

Időshölgy kerékpáron. Telefonál. Fülhallgatóra már nem maradt lóvé a citybike mellé.

bicycles-gec94d878b_1920.jpg

Tehát maradt egy szabad keze, amivel markolhatná a kormányt. De nem!

A másik kezében egy virágcsokrot szorongatott a drága! És mellé próbálta fogni a kormányt is, ugyanazzal a kezével. Szerinted?

Vagyis alig fél kézzel irányította és tartotta a kerékpárt, miközben hevesen magyarázott a telefonba. Jól láthatóan nem a forgalomra és a külvilágra figyelt.

Úgy haladt, mint az ökörhugyozás.

Ha én, mint autós véletlenül elütöm, mert elém csalinkázik, ki lesz a hibás? Hogyan bizonyítom be, hogy a hölgy telefonált és virágcsokrot fogott ahelyett, hogy két istenadta kezével erősen fogta volna az életbiztonságát jelentő biciklikormányt? Sehogy. És nyilván sose bocsátom meg magamnak, ha miattam (???) baja esik.

Mit tesz tehát a rutinos autós? Kivár... Lassan szöttyög a kerékpáros mögött - és láss csodát, egy percen belül bekövetkezett a baj: a hölgy hirtelen kifordult balra, talán mert volt egy huppanó a híresen jó minőségű budapesti aszfalton és a félkéz nem volt elég megtartani a járgányt. A virágot meg ugye mégse dobhatja el, pláne nem a telefont! Szerencsére megőrizte egyensúlyát, de annyi agya se volt mint egy aranyhalnak: haladt tovább telefonálva - csak most már az út bal oldalán...

Ha mindez akkor történik, mikor melléérek, pont elütöm. Ha megelőzőleg rádudálok, hogy felhívjam a figyelmét arra, hogy mekkora hülye -  tutira elesik ijedtében és még azért is én leszek a hibás.

Zárójelben: már azokat a futár srácokat se értem, akik egy-egy jól sikerült kézbesítés után pihentető módban elengedett kézzel lazáznak a bringájukon a városban. Minek kockáztatni? Elhiszem, hogy nagyon gyakorlott faszacsávók, de... Mindegy, ők tudják.

De hogy egy ilyen "tapasztalt korú" hölgy ilyen idióta legyen? A combnyaktörés smafu?

És ha elővettem volna a telómat, hogy levideózzam nektek ezt az egészet, akkor engem tutira megbüntetett volna a kettővel mögöttem haladó rendőrautó.

Mert én autós vagyok. Van rendszámom, tehát be tudnak azonosítani.

Ezért hajtanak az autósokra a rendőrök.

De vajon mire hajtanak a kéznélkül közlekedő biciklisták?

(terka)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr7017769404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lenörd hofstadter 2022.03.03. 15:46:53

"Ha én, mint autós véletlenül elütöm, mert elém csalinkázik, ki lesz a hibás? Hogyan bizonyítom be, "

Te aranyapám. Ha a mai világban, a sok kerekes cigány és önjelölt vesedonor mellett elindulsz az autóddal folyamatosan rögzítő kamera nélkül, akkor ostoba vagy.
A sok, 20 centis követési távolságból öklét rázó agyhalott mellett még a hátsó ablakba is kell egy.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.03.21. 10:20:33

Az hiszem mindent leírtál. Sajnos szavazni nem tudtam, mert mindegyik válasz nagyon tetszett, tehát holtverseny :) .

Mesterséges Geci 2022.12.13. 12:25:55

@MagyarTarka: nekem úgy ötven+ éve fogták a kezem biciklizés közben. :D
És ifjúkoromban volt divat az elengedett kormánnyal biciklizést elengedett kézzel-nek emlegetni. :)

Egyébként tekintettel arra, hogy köteles vagy mindent megtenni a balesetek megelőzése érdekében, ha látod, hogy az előtted bicikliző be- és kiszámíthatatlan, ennek ellenére úgy közelíted meg, hogy végül elgázolod, akkor téged is felelősségre vonnak miatta.

A többinek: az út nem csak az autósoké! Ezt sajnos sokan elfelejtitek.
süti beállítások módosítása