Ne fizess a tömegközlekedésért!
2016. február 23. írta: MagyarTarka

Ne fizess a tömegközlekedésért!

Ezt nem én mondom, hanem maga a békáká!

bkk1.JPGTudom, hogy döglött lóba nem rúgunk, de azt mégiscsak közhírré kell tennem: rájöttem mitől veszteséges a BKK! Nem akarják, hogy fizessünk nekik az utazásért!

A napokban jófej akartam lenni. Megpróbáltam trolival eljutni egy olyan helyre, ahol nehezen tudtam volna parkolni. Úgyis vettek egy csomó szép piros villanybuszt, nem lesz semmi gond. Lelövöm a poént: elkéstem. Ugyanis rendes állampolgár lévén jegyet szerettem volna vásárolni.

Újlipótváros, elit környék, meg minden – milyen ciki lett volna, ha pont itt nyom le a földre a kaller meg a ledobólegény, hogy nem fussa egy vonaljegyre… Trafikkal nem is próbálkoztam, mert a mai trafikokban (egyelőre) csak dohányt, üdítőt és rágót lehet venni. Majd lesz alkohol is mindjárt, nyugi, mert a jó állampolgár vagy tüdő- vagy májrákban múlik el, lehetőleg a nyugdíj előtt, de a buszjegy nem menő biznisz.

Első próbálkozás: Szent István parki automata. Nem nyert. Az automata nem fogad el készpénzt! Csak bankkártyával lehet fizetni. Az pedig épp nem volt nálam, bocsi. Sebaj, eltalpaltam a Jászaira – egészséges életmód, a szlalomozás a járdán hagyott kutyaszarok között javítja az ügyességet. A Jászain sem jártam sikerrel, az automata ott is csak „urasan” hagyna fizetni. Jut eszembe, anyukámnak például egyáltalán nincs bankkártyája – ő vajon hogyan venne itt jegyet? Kicsit ideges lettem, de nem adtam fel. Már jobban jártam, ha a világszép kettes villamosra szállok fel, és a villamosvezetőnél veszek jegyet. Kapaszkodj! Azzal utasított el, hogy neki indulni kell és nincs ideje (!) nekem az ezresemből visszaadni. Hoppá! Nagy művelet lett volna, miután a tömegközlekedési eszközön megváltott jegy eleve 450 forint. Igaz, utánanéztem, a BKK oldalán felhívják a figyelmet, hogy pontos összeget kell adni, mert nem mindig van elég váltópénz – de jelen esetben nem pénze, hanem ideje nem volt.

A megoldás az lett, hogy elmondtam neki, itt fogok állni mögötte, az ellenőrnek megmutatom majd a fotókat a nem működő automatákról és ő pedig igazolni fogja, hogy nem akart nekem jegyet adni. Erre sem adott. Végül megúsztam az ellenőrt és odaértem a találkozómra – negyedóra késéssel.

Szerintetek csak aznap hányan jártak úgy, mint én? Mennyit bukik ezen a szolgáltatási nonszenszen a BKK? Sebaj, majd az adóforintjainkból kifoltozzák újra és újra a defektes sufnit.

A hamarosan bevezetni szándékozott elektronikus jegyrendszer bizonyára megrázó élmény lesz.

(terka)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr978414702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása