Válóok lett a szerencsétlen menyasszonytánc?
2018. január 14. írta: MagyarTarka

Válóok lett a szerencsétlen menyasszonytánc?

clover-154739_1280.pngAki szerencsés a szerelemben, szerencsétlen a pénzzel/szerencsejátékban. Erre a közismert mondásra akartak rácáfolni Fokhagymás Rózsi közeli ismerősei. A nemrégiben frigyre lépett fiatalok ugyanis azt kérték a násznéptől, hogy a menyasszonytáncra szánt összeget ne pénzben, hanem kaparós sorsjegyek formájában dobják a vőfély kalapjába. Mondjuk, ha engem kérdeznek, nem javasoltam volna ezt a megoldást... Saját tapasztalatom okán. Pár éve karácsonykor ugyanis jó poénnak gondoltam, hogy minden megajándékozott szerettemnek az ajándék egy részét kifejezetten az alkalomra kibocsátott kaparós sorsjegy formájában adtam oda. A nyerő sorsjegyek száma: 0, azaz nulla lett. Tizenötből. Harmincezer forintot adakoztam állambácsinak önként és dalolva. A szerencse forgandó, bizonyára én nyúltam mellé. Vagy úgy is mondhatjuk, a statisztika ilyen, az átlag szürkében benne van a fehér és a fekete is.

Vissza az ifjú házasokhoz. A rokonok, ismerősök a kérésnek megfelelően sorsjegyek formájában rótták le a menyasszonytánc árát. Nagy halom kaparós sorsjegy gyűlt össze, több százezer forint értékben. A fiatalok hosszasan kapirgáltak, bízva a jószerencsében. A nyereményük mindösszesen 27 ezer forint lett. Még egy új cipőre sem futotta belőle a csinos arának a menyasszonytánc során eltáncolt cipellő helyett.

A rokonok elképedve hallgatták a beszámolót, senki sem számított erre. Azt gondolták, hogy a nagy számban, az ország különféle tájain levő szerencseboltokban vásárolt sorsjegyek jó eséllyel tartalmaznak nyerő szelvényeket. Támadt egy kis ribillió a családban, hirtelen mindenki okos lett ("Ugye én megmondtam..."), néhány pillanatig félő volt, hogy a szerencsétlen menyasszonytánc válóok is lesz egyben, de végül győzött a szerelem és a bölcsesség: aki szerencsétlen a szerencsejátékban, szerencsés a szerelemben.

Mindenki azzal nyugtatta magát, hogy a ki nem kapart nyeremény sírig tartó szerelemmel szerencsélteti az ifjú házasokat. Így fordult pozitívba a jócskán negatív mérleg.

20160124_112332_1.jpgÉn mindenesetre a korábbi karácsonyi tapasztalatom óta vásároltam magamnak egy csinos dagi malacperselyt. Amikor óhatatlan vágyat érzek arra, hogy újra szerencsejátékkal próbálkozzam, inkább megetetem Röfit a pénzzel.

Ma már ketten állnak a polcon, és mindkettejük pocakja durranásig tele van. Én nyertem!

(terka)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyartarka.blog.hu/api/trackback/id/tr5613574137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása